Nejste přihlášen/a.
1 - Jak funguje tempovat vím - udržuje nastavenou rychlost většinou na rovině.
Když ale jedu do kopce na tempomat, tak postupně auto ztrácí rychlost to mě nepřekvapuje protože motor není dostatečně výkonný.
Akorát jsem předpokládal že při jízdě s kopce na tempomat auto nebude zrychlovat ale moje zrychluje. vím, že existuje adaptivní a prediktivní adaptivní tempomat - tak který tempomat udržuje nastavenou rychlost z kopce?
2 - jaká je lepší autobaterie pro vozidlo se systémem start- -stop EFB a nebo AGM?
motor 1,6 SCe 75 Kw - výbava základní - zatím tam je EFB
3 - odemknutí zámku dveří klíčem
zde je napsáno, že by to mělo jít
Ale u dvou stejných vozů to nejde - jde jenom klíčem odemknou kufr ( strana 9 )
jestli má někdo stejný vůz - jde mu to otevřít? - jinak nevím jak se dostat do auta když se vybije baterie v dálkovém ovladači - napadá mě jedině kufrem.
2. Pochopitelně AGM díky své konstrukci.
EFB je jen vytuningovaná klasická baterka, aby tu zátěž +/- tak nějak ještě dala
AGM je od výroby hlavně u start-stopů, kde je mimo tento systém ještě další zatěžující výbava. Topení sedadel, elektrické pojezdy a nastavení sedadel, lepší audio, el. okna a zrcátka, nezávisle topení, atd...
... případně trh na sever do horších klimatických podmínek a obecně i export
Podle mě se vždy vyplatí koupit baterku, která je dle rozměrů limitována kastlíkem v daném autě. Tedy ta největší.
Mrazem klesá její kapacita a je lepší a jistější nastartovat s 40Ah u baterky jmen. hodnoty třeba 70Ah nežli u 50Ah mít zbytkovou kapacitu vlivem mrazu nebo vybití inteligentním dobíjením 10Ah, kdy to ani neštěkne.
Nejen mráz, ale i aktuální stav nabití (vybití), stáří nebo nouzový stav blikání varovnými světli a výměna rezervního kola cca 30minut a někdo i hodinu.
Ah ničím nenahradíš a je blbost si pak k vůli zanedbané údržbě volat odtahovku. Ah jsou jistota a alternátoru je fuk, do jaké baterky (jak velké) proud doštuchuje.
Akorát u start-stop systémů, kde se měří kapacita, aby se dobíjení mohlo chovat dle emisí (aby altík nebrzdil dynamicky motor svým provozem) a tak při rozjíždění motor nebrzdil a buzení zapnul jen v době brždění auta, kdy motor nedostává palivo a využívá se jeho setrvačnost, setrvačnost auta, tak je potřeba baterku nakodovat, aby ji dobíjení mohlo využívat dle výrobce.
Vypadá to, že EFB tam dal výrobce, takže je tam asi původní.
A lze nějak zjistit jaká kapacita tam má být?
u původního auta mě to škodovka řekla - řekla že dle win tam má být ta a ta.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.