Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Překonektorování lambda sondy s Peugeot na Fiat

Od: boby odpovědí: 23 změna:
Krásnej den všem mám takovou záludnou otázku. Jelikož se mi nechce kupovat pár lambda sond na Fiat panda chtěl jsem využít lambda sondy , které jsem dostal k Peugeot partner 1.4i . Závit je stejný ale barvy drátu a konektor nesedí. Vše bych poctivě spajel cínem,ale vůbec nemám ponětí který je který. Nepomohl by jste mi někdo stačí třeba obrázek nebo napsat co s čím.

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

To se nekupuje na motor PSA nebo Fiat ale dle jiných parametrů a je velmi pravděpodobné, že vám nebude fungovat! dotaz kilik kablíku na ni máte a kolik bylo na originálu a barvy?

Jinak všeobecně třeba originál z motoru PSA zyp LFY (1,8i16V 81 kW) měl 2x hnadý a bílý a fialový.hnědé vyhřívání jeden + druhý - a zbytek -jeden na ŘJ a druhý opět - a další už nevím. Jinak už zde něco podobného řešené, cca měsíc zpět!

 


2x

Dám ti příklad. Lambda Favorit monotronic LSH24 a Felicia MPi Simos LSH25.

Obě Bosch, obě stejné tělo i závit, obě stejná délka kabelu, obě stejný konektor.

Rozdíl je v tom, že mají jiné topné tělísko. Favoritácká topí kontinuálně stále a Feliciová má menší odpor a topí v pulzech. Výhodou je u topení v pulzech s malým odporem rychlejší náběh a funkce.

Když takovou dáš do Favorita, tak se rychle spálí po pár km a jsi bez topného tělíska a lmabda za 2000kč vprd*l*.

Takže to zkus. Maximálně to nebude fungovat jak má a nebo ji rovnou odděláš.

boby

Aha, tak tohle sem úplně opomenul. V podstatě když naměříme podobné hodnoty topného tělíska tak máme vyhráno s tím jak probíhá natápeni lambdy u obou případů. Díky za super tip tohle si ještě ověříme. Obě auta topí pouze ze začátku než se lambda ohřeje od výfukových plynů takže by neměla topit kontinuálně ale to si ještě dohledám. Ideální by bylo vyměnit ty moje dvě za nějaký na fiata ale to si dneska nikdo neriskne. Tak tohle je navedení na správnou cestu
boby

Tak porovnávat fagota/feldu a pandu 09 s euro 4 nevím no , ale dobře. Jednobod sem neměl jen karbec tak nemůžu soudit. V každém případě děkuji.

Dále pak hloubka toho nosu za závitem, jak čuchá v trubce spaliny, zda je stejná nebo stejně dírkovaná, ale to je asi detail. Je vhodné použitou očistit v ultrazvuku. Nemáčet celou. Jen ten nos.

boby

Jasně, no ultrazvuk mám ale čím to napustit aby ta lázeň těm sondám neublížila. Když zapojim diag ukazuje closeloop i po 10min a i během jízdy to by asi ultrazvuk nerozchodil nebo ano? Zkoušel jsem profukovat 10bar,nepomohlo pak namáčet v čističi na EGR ventily a stále closeloop -(

Asi bych dal destilku nebo nějaký snadartní mycí roztok ve slabé koncentraci. Tam nejde o čištění kapalinou, ale o ty mikrovibrace a uvolnění saziček na sondě do kapaliny.

boby

Mám klasickou 50w 40khz čističku takže destilka s jarem by mohla být? Otázka jak dlouho to mám nechat bzučet jestli to povolí za hodinu den nebo týden a namáčet celou nesmím proč? Bylo by to pohodlnější je tam potopit a nechat bzučet ,ale dokážeme snad jen nos.

Při své funkci senzor vyčnívá do proudu výfukových plynů a jeho tvar je přizpůsoben pro plynulé obtékání okolo, zatímco druhá (vnitřní) platinová elektroda je v kontaktu s okolní atmosférickým vzduchem. Měří se zbytkový kyslík, který zůstal po procesu spalování.

automatizace.hw.cz/...

Proto bych jí celou neutopil. Bordel jde hned. Výsledek bez záruky. Je to 50:50. Lepší novou a správnou.



Středem je okolní kyslík pro diferenci

boby

To by šlo asi to zkusím, když začne kmitat tak je ok a nemusím nic shánět. Popřípadě co by jste řekl na toto FAE? DÁVAJÍ to i do prvovýroby ta cena je úžasná a není to použity. Jen tu značku moc neznám.

Montuju jen NTK a Bosch

Prvovýroba pro PSA byla Bosch a Denso , žádné FAE

 

 

boby

Tak to je divné,protože lambda přeci jen dělá to že měří tak v čem je potom rozdíl,když obě mají 4 dráty , vytápěné a stejný závit.Zavity jsem poměřoval a jsou i stejně utopené, tudíž totožné a je to jen součástka zašroubována do díry a je jedno jestli je díra ve Fiatu nebo Peugeotu. Tak to vidím.Pouze barvy vodiču jsou jiné u každého výrobce třeba Bosch. Původní jsou NTK. ještě musím sehnat vadné sondy na fiata abych měl konektory

Je to hezké co píšete ale není to pravdivé.každý motor má jiné parametry tudíž byt pasuje závitem, byt pasují dráty + jejich barevné značení přesto to nelze jednbnoznačně použít ně všechny motory! Jen u PSA je motorů o objemu 1,4 (přesněji 1360) ccmasi deset typů a každý nmá jinou řídící jednotku ! natož pak záměna z jedné 1,4 od PS do 1,2 od fiata? Ale pokud víte že jsou stejné dle závitu a 4m kablíků, pak směle do toho a neptejte se.

Jinak, konkrétně kyslíkové sondy (lambdy) se dávají nejlepe druhovýroba kterou spousta lůidí nazývá originál= identická jako montovaná v prvovýrobě. Tzn kldyž je z úprvovýroby Bosch 123654 pak ND by mělo být opět jen Bosch 123654.Pokud se pak použije třna od Denso s označením 987456=není zaručena její 100% funkčnost! Ale myslím, že Vám je zbytečné toto vše ptát když "víte" že pro různé motory jsou všechny stejné.

boby

Tak chtěl jsem to zkusit jelikož se mi opravdu nechce dávat do lambda sond 4500kc když mám originál Peugeot a opravdu by stačilo jen shodit konektory. Obě jsou zirkoniové tudíž by mělo být i napětí stejne a vytápění také. Peugeot a Citroen jsem měl kolik a moc dobře si pamatuju že jsme přehazovali s LFX na KFW lambdu na katalyzátoru a podle diag ukazovala správně kmity od 0.1 do 0.9 a auto prošlo emisemi na vybornou tak sem si myslel že to je jedno když šlapala v o 10mladsim autě. Co se může stát maximálně nebude ukazovat diagnostika kmit napětí na signálu?
Raději dám 4500do něčeho jineho nez do dvou válečku s dráty . Možná je ale stejně budu muset koupit ale ten pocit to zkusit a ono by to fungovalo mě nenechá v klidu.
Lambdy ve fiatovi se po asi 10min jízdy přepnou do closeloop obě což je známka vadných lambda sond

Se zdá že to máš trochu pomotané-LFX je 1,8i-74kW a má jednu lambdu, KFW je 1,4i 55kW a má dvě lambdy před a za katem!

Oem čísla se liší pro LFX je 1628 AA nebo E 144001 a pro KFW je to 1628 KV nebo E144003 před a za pak 1328 NY druhá je stejná jakom před.

takže ono je m ožné že to z jednoho na druhý jakž takž fungovalo ale nebylo to optimální a je otázka jak dlouho to vydrželle nebo spíš jaký byl rozdíl spotřeby paliva, páš asi nedávali navzájem stejné hodnoty jak by měli! ale to nejdůležitější-bylo to pro dva různé motory jednoho výrobce=tedy nejpodstatnější rozdíl!

boby

To určitě nemám byla to Xsara LFX 1.8i 66kw a použila se lambda z katalZatoru do KFW také na na katalyzátor protože nešlo vytápění lambdy a na STK by mě vyhodili to mi předem řekli tak nevím. Pak sem koupil Berlingo s motorem 1.4 55kw kfw ke kterému jsem dostal 4nove lambda sondy dvě Bosch a dvě Hella. Ale přesně byl to stejný výrobce to je pravda a i konektor seděl. Mě šlo spíš o to ,že co výrobce aut to jiný konektor a i jiné barvy vodiču třeba Hella nebo Bosch.
boby

Sem zapomel dodat že se převážně jezdilo na LPG u všech třech aut takže to bylo spíš kvůli STK. Jinak to fungovalo dobře a znamej co měl lexii tak tvrdil že je všechno v pohodě a to ani nevěděl že sem překopal ls z Xsary do partnera.

Pochopte konečne,že rovnaké konektory,rovnaké závity neznamenajú aj rovnaké vnútorné usporiadanie a ovládanie. Lamda v sebe nemá naprogramovaný čip, ale je skonštruovaná na určité ovládanie kedy sa to v nej zopne, aké signály bude posielat pri okysličovaní. Vyhrievanie sondy je len pre skorší nábeh správnej katalizácie výfukových plynov. To,že vnútorne to bude konštrukčne rovnaké je ako si podat tiket.

Máš v tom chais nebo kdo ví co jsi viděl a dokonce jsi mne zmátnul! Motor 1,8i -8V byl ve dvou výkonových variantách-66kw typ motoru L6A (XU7JP/K). Motor s výkonem 74kW pak označen jako LFZ ( XU7JP/LZ.) Další pak byly 1,8i16V 81kW LFY (XU7JP4 ) a novější pak byl s 85kW typ 6FZ a tuším že byl už z nové řady motorů EW.

Jinak jestli to asi nevíš citroen a peugeot=dyl koncern PSA dnes je to Stelantis protože...aAle motory v Peu a ctr jsou IDENTICKÉ a už OEM LS co jsem psal na oba motory ve 4 číslí sedí takže je pravděpodobné že budou byt ne 100% fungoval. Spolehnout se lae na to, že bude z pugy (ctr )fungovat ve fiatu?Utopie. fungovalo by to u motorů HDi=JTD...

 

boby

Tohle mě úplně vyrazilo dech nová rozbalena lambáda za 600kc ale je to FAE to mi moc neříká ale nová škoda že jen jedna do toho bych asi šel než se patlat s konektorem a je použita pro pandu tak by nebylo co řešit dal bych jí na KAT a časem stejnou za KAT.

 

bery*

0x
Musím se zvědavě zapojit. Já odjakživa rozlisuju lambdy na sirokorozsahovy a skokový (ty pak vyhrivany/ne), do toho třeba Bosch prodává univerzální lambdu k použití s původním konektorem, x výrobců různě vypadající provedení kompatibilní pro stejný motory ... Já si nedokážu představit, že pokud odpovídá počet drátu, by to nefungovalo Zrovna já jsem si před lety v O1 1,6avu upravil svazek k lambdam, abych přední sirokorozsahovou s atypicky 1,5m dlouhým kabelem mohl nahradit jakoukoli nejlevnější s krátkým (svazek vede vlastně kolem sondy, ale pak pokračuje o 1,5m pod podlahou k zadní sondě, kde mají obě konektory ... U mě je to teď už hned vedle podběhu pod kapotou ) a jezdí to i s sirokorozsahovou z Aliku za 6 stovek. Pak ještě nechápu tazatele - Closed loop, uzavřená regulační smyčka = to je přece v pořádku, žádná závada. Chyba je trvale open loop.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]