Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, dnes se mi na autě vyskytly 2 problémy. Auto: Mazda 6 2002 benzín
1. Při točení volantem začal volant vrzat. Děje se tak nonstop, když jedu do jakékoli zatáčky. Vrzání je jemné, bez hudby jde slyšet a zvuk pochází přímo z volantu.
2. Při velkém točení volantem (zejména u parkování, když musím rychle a často měnit směry) pochází z auta silný zvuk vrzání. Neděje se při malých zatáčkách. Zvuk pochází ze strany řidiče, jakoby to bylo podemnou. Stejný zvuk nastal, i když jsem auto vypl a vystupoval z něj, ale to jen jednou, pak už ne.
Nicméně, žádná kontrolka nesvítí a auto funguje stejně.
Z jakých důvodů tyto zvuky pochází?
Moc děkuji a přeji hezký zbytek dne.
Horni ulozeni tlumice. Je tam miska s loziskem na kterem se otaci pruzina pri natoceni kol. Lozisko je po smrti a pruzina jde do krutu. Taky za chvili muze prasknout. Idealne co nejdrive servis
Moc s tim nejezdi. Budes tu pruzinu zbytecne kroutit a muze taky prasknout. Jeji odlomeny kus muze taky pekne hnusne vyskocit a rozrezat gumu. Vic skody nez uzitku. Podivam se, kolik tak stoji dil. Rovnou bych udelal ale obe strany. Nema cenu delat jen jednu.
Kup to od Lemforderu. To je TOP kvalita. Cena cca 700kc jedno. Takze 1400 dohromady. Mechos musi zvednout auto, vymontovat tlumic, stahnout pruzinu, vymenit ulozeni tlumice. Cenu si netroufam odhadnout.
Nebo taky jen nějaký kloub
Poznáš "rukoměrem" - držíš ruku na horním ložisku, pomocník točí volantem, pokud to je tam tak to jasně cítíš... Ale stalo se mi že jsem si byl jistej že to je ložisko tlumiče, ale byl to kloub na tyčce stabilizátoru Takže mám zánovní horní ložiska zbytečně.. Naštěstí jen za pětikilo a dvě hodiny práce jako nácvik výměny tlumičů, takže nic hroznýho...
Souhlas Lemforder je kvalitní vyplatí se. Pokud jsou ohnilý péra tak se vyplatí dát nový, tam Losjofors nebo Kilen (seveřani a péra umí), případně i tlumiče pokud už nejsou v top stavu a chceš auto ještě chvíli mít.. Celá akce na normální auto je ca 5k materiál a ty dvě hoďky práce, je třeba stahovák na péra.
Byl jsem za mechanikem, ten to auto projel a řekl, že to bude tlumičem, něco s axiálním ložiskem, že s tím v pohodě můžu jezdit, není to nebezpečné a za 2 týdny to vymění (dřív nemůže). Je toto v pořádku?
No, axiální ložisko (horní uložení tlumiče). To je přesně to, co jsem Ti už napsal. Pokud řekl že to je v pohodě, pak to je v pohodě. Jezdi. Já od stolu za PC sotva poznám jak moc to je vážné.
Právě proto to píšu - byl jsem si jistý že mi lupe horní ložisko tlumiče = klasický lupání při natáčení do rejdu i to bylo cítit přímo na ložisku že lupe v něm.. A vono prd, byl to jeden kloub na kosti stabilizátoru. Od tý tyčky se to přenášelo na tlumič a na ložisko... To že mechanik tvrdí že to je ložisko ještě neznamená že to opravdu je ono. I když je to pravděpodobný.
Když potřebuješ chvíli s tim jezdit tak pomůže prolejt olejem, navzlíná do ložiska a to nejde tak ztuha.. Omezíš riziko že rupne péro a zároveň ověříš že to je to ložisko...
Osobně pokud to auto ještě cheš mít tak bych uvažoval udělat to komplet = i péra a tlumiče, samozřejmě pokud jsou zánovní plně funkční tak jen ložisko.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.