Nejste přihlášen/a.
Jaký hlavní význam má automatické sklopení vnějších zpětných zrcátek při zamknutí vozidla?
Ještě by mě zajímalo proč "lyžiny" na střeše autě nejsou rovnoběžné, ale vepřehu jsou o něco širší než vzadu a proto se příčné nosiče musí označit který patří dopředu a který dozadu a navíc jak otočit - která je levá a která pravá strana.
Slavo, mistře zakladateli, už jste viděl, když se zrcátko zaklopí, že uč tolika nečouhá do silnice?
Já taky ne.
Milane - co se v autě nemůže pokazit - to co tam není.
A když jsem omlazoval auto, tak jsem bral takové co má takových "nesmyslů" co nejméně.
Např. už musí mít kontrolu tlaku v pneu - ale nejsou tam ventliky TPMS, ale je to založeno na otáčkách kol, takže jsou tam obyčejné ventilky.
Signalizace nedovřených dveří - signalizace jednou kontrolkou které jsou nedovřené to nesignalizuje.
Systém, start - stop - lze po startu jednoduše deaktivovat tlačítkem.
Chybějící ukazatel teploty chladící kapaliny - ale to snad už nová auta mají všechny.
@slavo: Nechci nikomu brat iluze, ale signalizace nedovrenych dveri stejne ma cidla ve vsech dverich, at uz vypisuje/zobrazuje, ktere to jsou, nebo ne. A na tom zobrazovaci se opravdu nema co pokazit. Stejne tak ukazatel teploty chladici kapaliny. Nejaky snimac auto samozrejme mit musi, zase jde pouze o ten "zobrazovac" smerem k ridici...
Kromě TPMS se zmíněné věci nekazí. A dveřní spínače u všech dveří jsou vždy a je jedno, zda pak maxidot vyhodnocuje zobrazení pro jednotlivé dveře řidičovi či je tam pouze jedna obecná kontrolka. Ten hardware tam prostě stejně je ve všech dveřích k vůli správné funkci moderního centrálního zamykání (né jak u Felicie, že zamčeš i otevřené dveře).
Tohle je fakt bezporuchová elektronika v 90% případů.
Nekoupil bych si auto, kde chybí ukazatel teploty, přitom ECU motoru tento údaj zpracovává vždy, takže je to otázka jen laciných ořezaných budíků a to na spolehlivosti nijak nepohne s poruchovostí.
Slavo, asi je to zbytečné Vám cokoliv vysvětlovat, ale: A to je takový probllém když auto zamknu, tak zrcátka sklopit ručně?
Proč obcházet auto, něco dělat ručně, myslet na to.. když to může udělat automat?
Děkuji za odkazy, některý stupeň automatizace již používám, ale jak to souvisí se sklápěním zrcátek?
A není sklápění zrcátek taky nějaká automatizace?
A zajímalo by mě jaký stupeń automatizace má moje auto.
Stupeň 0 to není protože umí automaticky dodržovat rychlost.
A stupeň 1 to taky není protože neumí brzdit když začne zpomalovat vozidlo před ním.
Myslím si že jdou ručně sklopit u každého pokud nemá to automatické.
Akorát u vozidel z cca 70 let jsou tam natvrdo.
Měl jsem ladu 2103 a tam asi zaklopit nešly.
@slavo: Pokud nekdo zrcatka obcas rucne nesklopi, tak mechanismus dokaze tak "zareznout", ze sklopit nejdou.
K dobré odpovědi Asd1 a dalších bych dodal - další kravina, kterou kupec zaplatí, další poruchová součástka... Mám rád auta do roku nula, jednoduché křápy za pár šupů, které prostě furt jedou...
No, já mám těch křápů několik, do kterých to ještě nenamontili...
Já hlásím, že elektrické sklápění nemám ani u jednoho auta . To služebně starší jsem dostal s nájezdem 120 Mm a už totálně zatuhlé. Nerozchodila to ani srážka s blbcem, až následná generálka zrcátka. By mě zajímalo, co to používají za vazelínu. Po několika letech se z ní stává lepidlo. Dolů jsem ji musel obrousit.
Dobrý den, Slavo. Hlavní význam je asi to zmenšení šířky, které je nedocenitelné hlavně při stání v parkovacím domě, nebo podzemních garážích, protože se tam snaží nafrkat co nejvíce stání. Pokud se o probletiku zajímáte, najděte si články o tom, jak jsou nová auta stále širší a širší ale stání se dělají stále široká stejně. Dále se můžete podívat na související trend parkování uprostřed dvou takových stání, což někdo, at už odůvodněně kvůli megaautu, nebo jen z frajeřiny praktikuje. Další význam samosklápění zrcátek je to, že je to frajeřina, která je vidět. Obdivuji Vás, že by jste byl ochotný opravdu ručně ovládat sklápění obou zrcátek a to vždy po uzamčení a odemčení. Dnešní člověk by na to patrně nesáhl, protože je to špinavé a samosklápění se děje samo, ve skutečnosti je člověk již hodně daleko od auta, když je sklápění dokončené, takže ručně by to zdržovalo, nemluvě o tom, jak komicky by to vypadalo, dělat to stále ručně.
A jak dopadne ten, kdo si po zaparkování ručně sklopí zrcátka? Při další jízdě sedne do auta, zapne pás, nastartuje, zařadí, rozjede se a zjistí, že má sklopená zrcátka. Na..re se, zakleje, zastaví, odpoutá se, vyleze z auta, vyklopí zrcátka -- a t. d. Příště už zrcátka po jízdě nesklopí !
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.