Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Startér- závada

Od: nick5456 odpovědí: 10 změna:

Ahoj, poprosím zdejší rádce o radu. Startér necvakne ani se neroztočí, kde může být vada, špatná cívka? Ke kabelu u cívky po otočení klíčku jde 12 V . Starér jsem vyndal ven , připojil na baterii (prop jistotu i na jinou, funkční ) a to samé, pastorek nevysune a starér se neroztočí. Vyndal jsem i cívku a zkusíl připojit, nevysouvá

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Promiň, ale školit tě tu nebudu. Je zřejmé, že tomu vůbec nerozumíš. Ten startér je na 99% vadný, takže ho nech opravit.

asd1

Nejsi náhodou elektrikář?

Jasně že cívka když štáva k ní jde a nehne se...

Nejsem ani náhodou. A netuším, jak tu cívku zkoušel, neb nám to neřekl. To mě jasně vedlo k tomu, co jsem napsal!

@satam... třeba tu cívku zkoušel připojením baterky na ty matky silového kontaktu .

Vadná cívka nebo neví, jak to funguje a neví co a kam se připojuje.

V obou případech nefunguje.

@gumidek: A taky ji mohl zkoušet připojením + na matku a - na kostru cívky. Pak pochopitelně nereaguje

ridic

Proč by cívka (= navinutý drát bez připojené diody) nefungovala, když se připojí obráceně póly + a -?

Pokud je cívka vymotovaná z auta a zkouší se samostatně, tak jí je to úponě jedno, jak se zapojí. Jádro je kus železa, není to permanentní magnet, že by jej to tahlo opačným směrem.

ridic... cívka startéru není jen cívka pro vysunutí pastorku. Je to i stykač pro sepnutí kontaktů elektromotoru.

Cívce je + a - fuk, ale není fuk, kde co připojí.

 


1x

Pokud cívka po připojení nevtahuje jádro (nevysune ozubení/ nesepne kontakt startéru) - vadná cívka. Zkus změřit odpor jejího vinutí. Bude zřejmě přerušeno. Zkontrolovat připojovací konektory a připojení vinutí k nim.

olinl

..al bych bod a ještě je možné nějaké mechanické zablokování.. Na tazatele: z jakého je ten startér auta?

 


0x

ten spínač /cívku zkoušite jak..nevysouvá?...ona by měla spíše vtahovat-aspoň u běžných aut...-může se stát-podle typu auta- že druhý konec vinutí té civky je připojený ne přímo na kostru ale na ten spodní silový kontakt/šroub kde je připojený kabel co vede ze startéru a pak to chytá když je startér a uhlíky v pořádku kostru přes kotvu a uhlíky-je to taková ochrana aby se startér neničil když jsou třeba krátké uhlíky...taky se stává že ten kablík co jde do startéru po nějaké době prostě zhnije-takže není nejen obvod pro ukostření té cívky na startéru ale i celý el motor startéru takže zkusit jestli se startér roztočí když tem hlavní plusový kabel přiložíte na ten spodní kontakt jestli se startér roztočí...stejně bych to pak rozebral-když už to je venku-kontola komutátoru,uhlíků a promazání aby jste to netahal za chvíli znovu ven...snad to není napsáno moc složitě ale pokud tomu nehovíte tak raději vyhledat někoho kdo tomu rozumí

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]