Nejste přihlášen/a.
Na LPG už jezdím přes 20 let a nedám na něj dopustit. Ušetřená částka proti provozu na benzin se při najetých skoro 2 mil. km (jsme 2 řidiči s manželkou) blíží za ta léta ke 2,5 mil. Kč! 1.200 km/měsíc je dostatečný důvod pro používání LPG.
@pepa678: "Pokud byste se rozhodl pro LPG, měli byste si pravidelně nechat provádět údržbu, aby motor byl v dobrém stavu a nedocházelo k poškození motoru."
Nesmyslná věta ve vztahu k LPG. K poškození motoru nedochází ježděním na LPG, ale obecně jeho špatnou údržbou a případným přetěžováním!
Pepo, pokud chcete takto psát, tak toho raději nechte.
Jednou ročně je předepsaná revize PLYNOVÉ SOUSTAVY, ne auta! Nenašel jsem žádný zákonný předpis, který tuto lhůtu určuje! Jediný předpis, který přímo mluví o nějaké lhůtě, jsou technické podmínky TPG-403-01, které určují termín revizí v termínech pravidelných TK! Ovšem každý plynař vám řekne, že revize jsou povinné po 10 tis. km (ne po 20 tis. km) nebo po jednom roce, zákonný předpis vám však neřekne! V konečném důsledku revize LPG nevyžadují ani některé STK, protože proto nemají zákonný podklad. Takže žádná státem daná povinnost! Ovšem většina STK revizi vyžaduje, jinak vás nevezmou. A my jako provozovatelé nemáme silnou páku se jim bránit.
Spojovat dobrý stav motoru s filtrem plynné fáze pak je úplný blábol a diletantství. Jednak při údržbě plynové soustavy se mění nejen filtr plynné fáze, ale i filtr kapalné fáze, který je ještě důležitější. Interval výměny u nich předepisuje výrobce plynové soustavy, u továrních vestaveb výrobce auta, a pro každý z fitrů bývá jiný. Na stav a poškození motoru nemá výměna ani jednoho z filtrů podstatný vliv, maximálně při jejich přicpání/ucpání přestane auto jet.
@doutnák: Souhlasím s tím, že Dacie s LPG z výroby jsou dobrá auta a LPG obvykle funguje bez problémů. Souhlasím i s tou neomezenou platností nádrže, ovšem z výhradou, že v Česku se toho těžko domůžete a je to pak na STK podobně jako s těmi revizemi - máš nádrž starší než 10 let? Nedostaneš technickou a nějaký "papír" o neomezené životnosti nás nezajímá! A protože málokdo si chce přidělávat problémy, raději nechá nádrž vyměnit za novou a má 10 let pokoj! Mně to čeká letos. Přestože mám logana s plynem z výroby, ale z druhé ruky a tudíž k plynu jen ORV II (Velký TP), nemíním někde shánět doklad od Dacie, což je skoro nemožné, ale dám tam novou nádrž a na dalších 10 let mám klid.
Jinak doporučuji přečíst přílohu č. 11 vyhl. č. 341/2014Sb. Poměrně krátké, ale zajímavé čtení o přestavbách na LPG, CNG, LNG, popř. H (ve vyhl. podle mě chybně uvedeno H2).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.