Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Folie na okna

Od: tomas* odpovědí: 5 změna:

zdravim lidicky, mam dotaz, koupil jsem si zatmavovaci folie na okna u auta, mate nekdo lepsi zkusenosti nez ja?delal jsem to jenom jednou, a to tak ze jsem okno odmastil, vylestil a jarovou vodou jsem polil okno a pak lepil folii, sterkou jsem to vyrovnaval aby nebyli bublinky atd... ale bylo to pracny a zdlouhavy, ma nekdo lepsi napad ci zkusenost? nechci jit a vyhazovat penize zato ze mi to naky borec udela za hodinu a kdyz si to udelam sam budu mit aspon o zkusenost na vic, tak pokud ste taky nekdo delal folie poradte naky figle diky

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*

1x

taky jsem řešil samo doma a učil se za běhu...co jsem tak brouzdal a sondoval,jiná metoda asi není(na nic lepšího jsem nenarazil)-každopádně se vyplatí okna vyndat,ušetří to spousty nervů a v konečném součtu i času.Zadní,to je lahůdka-chce to opravdu trpělivost.,hlavně pak při zařezávání..A hlavně nezapomenout na atesty-mezi sklo a folii,v případě,že není,tak nechat kdekoliv v reklamce udělat(viz.internet),ideálně německý-u nás je musí akceptovat a venku jste bez problémů-narozdíl od našich,stačí narazit na agilního něm.policistu a musíte je strhat...(známý už toto absolovoval,a to měl orig atest ČR-k prdu...)

 

nespokojenyurednik

0x

bez atestu je dobré vozit s sebou žiletku, folie se dá rychle a bez problémů sundat

 

signboss

0x

Hlavní věc je ta, že jste koupil šmejd. Ty folie z tuningovej shopů a jinejch obchodů za cenu okolo 200 Kč za roli, je možno použít tak na rovné okno na skleník. Neříkám že to na auto nejde. Párkrát jsem i tyto folie instaloval, ale nic nevydrží a jejich kvalita je na čtíru.

Folii na okna s certifikací Vám oficiálně těžko někdo prodá. Pokud nemáte od dodavatele školení.

A jinak cena 4000,- za kompletní ofoliování skel s doklady a zárukou, u auta snad není tolik.

Erik.ch@ - Neraďte když tomu nerozumíte. Ty štítky pod foliema jsou jen informativní. Hlavní je mít doklad ( malá kartička ) s popisem typů folií, instalační firmou a razítkem. Vozí se v autě s malým TP.

A upozorňuju, že když " venku " se stanete účastníky nehody ( viník ). Půjde to před soud. Takže, auto zakoupené v ČR a opatřené německými štítky na folie, aniž by tato folie byly nainstalovány v D. ( vi. doklad o instalaci ). Můžete prodat barák a vzít si tak 5 let dovolenou. Protože falšování čehokoliv je v D se trestá jinak než u nás.

A ten " borec " si ty peníze zaslouží za instalaci. Myslím si, že dnes doba Ferdů Mravenců už pomálu pomíjí.

A přeci jen poradím - je to větší práce, ale výsledek je o 100 % lepší. Vyndejte okna a udělejte to na nějaké rovině. Samozřejmě vypodložit. Nůž na ořezávání sakra ostrý, nekvalitní folie má tendenci se trhat. Po zaříznutí dle okraje skla, ješte oříznout cca 3 mm na plochu. To aby se předešlo odtrhávání folie na okrajích. Stěrku zabalit do nějakého měkkého hadru, aby se folie nepoškrábala. Vytvořívse varhánky, nahřát horkovzdušnou pistoli od středu ke kraji. Né fénam, ten to jen vysuší a nic. Osobně to dělám na 400°C. A opravdu se spíš popátrat po profi foliích, s těma je radost pracovat.

Ještě na závěr rozdíl mezi obyč a profi foliema. Hlavně ve složení " plastu " a v počtu vrstem z kterých se folie skládá.

SignBoss

 

signboss

0x

Ještě jsem zapomněl - zadní okno dělat bez problémů z dvouch kusů. Přepůlení je v místě vyhřívání skla.

erikch*

trošku se ohradím s tou kartičkou-asi by měla být s autem-ale směrodatné jsou štítky,atesty mezi sklem a folii-to vím z vlastní zkušenosti z pol.kontrol,včetně zahraničních...a sice z jednoho prostého,logického důvodu-těžko je tam jen tak zpětně "doladíte",,aníž by to mělo hlavu a patu,narozdíl od jakékoliv kartičky,kterou sjedu kdekoli na laserové tiskárně...Je to stejné jako s čirou optikou,laďáky výfuky a ták-na všem jsou hom.kódy(jsou-li ty věci homologovány,samozřejmě)-to jestli máte kartičku anebo ne nikoho nezajímá,při kontrole četníky zajímá homologace-vyražená,vylisovaná ap.přímo toho daného dílu...Kartiček(od čehokoliv,naflákám do druhého dne vagón,když na to příjde-s atesty už je potřeba si trochu vyhrát-a o tom to je)Nehádám se ohledně kvality folii-je to jako se vším ostatním-ale není potřeba být jaderným fyzikem,abych zvádl lípnout folie,takže proč někomu cpát 2500,-za práci,kterou zvládnu taky,byt v troj(pěti-)násobném čase?!To jestli mi vydrží rok,dva anebo pět let-to je ten poměr "cena-výkon",u folii za 150,-/role mě to ale nebude trápit,prostě je opatrně za tepla sundám a nalepím znova...Neřešili jsme tu třeba plnící tlaky turba Garett Gt 3071 z Coswortha-to už si asi jen tak někdo nedoladí-takže není třeba fundovaných informací a jisté praxe...Je jasný,že člověku,jenž se instalací folii živí,se to čte špatně,ale taková je realita...Takže souhrnem,nemachroval jsem,že jsem odborník na folie-jen jsem pánovi psal jak jsem postupoval a že to bez problému funguje v praxi,což je asi to co pán chtěl vědět...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]