Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Shell vs Benzina - dojezd

Od: jarin® odpovědí: 12 změna:

Zdarec chlapi,

bral jsem teď po sobě nejdřív Shell Fuelsave naftu a pak Efectu od Benziny. A nevím, jestli je to placebo, ale příjde mi, že na tu Shellku najedu víc. Nemám to samozřejmě vypočítaný ...ale pocitově to tak je. Máte s tím někdo zkušenosti...třeba někdo kdo si to eviduje u svého auta?

I chování motoru mi teda příjde na Shellku lepší, ale to se mi může zdát, takže do toho nebudu úplně zabrušovat.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x
Aditivovaná nafta může lehce snížit spotřebu i zklidnit chod motoru. Někde se to projeví víc, někde míň, někde vůbec.
Já to na spotřebě nepoznám, protože moje cesty jsou tak různé, že za jedno tankování mám spotřebu 6,5 a za další 7,5

 


3x
Reálně nepoznáte rozdíl, resp. rozdíl bude v rámci statistické chyby.
asd1
Jj,natankujes plnou před hranicema,prejedes Deutschland,rozsviti se hladovy voko,tak tam vezmeš zase plnou a jedeš zpátky,a u ty pumpy na care mas ještě čtvrt nádrže... tak asi to zpátky bylo z kopce
Rozdíly v kvalitě nafty opravdu jsou,ostatně stačí porovnat cetanovy číslo a další parametry.. konkrétně "nemci" mají kvalitnější vychozi naftu,u nás se to dohání aditivama..

Asi máte jiné auto a jiné zkušenosti. Nicméně aby to bylo naprosto objektivní, to se reálně velmi těžko provede. Daný test by musel splňovat mnoho podmínek, které běžný řidič nikdy "nenavodí". I "pouhý" protivítr udělá podstatný rozdíl ve spotřebě. Možná se budete divit, ale i v Německu opravdu můžete jednu cestu jet více do kopce a druhou (zpáteční po stejné trase) je to více z kopce nebo obráceně.

V Německu netankuji, asi tam mají opravdu speciální naftu když říkáte.

Zatím jsem tankoval u různých ČS (značkových i neznačkových) v ČR, Itálii, San Marinu, Rakousku, Maďarsku, Srbsku, Severní Makedonii, Řecku, Chorvatsku, Slovinsku, Polsku, Slovensku. Nikdy jsem žádný měřitelný rozdíl ve spotřebě nafty nepozoroval.

Nebudu se hádat, zda je možné, aby rozdíl ve spotřebě mezi nejkvalitnější naftou a tou "nejhorší" (ale splňující všechny náležitosti) udělal 0,1-0,2l/100km. Nicméně jako řidič co šlape na plyn jsem schopen spotřebu ovlivnit mnohem více a opravudu znatelně.

Nechci se hádat, v drtivý většině beru u Benziny a když jedu z Krkonoš na jižní Moravu, mám menší spotřebu nežli na cestě zpátky. Jestli to dělá více než 500 výškových metrů rozdílu mezi místy, nevím, nepátrám po tom, ale je to tak.

@jenyk: Takto to opravdu nepoznáte a je to jen "dojem".

Z JH do Tábora je to cca 100m z kopce a spotřebu tam vždy mám skoro 6l/100km...Z JH do Písku je to také z kopce (opět 100m) a spotřebu tam vždy mám 4,6l/100km. To si nevymýšlím, to je realita. Roky už přemýšlím, proč tomu tak je.

Objektivní test by musel vypadat zcela jinak a byl by náročný na provedení i na čas.

Na opravdu velkých vzdálenostech (1500km a více) mám spotřebu cca 5,3l/100km s plně naloženým autem a je zcela jedno, u které ČS beru naftu (jak v které zemi, tak jestli se jedná o OMV, Shell, Benzinu, Tank ONO, LukOil, no name...).

Ale pro objektivitu by se vše muselo porovnat i na nových a starých motorech včetně motorů různých výrobců.

asd1
To byl zjednodušený příklad.. ale zkoumal jsem i různou naftu na stejný trati. Níž píšu ze záleží na motoru,někde je rozdíl spotřeby velký jinde žádný,velký vliv má styl jízdy a na dálnici i jestli se jede osamoceně nebo 50m za dodavkou,to je krásné vidět na okamžitý spotřebě..
U toho převýšení záleží na profilu kopců,krátký krpal nahoru a pak dlouhý táhly dolů = nižší spotřeba než naopak. Kdo jezdí na kole to ví,i jaký pak je průměr. 20 km furt stoupat a pak to sjet 1km krpalem nebo vyjet ten krátký krpal a pak valit 20 km klesanim je sakra rozdíl, podobne to je i v autě..

Vzal jste mi to z úst. Na kole jsem byl včera a chtěl jsem to přirovnat. Pokud pojedu stejnou trasu "obráceně", pak výsledný čas resp. průměrná rychlost bude jiná.

Ale zde by to bylo ještě komplikovanější, protože spotřebovaná energie musí být logicky naprosto stejná (za zcela stejných podmínek, které ale stěží dosáhnu i když stejnou trasu pojedu zítra (natož za týden). U cyklisty (ale vlastně i u auta) do toho budou mít co "mluvit" i další faktory. Každý cyklista je jiný a každému "sedne" lépe jiný profil kopce, někomu pozvolnější a delší, někomu prudký a kratší. Mění se vítr (rychlost, směr, nárazy), mění se teplota a jak cyklista tak motor auta, se bude různě chladit. A v konečném důsledku je toho ještě více.

 

riva

2x

Placebo. Rozdíl nenaměří ani přístroje.

 

asd1

1x
Abys to poznal tak musí být stejná trasa i styl jízdy.
Měl jsem auto na kvalitu nafty citlivý a tam byl rozdíl obyc nafta od Cepra X německý Aral litr na 100 km. Kromě spotřeby šlo auto i líp za plynem,necudilo a velký rozdíl byl i v zimních startech kdy líp chytalo. Cepro+VIF bylo něco mezi. Zkoumal jsem to dlouhodobě na víc nádržích,i měřil zrychlení 0-150 atd a rozdíl tam byl.
Ne každý motor umí lepší naftu využít,tak záleží na konkrétním motoru,někde rozdíl nemusí být žádný.
Často je rozdíl jen placebo,resp.s lepší naftou řidič podvědomě změní styl jízdy a nízká spotřeba je kvůli stylu, tj. klesla by i s tou první "horsi" naftou..

 

svb

0x

Moje známá a její syn porovnávali dojezd dvou aut na naftu Shell / Benzina. Jezdí stejné trasy v SČ kraji. Nejdražší Shell měl u obou nejdelší dojezd.

 

erer

0x

jj... Já tedy beru benzin..a poslední měsíce u Benziny.. Minulý týden jsem bral plnou nádrž po dlouhe době u Shellky a dojezd se mi zvýšil o min 100 km.. Nechápu to... ale čísla mi to stále ukazovali.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]