Nejste přihlášen/a.
Tak dvě sekundy je bezpečná vzdálenost auta před Tebou. Tu lze odhadnout. Někde na nebezpečných úsecích malují takový čáry které ti mají pomoct, mě to třeba v autoškole instruktor učil na stromech které jsme míjeli. :D a to slouží hlavně k tomu abys stihl případně zabrzdit a neskončil autě před Tebou v kufru.
Při předjíždění bych spíš řekl jakej máš odhad, za mě je tam víc faktorů.
- jakej máš odhad, jak moc máš silný motor a taky dotyčný kterého předjíždíš nesmí být kretén a nezačít zrychlovat (i s tím se setkávám).
Bohužel spousta řidičů na ty protijedoucí auta odhad nemají, takže pak musíš brzdit, uhýbat a v nejhorším případě to končí čelním střetem...ale to doufám jsou pouze ojedinělé případy.
A jinak pokud nemáš plnou čáru, případně doplněnou o značku zákazu předjíždění..tak zase není asi důvod nepředjíždět. Kolikrát vidím štrůdl osobáků jak se drží za pomale jedoucí dodávkou na okrsce, přitom silnice krásně široká, přehledná...tak je předjedu..to bys taky nepochopil proč za ním chtějí jet celou cestu...
Je to kretén - bránění předjíždění - 361/2000 Sb. par. 17/4 Řidič předjížděného vozidla nesmí zvyšovat rychlost jízdy ani jinak bránit předjíždění.
Hroznej problém vteřinu počkat (a opravdu stačí se zrychlením za vesnicí počkat jednu jedinou vteřinu) - pak je předjetí v nízké rychlost, rychlé, bezpečné, na předjetí stačí pár desítek metrů. Na rozdíl od bránění předjíždění kdy kretén zrychluje, je kvůli tomu předjetý až ve velké rychlosti a je třeba řádově delší vzdálenost (stovky metrů u běžných aut). Obvykle to dělá kloboučník co za vesnicí bez ohledu na okolí zrychlí na 70 aby nešel předjet hned a snadno, pak si těch 70 drží. Jako bonus je nervózní že rychlejší auto jede hned za nim a čeká až půjde předjet... Asi má silný ego, přece předjetí neulehčit. Arogance a bezohlednost, vítejte v ČR...
Zakon pravi, ze se nesmi predjizdet, pokud by doslo k ohrozeni nebo omezeni protijedoucich.
Ohrozi Te kdykoliv, kdy te bude hrozit havarie.
Omezi Te kdykoliv, kdy budes muset snizit rychlost jizdy nebo zmenit smer jizdy.
Oboji podle mne plati soucasne, jelikoz rychlost nebo smer jizdy menis prave z duvodu, ze muze hrozit havarie.
Auto jedouci rychlosti 90km/h ma brzdnou drahu vcetne reakcni doby cca 70m na suchu, 90m na mokru a 250m na naledi ( i kdyz 90km/h na naledi lze argumentovat, ze neni rozumne ani jezdit, ani predjizdet).
Jedou-li tedy proti sobe dve auta rychlosti 90km/h, melo by predjizdejici auto vyklidit pruh ve vzdalenosti min 140m, respektive 180m a 500m. Jinak by jiz mohlo dojit k ohrozeni a omezeni.
Na casy pri 90km/h to pak vychazi zhruba 5.5s na suchu, 7s na mokru a 20s na naledi.
Coz si myslim, ze jsou pomerne komfortni casy, aby se nikdo necitil ohrozeny ani omezeny.
V praxi jsou ty casy nizsi, pac praxe a teorie jsou samozrejme dve ruzne veci.
V praxi, pokud pujde o sirokou silnici, kde je moznost vyhnuti, se nebudes zrejme citit ohrozen nebo omezen ani pri tech dvou sekundach.
Pokud ale pujde o uzkou silnicku s hlubokymi pangejty, budou se Te 2s zdat sakra malo. Tam bych rekl, ze ty casy spoctene shora davaji smysl - jednoduse proto, ze neni kam uhnout, takze jedina moznost je prave brzdeni.
a já jsem musel z 90km/h téměř zastavit***tomu nevěřím...zkuste spočítat, kolik vteřin Vám to trvalo a co se za tu dobu stalo.
Je nějaký čas, podle kterého se dá vyhodnotit zda je to bezpečné předjetí.***nelze takový čas stanovit, páč každé vozidlo, každý řidič a každou situaci je to jinak
Četl jsem někde, že by měl mít řidič rezervu minimálně 2 vteřiny***Velice správně to píšete, ale řidiči to nedodržují, páč spěchají, aby mohli za chvilku někdo odpočívat a koukat kamkoliv.
Podle čeho se posuzuje nedovolené předjetí***podle zákona, přesně dle toho, co přesně porušil. Myslíte předjíždění na přechodu, v tunelu, na některých křižovatkách, v zákazu předjíždění, nebo kde?
čára přerušovaná bez značky zákazu předjíždění***v tomto případě bude záležet na průběhu přestupkového děje. Přesně dle toho, co tím manévram způsobí.
Vám se ještě nikdy nestalo, že jste předjíždění špatně naprogramoval? Teď si představte modelovou situaci, že předjíždíte vozidlo a proti se přiřítí vozidlo, které značně překračuje povolenou rychlost, třeba jede 150 km a Vy to nemůžete tušit...
A že jsem už musel úplně zastavit aby to kokot stihl, tomu taky nevěříš?
2s je odstup od vozidla před sebou jedoucího stejným směrem. Pro předjížnění nesmí ohrozit ani omezit plus rezerva na např. zakuckání motoru kdy přestane táhnout (klasika např. regulace turba a auto padne do nouzáku), rezerva záleží na situaci někdy vteřina bohatě stačí jindy je 10 vteřin málo.
A beztak je lepší vyjet o pět minut dřív a jet v klídku s odstupem a bez předjíždění. Spotřeba spadne o litr a časově je rozdíl minimální - jedeš v klídku, nedočkavec jede jak kokot předjíždí kdykoliv to jen trochu jde a po 10 km ho vidíš o pět aut před tebou s tim že ušetřil minutu. Jakmile mu do toho vleze něco nečekanýho tak je bouračka, to za to stojí...
Ad odstupy - doufám že se převezme Německé "halb tacho" včetně sazebníku pokut (viz bussgeldkatalog - abstand), než povinná minimální vzdálenost jako ty exoti vymejšlí
Já mám problém předjet někeré plechovkáře i litrovou Hondou , .jede jich zpravidla 5-6 za sebou v těsném závěsu, mezi sebou 2 metry...všichni zrychlují a následně přibržďují...bud předjedu celou skupinu, nebo předjedu dejme tomu 3 a pak si "vynucuji" vytvoření mezery pro bezpečné zařazení tak že jedu středem - dělící čarou, pravou směrovkou blikám tak dlouho dokud jeden z pilotů nezpomalí a neudělá mi místo pro zařazení...někdy je nutné i zatotrubit aby se trouba probral ...když podržím plyn, mám tam stovku za 3.8...a maxiskůtrem to dávám za 7...jenže když pak člověk v protisměru potká starou čoudící dodávku, která se snaží předjet modermí 8-litrový tahač, nemusí pomoct ani okamžité zastavení ale je nuné opustit i samotný pruh
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.