Nejste přihlášen/a.
Výměna oleje 1.9 TDI ARL - je lepší to vypustit šroubem dole ve vaně, anebo je to lepší vysát vývěvou?
chystám se na tu druhou možnost, samozřejmě i s výměnou olejového filtru...
Ale zajímá mě, jestli jste to někdo hlouběji testovali kudy se vypláchne více bordelu.
ps: Nemá se vypouštět příliš horký olej, spíše tak vlažný okolo 40°C, je tak?
No právě že když je plně zahřátý, tak je příliš řídký na to, aby s sebou něco strhnul!
A co se týče toho zvedání, nemám kde to zvedat A ani se mi nechce sundávat ten kryt. Když to dám na hever tak ten kryt stejně asi nesundám, nebo jo? On už je beztak KO a furt se uvolňuje, asi jak to furt sundávali ti servisaci předtím.
Tak proto mám vakuovou pumpu z Lídlu. Někdo říká, že je lepší to odsát, jiný říká, že lepší to vylít šroubem. Podle mě záleží jestli se lze dostat hadičkou až na dno vany ... Tedy motor od motoru to bude jinak
No, jenže pak se musí vyměnit i ten šroub. Za předpokladu, že se to zvedne na zvedáku 180 cm asi to je lepší šroubem, ale když zvedání není?
Osobně-ujedu cca 45km dál auto na rampičky , vyjmu měrku, odšroubuji zátku, pak vyšroubím ftr anechám ccapůl hodiny být. mězitím vyžíhám podložku pod zátku, máznu nový ftr novým oleje, očistím dosedací plochy a okolí ftru a našroubuji jej, vyměním vzduchový filtr našroubuji zátku, naleju olej. Čerpadlem z Lidlu (není to vývěva-ta by pracovala jinak) jsem měnil olej jen na C4 kdy původní vana měla prolis se zátkou dovnitř vany při vypouštění šroubem tak zůstávalo díky tomu cca 0,5l starého.
Jinak když je dostatečně teplý ten olej celá náplně je důkladně prohřátá, tak vyteče víc než odsátím , u hadičky čerpadélka není záruka že se dostane vždy až na dno vany! Je možné, že u tohoto záleží kde je konec trubičky s měrkou oleje. Na jednom autě jsem to zkoušel a zátkou pak vyteklo ještě přes půl litru! Přesně jak píše Tomkk!
Prohřátá a promíchaná - než si kaly sednou na dno vany
Nižší teplota je jen kvůli opaření, 80° olej na ruku neni zrovna komfortní a kdo to nezná toho to poleje
Šroub ve vaně bývá vzadu = předek na nájezdech = teče to líp
Hadička je pohodlnější ale zůstává zbytek, pokud nejezdíš dlouhý výměny tak to v praci nevadí, lepší než když mechanik vycucne jan půlku nevíš o tom a měníš předpisově po 20 kkm s tim že to dělal profík
Asd-
Jen por upřesnění-měli jsme souseda debila, a když jsem to dělal před panelákem měl s tím velké problémy že ekologie atd a že to se nesmí... tak jezdím za kamarádem do sousedního města, má i ony rampičky.
@Diesel asi jsi zasvinil chodník na černo A proč vyžíhat co to vůbec znamená a jak to uděláš na chodníku?
A co ženská, dobrý?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.