Nejste přihlášen/a.
Ahoj všem,
pátral jsem všude možně, ale odpověď jsem nenašel, tak se obracím se svým dotazem zde. Děkuji.
Na přední nápravě - strana u řidiče, vozidlo Renault Laguna 2 jsem sundával kolo. Zvednul heverem, podložil podpěrou a v momentě, kdy jsem jej sundal, celý ten systém (náboj, přední náprava, nevím, jak to přesně pojmenovat) klesnul o několik cm dolů. Došlo ke stavu, že při nasazování kola zpět jsem měl celý ten systém níže a nemohl jsem kolo zpět navléct, proto jsem si heverem zvednul rameno nápravy, abych se dostal do požadované výšky. Kde by mohl být problém?
Před týdnem došlo k výměně kulových čepů. Druhou stranu jsem nezkoušel.
Myslím, že je to normální, minimálně u nápravy typu McPherson, časem při odlehčení neodpružená část klesne, protože se povytáhne tlumič pérování.
Spíš tlumič v hajzlu - nejde zlehka (např. zrezlej vstup vnitřní trubky do vnější kdy rez nabobtná a tím zmenší díru..
špatný postup při zvedání...stačí dát metrovou fošnu částečně pod nosník a částečně pod nápravu . zvedák pod fošnu a nic podobného s e nestane
Z tlumiče vytahuje vnitřní tyčku (pístnici) ta silná pružina zvenku. Ta je velmi silná. Pístnice jde jinak vytáhnout i rukou, ale bude klást odpor, jak se přepouští olej (princip tlumiče).
Váha auta spočívá na pružině a kmity tlumí právě ten tlumič.
Pokud zvedneš auto zvedákem, tak se musí tlumič okamžitě vytáhnout až nadoraz.
Pokud se ti stalo, že se vytáhl na 90%, sundal jsi kolo a těch 10% dojelo později, tak je opravdu tlumič vadný.
Tady se musí hlavně pochopit, jak tlumič a pružina pracují a k čemu tam jsou.
Pokud to ani mechanik neví, tak je to velmi smutné.
...
Taky ti může padat hydraulický zvedák (hever, kterým to zvedáš, pokud není šroubový)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.