Nejste přihlášen/a.
Nevím, jak to počítáte, jak kdy natankujete plnou nádrž, já jen vím, že pokaždé tankuji plnou, ale často mám plnou jinak..Záleží, zdali tankujete plnou, podle vypnutí pistole, nebo plnou, kdy vidíte hladinu benzinu a již nekelsá. Což je klidně rozdíl 1,5 litr.
Já si u všch aut zapisuji spotřebu a mám celoroční (několikaletitou) spotřebu.
Dle palubního počítače to beru jen orientačně.
U Mondea MKIII (2.0 -107kW, 3.0L ST-166kW ) to dlouhodobě sedí na +- deci, u Opla 1,6 LET 132kW taky +- deci.
U Mondea MKII 2,5l-125kW tam byla nastavitelná korekce a dalo se odladit +- deci.
Velký problém v přesnosti je třeba u Citroena C4 Picasso (dle kolegy) a pak hodně nesedí Citroen dodávky (Jumper a spol) ve všech provedeních (zkušenost syna).
V měření je samozřejmě měřit stále stejnou metodou a zohlednit v daný okamžik okolní teplotu... A to vícekrát. Pro přesnost je potřeba co největší množství vyjetého paliva a km. Při malám rozdílu se promítne chyba tankování samozřejmě více.
nemáte na kolech třeba jinej rozměr gum než jaký jsou v TP, že by třeba kilometr namotanej na tachometru nebyl reálnej kilometr?
jináč mně to na Mercedesu měří dobře, léto 10 na sto, zima 16 na sto, tankování sedí
Odpovím trochu jinak. Nemám palubní počítač a tak průměrnou spotřebu vždy počítám podle tankování a vždy tankuji dokud necvakne pistole. Přesto jsem si všimnul, že při stejném stylu jízdy a podobným trasám jsem měl většinou průměrnou spotřebu 5,4 ale občas 5,7. Docela dlouho mi trvalo než jsem na to přišel. Tu vyšší spotřebu jsem měl vždy po natankování OMV paliva u Globusu. Prý tam dávají nějaká additiva. Jenže Agip tam aditiva dával taky a spotřeba byla nižší. Dříve tedy Agip, poté Eni a nyní Mol. Stále mám spotřebu zhruba stejnou 5,4l/100km.
Palubní počítač neměří samotný průtok paliva, ale počítá jen to co se dle tabulek používá jen k pohonu. Nezapočítávají se tam tedy žádná aditiva která mají čistit motor, ale ani třeba vypalování filtru pevných částic. Konkrétně ten DPF filtr dokáže v pohodě zvednout spotřebu o 2 litry. Potom už jen záleží v jakém je stavu a jak často se ho snaží auto čistit.
To jsou ty důvody proč ukazuje palubní počítač méně než je realita a proč to bývá u každého auta jinak. I třeba u jednoho modelu jedné automobilky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.