Nejste přihlášen/a.
Prosím o názor lidí,kteří používají v autě tempomat a omezovač rychlosti.Při použití tempomatu není spotřeba nejmenší-hlavně v kopcovitém terénu,ale rád bych věděl jaká je spotřeba při zapnutém omezovači rychlosti.Vím,že se dá OR vypnout prudkým stlačením plynového pedálu,ale příklad-jedu po rovině,OR na 90,noha na plynu víc než je 90,auto jede těch 90,ale jaká je spotřeba paliva?Motor si pořád bere jen palivo na rychlost 90 nebo je spotřeba vyšší-podle polohy plynového pedálu?Děkuji.
Spotreba je podle polohy skrtici klapky a ta je rizena elektronicky podle momentalni potreby. Pokud tedy jedes na doraz omezovace, pak neni duvod, aby se pri dalsim stisknuti plynu poloha skrtici klapky - a tedy i spotreba - menila. Dokud nedojde k onomu zamernemu prekonani.
Co se tyce spotreby na tempomat, neni jediny duvod, aby byla pri jeho pouziti spotreba nejnizsi. To je mytus, ktery se zplodil buhvi kde. Ucel tempomatu je zvysit uzivatelsky komfort udrzovanim konstantni rychlost, nikoliv minimalizovat spotrebu.
Tempomat jen "zamrzne" polohu škrtící klapky. Tedy dané otáčky motoru při daném zařazeném kvaltu.
Jak se změní terén a pojedeš z kopečka, tak spotřeba klesne. Jak přijde stoupák, tak spotřeba stoupne.
Při jízdě na trase z bodu A do bodu B díky "plynulé" jízdě má většina lidí s tempomatem lepší spotřebu nežli bez tempomatu, protože spousta lidí neumí řadit a využívat kroutící moment motoru. Jízda brzda a plyn při častých rozjezdech zvyšuje spotřebu oproti plynulé jízdě na "tempomat".
Většinu tempomatů deaktivuje brzdový nebo spojkový pedál. Plyn tempomat většinou nedeaktivovává, aby šlo přidat, někoho předjet a pak plyn zase pustit a zase se samo jelo na nastavenou hodnotu tempomatem.
Tempomat už z logiky věci nikdy nezamrzne spotřebu, protože ta je odvislá od výkonu a zatížení motoru.
Neznám nikoho, kdo si na delší cestování pouští omezovač rychlosti.
Pokud máš blbou spotřebu, tak je na čase začít trénovat v řízení.
Já na tempomat jezdím dnes a denně, považuji to za velmi úsporný způsob jízdy právě pro plynulost, kterou jeho použitím docílíte. Je ovšem pravda, že v hustém provozu nemá cenu jej aktivovat, pokud nemáte adaptivní tempomat. On ten klasický je velmi prosté zařízení, jen udržuje přednastavenou rychlost, takže ano, v kopci se prostě snaží dosáhnout právě té nastavené rychosti, což umí jen přidáváním plymu. Pokud zkušený řidič jede bez něj, může dosáhnout o trošku nižší spotřeby právě předvídáním a využitím setrvačnosti auta. Ale ten rozdíl není velký, spíše je okolo toho hodně ,,urban legend´´ podobně jako jsou často slyšet názory, že zapnutá klima znamená ,,až 1 litr navíc´´ na 100km - což je nesmysl, aspoň u aut, které jsem dosud řídil šlo o takřka neměřitelný rozdíl.
Prostě řečeno - pokud Vám použití tempomatu vyhovuje, směle jej používejte, určitě Vás to finančně nezruinuje
Jen mě zaujalo - u kterého auta se vypíná tempomat dupnutím na plyn? Řídil jsem už mnoho typů aut, ale toto jsem fakt nezažil, normálně se vypíná páčkou, samozřejmě sešlápnutím brzdy, u manuálů i sešlápnutí spojky . A též ESP, pokud zafunguje (např aquaplaning) shodí tempomat, ale plyn?
Prudké dupnutí na plyn zruší omezovač rychlosti a ne tempomat.Stačí pořádně číst.Nic ve zlém.
ESP přímo odreguluje plyn, protože je nežádoucí, aby řidič ve zmatku držel plyn na plný točky a auto se snažilo jen brzdit jednotlivá kola ke stabilizaci. Bez ubrání plynu ESP není efektivní. Proto ESP reguluje jednotlivé brzdy do kterých samo šlape (jednotlivá kola samostatně) a ubírá nebo úplně vypíná fungování plynového pedálu.
Mimo jiné proto je v autech deaktivace ESP, aby šlo vyjet z blata či sněhu. Při protáčejících se kolech by totiž ESP začalo ubírat plyn a brzdit protáčející kolo.
Takže jsme až u ESP.A jaký závěr má můj dotaz?Jedu-li s omezovacačem rychlosti na danou rychlost je spotřeba uměrná té rychlosti nebo poloze plynového pedálu?Ono totiž se OR dá nastavit třeba na 100 a plyn.pedál můžu mít až na podlaze(nechci psát o rychlém zešlápnutí a následném vyřazení OR z činnosti).Můj dotaz byl na spotřebu.Jinak napsáno-delší trasa-tempomat vs OR.Spotřeba.O komfortu nepíšu-tam vede tempomat.
Jasně že spotřeba odpovídá rychlosti. Nebo myslíš že přidání plynu se zkoriguje brzděním? To by ti po kilometru hořely brzdy A bez brzd by víc paliva znamenalo akceleraci...
Tak kdybyste četl pořádně taky Vy, Radime, tak byste odtajnil typ auta, o kterém se bavíme, tázal jsem se na něj proto, že třeba u mého Peugeota přidání plynu omezovač nezruší, stejně jako tempomat. Pokud máte omezovač a sešlápnete plyn na doraz, auto zrychlí ipřes limit, nicméně po zpomalení pod nastavenou rychlost omezovač opět funguje.
Nicméně dotaz byl hlavně okolo spotřeby paliva - neznám Vás, ale pokud jste schopen uvažovat o spotřebě paliva a přizpůsobit tomu svůj jízdní styl, věřím, že spotřeba bude +- stejná s tempomatem i bez něj.
Já spotřebu vůbec neřeším (služebák ) ale zaměstnavatel to eviduje hodně do detailu. Takže aniž bych se nějak žinýroval, jezdím převážně na tempomat - na okresce 100, na dálnici 140, takže nejsem brzdou provozu, ale jezdím předvídavě bez zbytečného dupání na plyn, či brzdu, prostě plynulou jízdou. Ono to naložený auto ne nějaký závodění není.
Nicméně i tak mívám celkem pravidelně buď nejlepší spotřebu, nebo max do 3 -4 místa z nějakých 40 aut.
Ovšem pokud Vás spotřeba Vašeho auta zajímá, sice jste neodtajnil typ a značku, ale když píšete o tempomatu a omezovači, usuzuji, že by to auto mohlo mít i palubní počítač. Zkuste tedy vynulovat, projet stejnou trasu bez tempomatu a pak s ním. A bude jasno, že ...
Děkuji za reakci na můj dotaz a gratuluji k nízké spotřebě.Ale nejsem si jist,jastli víte na co jsem se dotazoval a jestli vaše znalosti o technice u aut stačí.BEZ URÁŽKY.Děkuji.Takže můj dotaz byl na spotřebu na delší jízdy,takže nebudu jezdit 500 km tam a zpátky abych došel k nějakému závěru,proto máme internet a poradny.Že?Další věc je dočasná deaktivace omezovače rychlosti u osobních aut a to jako součast omezovače-prudké sešlápnutí plynového pedálu až k podlaze.Má to každé osobní auto s omezovačem rychlosti,protože je to bezpečnostní nařízení.Pokud o tom nevíte nebo vám to nefunguje,tak to už není předmětem naší diskuse.S odtajnením auta problém nemám-C4 2.gen.,1.6 vti,2014.,i když nevím k čemu vám to je.A ted k podstatě.Děkuji za vaší reakci,ale nic o mém dotazu jsem se nedočetl.Pořád pouze tempomat a tempomat,ten používám taky a znám ho velice dobře.Buhužel můj dotaz byl na zkušenost na spotřebu s omezovačem rychlosti a porovnáním s tempomatem.Pokud nevíte jaká je spotřeba při jízdě s omezovačem u os.automobilu tak...Stejně jěště jednou děkuji za názor a čas.Bez urážky a nic ve zlém.Hezký večer.
Spotřeba na tempomat, omezovač nebo držení pedálu bude při rychlosti např. 130km/h pořád stejná. Ovšem v reálu to bude vypadat spíš takhle: tempomat pojede 130km/h +/- 1km/h, omezovač může jít jenom do nižší rychlosti. No a člověk, který nepoužívá ani jedno pojede dle vlastní (ne)schopnosti tudíš klidně 120-140 a tedy nemůže vyjít stejná spotřeba...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.