Nejste přihlášen/a.
Dotaz jsem nahodil kamarádům xsaramádům i na citroen foru. Chápu, že je těžké pomáhat takto online. Páni kluci tam netuší.
Poprosím zvláště @gumidek nebo i jiní, ale bohužel neregistrovaní, v každém případě znalí problématiky aut. Možná by pomohl @diesel - taky má zkušenosti s citroeny.
Problém: na Citroen C4 rok 2010 hatchback je rádio Blaupunkt s BT, ve 4 dveřích repráky a dva malé cinkáčky na palubovce pod čelním sklem. Po vyčištění auta (si myslím, že to bylo právě v tu dobu), které ale dělal můj soused - dlouholetá praxe a nic nestříká vapkou nebo tak.., to je opatrný - mi nyní fungují jen cinkáčky pod oknem.
Vytáhl jsem rádio a zkusil změřit ohmy - nemá žádnou reakci na ISO ani na krabičce na žádné z reproduktorů. Nastavení v rádiu je samozřejmě v pořádku.
Druhé rádio nemám, ale jsem přesvědčen, že rádio je ok.
Vzal jsem si batérečku 1,5V a drátky zkoušel přímo na reprák - teoreticky by to mělo udělat nějaký zvuk - lupnutí nebo chrčení... - nic.
Z logiky věci bych řekl, že musí být někde ještě jedna krabička, ve které se to rozděluje na 4 repráčky - a tam bude problém. ALE netuším - nevím...
Žádná myš v autě, žádnou pojistku extra na repro nečekám...
Napadá vás někoho, kam šáhnout a co proměřit? Kde hledat?
Doplňuji pro pobavení...
Rozmontoval jsem půl auta a při demontáži zadních dveří jsem zjistil, že tam je pro reproduktory pouze nachystán konektor ale reprák tam není :D ...
Vyhodil jsem tedy přední repráky ze dveří, dal 4 repráky do všech dveří a všechny 4 hrají a celkem slušně :D
Nikde žádná vlhkost, koroze ani "mor" - prostě se to rozhodlo odejít do křemíkového nebe. Každý z těch nových repráčků jsem zkoušel samostatně a každý fungoval sám a bez problémů.
Tak hurá, auto "opraveno" a ještě ten den prodáno (to byl totiž jediný důvod, proč to nechtěl kupující vzít - chtěl rádio).
Mnohdy žádná krabička není mezi repráky.
Výškáč je prostě připojen paralelně na středobasák a to vede přímo do ISO koncovky. Z fotek tedy do quadlocku.
PU Závěs membrány reproduktoru slušně poškozují cocpit spreje.
Gumový závěs je odolnější. Závěs je to mezi košem trychtýře repráku a okraje koše.
Podle tohodle schématu by to mohlo být jak jsem psal. Cinkáčky paralelně na quadlocku.
Koukni ještě sem. Tady není
Zkus propípnout trasu repro dveří a quadlock.
Nemusí tam ta krabička být. Asi BOSE?
děkuji! zítra dopoledne si udělám po delší době chvilku se ženou a ta mi to bude překládat :D
ale tam je to schéma hezky čitelné... s tím už se něco dá
Ohmmetrem se dají přezkoušet repráky, měly by jednotlivě ukazovat odpor řádově jednotky Ohmů. Měřit ohmicky výstupy z radia je nesmysl, nic pořádného nenaměříš. Další krabička tam nebude, rádio má přímé 4 výstupy na 4 repráky, výškáče na palubní desce budou připojené někde "na cestě" každý přes svou výhybku - kondenzátor řádově jednotky mikrofaradů. Že by nějak odešly všechny repro najednou je nepravděpodobné, takže buď odešly "koncáky" v samotném rádiu nebo nemá rádio napájení - pojistka? Nebo se "něco" při čištění odpojovalo a pak se špatně zapojilo.
Pokud výškáče fungují, musíš hledat v propojení mezi rádiem a repráky. Bohužel musím vzít zpět co jsem dosud napsal, protože ta "krabička" ve schématu (4404?) je minimálně nějaká aktivní reprovýhybka a pokud neznám "střeva", neumím se k tomu vyjádřit. V každém případě bude třeba začít tam, přičemž podle schématu ta krabička má ještě vlastní napájení přes relé (6419?). Pokud napájení naspíná, chodit to asi nebude.
čistilo se v podstatě jen tepování sedaček a trocha "mléka" na palubovku - dveře vlhkým hadříkem jen filc
- Rádio samo o sobě hraje na ty cinkáčky, funguje i BT. Nic se nevytahovalo z auta - resp. nerozdělala se palubovka ani dveře.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.