Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

[otázka] Oprava karoserie pěnou

Od: gt222 odpovědí: 34 změna:
Zdravím , jen jsem se chtěl optat ohledně takové věci .
Jak jsem již četl někteří odborníci opravuji pomoci montážní pěny , což navazuje na sebe vlhkost a ze to začne více reznout , tak mě napadla taková věc, studnařská montážní pěna , bylo by to o něco lepší? Spíše se ptám , mám totiž auto na dojetí do stk tak zatím na oko zda by to něco vydrželo , díky

 

 

34 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


6x

Lepší je vylít betonem. Bude to pevnější i pro hever.

Na prahy je nutné dodržet poměr 3ku1 a použít karosářskou karisít..někdo dává klasický stavební roxor

A jakou frakci štěrku?

lojza
A nezapomenout na ohlášení stavebnímu úřadu!

Stavební prvky bez pevných základů se zemí není potřeba úřadu hlásit.

15.04.23 16:31


 


4x

Na odborném stavebním foru bylo nedávnpo konstatováno, že kduyž máme v ČR již tolik úřadů, bytlo by poytřeba ještě nutně zřídit "Institut pro schvalování použití montážní pěny".

Koukám že by se hodil nejen pro oblast stavebnictví.

olinl
15.04.23 11:03

 


3x

Na dojetí do STK? To tam jako dojedeš a oni to sešrotujou? Nebo s tím vrakem hodláš pak jezdit? Hele, a nechtěl bys raději udělat něco pro to, aby auto bylo cajk a ne jen na oko? Já tuhle filozofii nechápu. Prahy jsou spolu se sloupky důležitými samonosnými prvky karoserie, to znamená, že kastle je rámem sama o sobě a když máš sežrané prahy, tak je oslabená. To není rezavá bublinka na haubně.


doplněno 15.04.23 07:53:

Prahy pod dveřmi, sloupky dveří karoserie a rámy oken spolu se sklem tvoří homogenní celek, dostatečně tuhý a pružný. Značně chrání posádku vozidla před následkem havárie.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Samonosn%C3%A1_karoserie


doplněno 15.04.23 07:58:

Ale jinak, dej tam


PJENU .

 


1x

¨Vrátili jsme se zpět, do 80let?

Zapomeňte na tento postup, to Vám neprojde, technici na STK nejsou hloupí a uvidí to, už ani neodjedete. Opravit, vyvařit, sehnat jiné auto.

.

V osmdesátkách nebyla PJENA. To se na prahy aplikovala IPA nahřátá letlampou.

Ale já pamatuji Š120, s pěnou v prazích, na podlaze lepenka.

Kdo měl prachy, dával laminovací soupravu...

Ano, pane Cukráři, svým způsobem se skutečně vracíme do minulého režimu. Mimo jiné i tím, že většina lidí na nové, nebo aspoň méně jak desetileté auto už nedosáhne a bude muset takto lepit staré vraky, dokud to půjde.

Pane Tomkk, přeji krásný víkend.

Sice to v okolí nevidím, nepohybuji se ve vrchní třídě, ale vidím, že takovéto opravy se již desítky let nedělají,a starých škodovek je hrozně málo...

Lidí mají peníze, jen nějaká malá část ne, ale to bylo vždy již za robory.

Já už to nevidím ani na autech na vrakovištích.

 

gt222

Prosím lidičky , je to pouze otázka , a taky jsem se neptal klasickou montážní pěnu ale studnářskou pěnu která má jiné vlastnosti je vodeodolna apod. , tak zda by to mohlo lépe fungovat. A nemyslím opravit prahy ale u dveří mám díru a zadní blatnik

Prosím, človíčku, lidičky Vám psali i o studnařské pěně a opravě auta tímto stylem, je jedno, zdali jsou to dveře, či blatník..

Ale pokud se domníváte, že poradci odpovídají špatně, udělejte to podle sebe a neptejte se.

olinl

Pěny jsou víceméně na stejném principu-materiál a vzduch. Pokud to auto máš už jen na rok, dva a je to malý rozsah, tak to tam dej, ale tím zacpáním můžeš ovlivnit odtok zkondenzované vody nebo se pod tím změnami teplot bude kondenzovat voda. Konstruktéři to "nějak" vymysleli, aby to "nějak" fungovalo "nějakou" dobu. Jak píší ostatní, pokud s tím chceš jezdit déle, oprav to pořádně. Osobně bych si to tam nedal, použil bych na menší dírky alespoň dvousložkový tmel+zajistit opravované místo před další korozí.

rrt

Pokud na STK uvidí lokální opravu, tak do toho klidně píchne šroubovákem...

pokud ta oprava bude v celé ploše, tak si to nedovolí...

prodávám jak jsem nakoupil

ps: Klasika nevymité podběhy a od zachyceného bláta tam vznikla prorezlina?

 

break

0x
Za takový postupy patří těm odborníkům na*rat do ruk a nepustit k vodě!

 

rrt

0x

Tazatel zapomněl uvést, co s tou pěnou chce opravit, docílit? hádám že auto na dojetí asi nechce vyplnit díru a přelakovat

co s tou pěnou chce opravit, docílit?

aby prošel technickou?

 

gt222

0x
Dobra , jak jsem již zmínil ptal jsem se na vás názor či zkušenosti , není nutné to hned brát vážně , urcite by se dal třeba použit laminát tkanina?

Proč by to nešlo, klidně to použijete

olinl

Jak dlouho schne ten "laminát s tkaninou"? Dvousložkový tmel na karoserie je po rozmíchání brousitelný po cca 15-20 minutách při nynějším počasí cca 15°C.. Na větší díry a výplně BODY F250 PRO Tme/... na vyrovnání menších dírek nebo prohlubní a na tvarování Tmel Body Soft na/...

Oline, schne to obdobě, jako tmely, možná trošku pomaleji. Ale větší díru v plechu nezatmelíte žádým tmelem, ale laminátem a snadno. Pro tmel je dobrá malá dírka, ale ne 2x2cm a větší.

Minulý týden jsem "tmelil" dírku 14mm v Jaklu, musel jsem natřikrát, páč tmel se "propadal"

olinl

milancukrar-to se musí z druhé strany "vypodložit" (pokud to samozřejmě jde), ale u aut by to neměl být např. u dveří problém, stačí nějaký plochý předmět obmotaný "igelitovým sáčkem" nebo samotný sáček, aby se ten tmel nepřilepil na daný předmět. Horší jsou u aut zadní lemy "vpředu dole" u zadních dveří(pětidvéřáky), tam je potřeba dostat igelit na provázku a srovnat ho do přijatelného tvaru a i tak je to tmelení řešení s bídou na dva roky.

"vypodložit"

děkuji za poučení, pamatuji opravy od octávek spartaků, přes Š 1000MB, 105, atd...

Problém byl s prahy...

To jsou zase špekulace Shnilé plečky jsem provozoval několik let! Nosné části jsem si samozřejmě "hlídal" U lemů stačilo, aby tam něco zůstalo, aby tam zůstal ten tvar a pak pomocí kytu-tmelu jsem tvořil a tvořil..Když byla díra, kde by kyt mizel, tak se dala lepenka a když ani lepenka nepomohla, tak trochu té pěny Pěnu pak ořezat a otrhat a pak zas tmel.Pomoci se dá čímkoli, když se tmel propadá..Klidně i perlinka Pochopitelně se bavíme o vracích na jízdu kolem komína..Na auta, co jezdí po dálnici a s celou rodinou toto zásadně nedoporučuji!
Pochopitelně se nic z toho nesmí! Pokud autům někdo rozumí a vykytuje a vypění místa, která ničemu nevadí, tak je to ok ..NA DOJETÍ ..Ale pokud to nový-další majitel neví, tak si myslí, že má plnohodnotné auto! Problémy tedy můžou vzniknout později!Některá auta "hnijou" pomalu, ale některá rychle! Nosníky pěnit a kytovat je prasárna,která může někoho i zabít!Buď při bouračce anebo se jednoduše vytrhne rameno anebo náprava!

 

dříve se dělalo věcí.-...

 

gt222

0x
Dobře , přiložim foto aby bylo vidět :D

Očistit, odstranit prorezlé a shnilé, vsadit nový plech, přetmelit a přelakovat.

Tak tomuhle autu už se nedá nijak ublížit..Je vidět,že už na něm někdo kutil vším co měl po ruce Sežeňte ten chybějící kus plastu a nebo tam prskněte tu PJENU a pak si to ořezat a přetáhnout kytem se skelným vláknem..Možností je spousta. Dveře jsou skrz? Sundat tapec a zezadu podlepit lepenkou a zvenku tmel.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]