Nejste přihlášen/a.
Zdravím hoši,
přecházel jste někdo z 10W40 na 5W40? Dával jsem celou dobu do auta 10Wéčko, ale u 5W takový cenový rozdíl není..ten který chci koupit. Mám JTD bez DPF. Petronas který zařízl Selenii Turbo Diesel 10w40 sám ve svém mazacím plánu u tohoto motoru doporučuje WR 5w40. Sám výrobce v manuálu doporučuje 10w40, ale i 5w40 pro použití v horších klimatických podmínkách.
Auto olej nežere. Co mě motivuje změnit viskozitu? Lepší mazací schopnosti za studena. Četl jsem i nějaký koncernový forum a lidi co přešli u TDi si pochvalují tišší chod motoru za studena.
Samozřejmě lidé se neshodnou, takže jsem četl i negativa jakože auto začalo žrát olej, nebo že syntetika rozpouští bordel v motoru což může způsobit problémy. A o jiným mazacím filmu kterej by mohl přidřít motor ani nepíšu.
Už jsi to řešil. Nalej a jezdi, není to problém. Olej z Lidlu neni šmejd ale kvalitní, 5W jsem koukal za 4kila pětilitrovka = dobrá cena a nebál bych se to tam nalít.
Ano líp to maže za studena. Hospodský kecy o syntetice/ polosyntetice neřeš to je nesmysl, tichý chod je taky blbost to je jen placebo. Kdo nevěří může si hluk před/ po změřit. Spíš se na to po výměně zaměříš a zdá se to tišší, ve skutečnosti neni.
Přecházel jsem u staršího JTD osmiventil z 10W40 na 5W40 a problém žádný nebyl, od změny najeto ca 50kkm.. Oboje Shell HX7 litr za stovku..
Bordel v motoru olej rozpouští jen když tam ten bordel je, to bys musel dlouhodobě přejíždět intervaly a měnit olej třeba po 30kkm. Tohle je problém spíš u dvoutaktu klasicky fichtl kterej jel na M2T (kterej karbonuje jak sviňa) a pak se přešlo na moderní olej kterej karbony rychle rozpustí = brusná pasta = vydřenej válec/ ojniční ložiska atd.
Vhodný je VIF do nafty - hlavně ochrana vstřiků některý na JTD se zadíraly kvůli nízký mazivosti nafty (asi čachry s topným olejem kde to sice je "nafta" ale neřeší se mazivost). Motor bez karbonů a vyšší cetanový číslo je už jen bonus.
Filtr je dobrý kvalitní např. Mann, olej měnit po 10kkm/ 1 rok
Beztak ta tvoje kára neodejde na motor ale shnilou kastli, takže vlastně je úplně jedno co tam naleješ, stačí aby to bylo oleji trochu podobný, JTD motory jsou odolný dost a snesou i "mazut"
Osobně bych lil to, co je předepsané výrobcem. Řidší olej v zimě rychleji dostaneš na potřebná místa která se mají promazat, ale i rychleji stéká. Hustší olej se na potřebná místa v zimě dostane pomaleji, ale nepatrně pomaleji z těchto míst i odteče. Čím je agregát(motor) s více zákoutími a maznými místy, tím by měl být použit řidší olej-to by se mělo týkat i promazávaných částí, které se točí rychleji.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.