Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kia ceed sw nebo octavia combi

Od: sisinka* odpovědí: 100 změna:
Ahoj,potřebuji poradit. Chci si koupi auto a váhám,které. Buď kia ceed sw novou,nebo 2 roky starou octavii combi,oboje v dieslu. Kia nabízí lepší výbavu a 7 let záruku,škodovka je jetá s horší výbavou,ale jsou levnější ND a servis. Poradíte?

 

 

100 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

speedy*

2x

Ahoj, taky jsem nedávno řešil stejnou otázku, měl jsem octavia combi II 1,9 TDI, nalítáno 120 000 tis. Prodal jsem ji a za mírný doplatek jsem pořídil kiu ceed sw 2.0 crdi v daleko lepší výbavě než octavii. Kia je větší, pro posádku prostornější, motor tižší a živější a co se týče dílenského zpracování stejná úroveň jako octavka. S octavkou co se týče kvality laku, taky jsem si užil svý. Zatím plná spokojenost, najeto 8 000 km, uvidíme za dva roky. A taky nový auto je nový auto u starýho nevíš, kdo s tím a jak jezdil.

 

plech*

2x

Jednoznačně bych si koupil Octavii, ač Škodovky moc nemusim. Je to podle mě mnohem kvalitnější auto, než Kia, která ač za poslední roky udělala veliký pokrok, tak stále kvalit koncernu VW nedosahuje, at si říká kdo chce co chce.

matrixx*

To je přece jasné. Nelze porovnávat jablka s hruškami. Pokud vybrat podle kvality = Octavia, pokud pouze podle ceny=Ceed. Jinak srovnání asi nemá smysl.

 

joskaa*

1x

Jak jsem zde psal, měl jsem kiu a už nemám a jsem rád, že jsem se vrátil zpět k Octavii II.Tak nejsem pořád v servise a nemusím nic řešit a jenom jezdím. Tet mě říkal kamarád co jsme kupovali ceeda společně, že má stejný problém jako já, je pořád v servise, měnil stabilizátory ve 30000km spojku potom ložiska na předním kole a na konec, co už ho nasralo mu začaly reznout zadní dveře a to jako u staré felície má tam uplně pupeny. Říkal, že není jediný kterému to rezne.

norbi

Já nechci říkat, které auto je lepší jestli Kia nebo Škoda, nebo´t v dnešní době je to všechno na 60% stejné.

Já se chci jen podělit s mou zkušeností s koncernem VW. měl jsem vždy nové auta a po 2 letech s najetýma 100 tis. km jsem je měnil. Měl jsem VW Polo combi, VW Polo 5 dveř., VW Golf 4 generace a poslední VW pasat combi. A mé zkušenosti? U všech mi do 30 tis. odešli ložiska vpředu, servisy se vymlouvali na špatné materiály a že moc jezdím, věčně problémy s elektrikou hlavně Golf a Pasat to byla třída! V servise každý měsíc, pořád něco blikalo. Na Polech špatné přední čepy, silenblok motoru, táhla řízení, vedení ruční brzdy atd, atd.

Nejhorší bylo, že to v servisech nikoho nepřekvapovalo a každý to vždy sváděl na špatné a nekvalitní materály. Přístupy v některých servsech katastrofální! Některé garanční opravy jsem musel řešit osobní návštěvou garančního technika VW v Praze a pak už to teda jelo, to jo.

Dnes mám za stejné prachy jako pasata Hyundai Santa fé v plné palbě, na tachometru 150 tis a nevím co je to servis. Kolega mám KIU Sorento a to samé. Věřím, že u těch korejských vozů není ta ochrana karoserie, jako u evropských značek, ale 10 let je záruka. Mě na 1 rok starém pasatu rezivěli spodky předních dveří a v servise to věděli!

Takže já osobně už nikdy žádné VW!

matrixx*

Škoda a VW má své neduhy - např. váhy vzduchu, u Fabií rozvody, kolísání otáček u naftového motoru 2,0, ale ještě NIKDY jsem neslyšel, že by nové modely těchto vůzů měly jakýkoliv problém s korozí.

Jinak je to každého věc, zda-li si kupuje hračku, nebo auto. Přo Škodu hovoří především precizní kvalita dílenského zpracování, prestiž vozu, no a hlavně charakter toho vozidla co se týká designu a kvality. A ta 10-ti letá záruka? Je potřeba si pořádně pročíst záruční podmínky. Myslím, že také není problém aby byla klidně 20-ti letá

doktor*

Jo, já už to taky slyšel, že na některých VW se objevuje také rez! Mám kámoše který pracoval ve škodě a prý to jsou vždy špatné serie. Hlavně říkal, že se jinak dbá na kvalitu auta při výrobě na západ a jinak na východ!

Já osobně viděl výrobu Peugeotu 307 a citroenu! Nikdy bych si tyto modely nekoupil.

Jinak si myslím, že škodovky jsou dobré auta, je fakt, že zaspaly ceny, no spíše jim o obyčejné lidi nejde. Když Octávia 3 stojí ve světě míň jak doma.

Já mám toyotu avensise, najeto 95 tisiíc a nevím o autě. Já bych si toho ceeda klidně koupil, protože ho projektovaly lidí z bývylé Audi a VW. A navíc jsem slyšel, že je ten model čistě z evropských materiálu. Nejlepší je ta cena, to je fakt! Škodovku taky, ale pořádně se krade, nebo i jen některé díly a navíc ty výbavy jsou žalostné. Já mám toyotu za 480 v plné výbavě a combiku a se zimníma kolama kopletníma + navigace+ zammavení skel celého auta a tažné zařízení. Byl jsem ve škodovce a tam by mě octávka přišla na 680 tisíc. Myslím, že to hovoří za vše.

 

tesyk*

0x

KIA.

Hezký den.

Kia není sice pro me zarukou az tak spolehlivosti, ale zaroven je uplne nova a 7let zaruky hovori za vse. Dlouho bych nepremyslel

 

triangle

0x
Presne toto jsem resil take a vyhrala KIA ceed SW v 1.6crdi, cas potvrdi zda to je dobra volba, ale jsem s autem spokojen (2500km).
tomina*
Já bych volil "Němce" Oktávku...sice jetá,ale pokud trefíte na dobrý kus,tak budete náramně spokojen. Na Kie jsou strašně drahé díly a 7 letá záruka jen jen reklamní trik,není poskytovaná na celý vůz...
sisinka*

Já už začínám uvažovat asi o té octavii,i když mě docela vadí,že co jsem viděla tak jsou většinou dovoz.Ale za půl milionu se dá sehnat octavka v dobré výbavě a s minimem kilometrů (pokud není přetočený tachec) :D
berta*
Kiu nebrat,jdi radeji do Octavie.Servis KIA nic moc,na vse se ceká a co se týká auta tak od laku atd.Velmi nekvaliní provedení.Dneska jsem zrovna potkala kolegyni co ma ceeda a ta ma problému víc jak já.Proste KIA už nikdy.
sideon
Nekvalitní provedení? Kde bereš tyhle informace? Škodovka nemá ani náhodou tak kvalitní motory jako je 1,6CRDI nebo 1,4CVVT u KIA. A provedení interiéru? Mnoho koncepčních řešení v IP (přístrojovce) mají mnohem více promakané něž Škoda či VW. Především je vše kontruováno tak, aby se to dalo několikanásobně rozebrat a složit, aniž by se díl zničil.
Pokud se srovnává Octavia a Ceed tak jasná volba je Ceed!
automann

NIET co riesit jednoznacne cena / vykon / kvalita vyhrava KIA a este raz KIA jazdim na sluzobnej 1,4 benzin sw ale uplne spolahliva sedi na ceste a driape ako havado v tej istej triede sa octavia nechita ani na ceste ani vo vybave octavka je v cesku a na slovensku predrazena a postavit auto octavia na malom podvozku cha cha skuste z oktavkou vybrat zakrutu tak ako na kii nenabadam k riskovaniu ale ak k niecomu pride to auto sedi lepsie ako oktavka octavia je uz prezitok a ta nova ved to je len zmenena maska a prihodili si zopar 10 000 tisicov k cene ODPORUCAM KIU

skoda*

přesně tak, škoda plastová skládanky, někde to prdneš a už to nepasuje. KIA je dobré auto

berta*
Spravna odpoved.Kia není vubec vyzkousena a je velice nekvalitne provedena.K čemu je kabát který je hezký když pod ním je to hrůza.Každý chválí motor ale ví někdo kolik sním najede?A 7 letá záruka je jen reklamní tah!Servis nic neopraví bez toho aby mu to KIA schválila.Takže k čemu značkový servis.Škoda dobrá volba.
takyjedenchytrej
A co vařečky...? Ty kupuješ jaké?
westiik*

Tak to by mě vážně zajímalo, kde jste vzal tenhle názor. Jestli vy si Kiu náhodou nepletete s některým čínským výrobcem. Kia je raketovým tempem se rozvíjející firma, která velmi dbá na kvalitu. Proto bych se nebál koupit radši novou Kiu, určitě. Ta dlouhá záruka tam není jentak, ty auta jsou skutečně kvalitní. Známí si koupil Ceed s 1,6 dieslem a je spokojený, jak jen člověk s autem může být. Vše šlape jako hodinky

petricek*

Co tu meles o reklaminm triku. 5 let je na cele auto - takze o tri roky vic nez na Octavku, 7 let je na cele pohonne ustroji. Ja vtom zadny trik nevidim, staci si precist podminky na www.kia.cz

petricek*

Co tu meles o reklaminm triku. 5 let je na cele auto - takze o tri roky vic nez na Octavku, 7 let je na cele pohonne ustroji. Ja vtom zadny trik nevidim, staci si precist podminky na www.kiamotors.cz

valis21
Také se rozhoduji mezi těmito dvěma auty a vybral jsem KIA, snad se nezklamu... 7 let si myslím že reklamní trik není, 5 let je záruka na všechno a 7 let na motor...

 

stani*

0x
Najezdil jsem celkem hodne km s Octavii 2 a ted mam SW a muzu jen doporucit. Motor bezi mekceji a je tissi,navic vzadu je vic mista na nohy a myslim si,ze nebudou tak zadany mezi zlodeji. Moje volba byla Kia a vubec toho nelituji.
berta*
A kolik mas najeto že to chválíš!Hmmm chtěla bych si počíst až budeš mít par tisíc a nebo nějaký problém.Pak bych to chtela vidět jak budes chválit.
stani*
Za mesic a pul mam najeto 7 tisic km a zatim bez problemu a v nejvyssi spokojenosti. Takze casem uvidim jestli bude spokojenost pokracovat.
alex*
Bože po ujetí 7tis km se ani závada objevit nemůže,no může,ale to pak není auto,ale krám.Hodnotte vozy alespon po ujetých 50tis. kilometrech..!Já osobně bych KIU nechtěl,na autorecenzích.cz je dost nespokojených majitelů...no jo,je to novinka a nikdo neví,co se od toho dá čekat..
stani*
Samozrejme souhlasim,ze po 7 tis km se neda hodnotit kvalita,ale zatim hodnotim komfort-prostor-hlucnost a cena.
stefi*

Dnes bych to již řešil jednoznačně a to KIA, mám ji rok a servis jsme navětívili jen na servisní prohlídku, nebo na pokec, v těch autorecenzích jsem zahlédl asi tři, z toho dva nedůvěrihodné a jeden neměl ujasněno co vůbec chce napsat, slova pozitívní dojem a známkama propadák, to asi svědčí o autorech,.Dovolím si to posoudit mám odježděno hodně aut, a jsem schopen srovnávat, auto mám tak 2-3 roky, někdy ani to ne, jezdím stejně zima nebo léto, ještě jednou se přimlouvám za KIU, pro Škodovku jsou už na trhu díly z druhovýroby, /rádo by orginály/, Kia je ještě nemá, proto ty doby, jinak pro škodu a KIA je převážná čast subdodavatelů dílů stejná, tak tu je kvalita rovněž stejná ...

milan74

takze ja mam zatial 80.000 km 1.6 crdi a bez problemu. Motor oktavka, superb, passat, golf - 1.9 Tdi, 2.0 Tdi, 1.6, sa na mna nechytaju, jedine 2 litre ma daju dole ale az po 170-ke aj to ako kamion, tam uz objem nepusti. Stabilita v zakrutach? tam kde ja idem 150, ide oktavka 110. Na nete pred dvomi rokmi kolovalo oficialne spravodajske video z celneho narazu kia ceed a oktavia, oktavia zlomena na dve polovice, 2 mrtvi, ceed doniceny, chlapik zlomena noha v stehne ...

oktaviu nikdy, mame ju sluzobnu a ako firemny "terenak" je fajn, ale domov nikdy.

na margo motorov, preco si myslite ze traktor motor uz v koncerne padol do zabudnutia a idu cestou common railu? Lebo jednoducho nestihali. Bol som svedkom toho ked malo rio dalo dolu superb

 

yurek*
27.03.08 01:03

0x
KIA
dino82
Zdravim, nemam zkušenosti s žádným s těchto aut, ale mam zkušenost s předchzím motorem 1.5 CRDi a ten se s 1.9 TDI nedá srovnávat, během 130 tis. Km tři vstřiky vyměněný :o( a myslim , že 200 tis. je pro tenhle motor konečná. narozdíl od 1.9 TDI kde půl mega není problém. Je pravda, že nový TDI (77kw) mají problémy a proto bych bral octavku ale ne II . Jednička se jestě taky prodává a má ověřený motory 74kw.
petricek*

To ze Common rail motory jsou nachylne na kvalitu nafty je znama vec. Ja menil vstriky na Toyote - vyrobcu je totiz jenom par (Bosch, Denso), takze na stejne vstriky narazis ve vozech ruznych znacek. To chce netankovat nekde na JZD, ale u lepsich pump.

dino82

Netaknkoval jsem nikde u JZD ale z 90% Shell a OMV, zbyllých 10% jsem tankoval Benzina, a cca 5x někde jinde (méně známé pumpy, ale né žádné JZD) a to bylo vždy jen cca za 200 abych dojel k Shellce nebo OMV.

Ted už mám rok Octavia I -66kw , najeto 30 000 km a měnil jsem jen filtry a olej. A co je nejlepší se spotřebou 5 l/100km + - 0,3 l záleží jestli město nebo okresky. Jednou s lehkou nohou na okreskách jsem se dostal i na 3,8 l / 100 km a o týhle spotřebě si 1.5 CRDi mohla nechat jenom zdát (průměr 6,5 l / 100km).

 

sideon

0x
Pokud uvažuješ o dieslu, tak bych už vůbec neváhal. V této době 1,6CRDi je naprostá špička mezi motory. Věř, že nejen VW Group má velký problémy s tím, aby ´´vyjel´´ s podobným motorem jako má Kia Ceed.

 

spacek

0x
KIA cce d mám najeto 30000 km zatím bez problému

 

spacek

0x
KIA cce d mám najeto 30000 km motor 1,6 benzín, zatím bez problému šlape jako hodinky

 

ya48te4nm9k

0x

Jsem začátečník, s Fabií combi,1,2tříválec, HTP 116000 km, taky prý nevyzkoušený motor (doteď švýcary) takz bych zkusil Kia Seed SW l,6 disel, myslíte, že ryskuji jako s tříválcem?

 

gregor*

0x
rozhodně KIU, mel jsem novou kiu cerato. předchudce Ceedu. za 360tis, to bylo auto srovnatelne s octavii a zdalky taky jako octavia vypadala- 4,5 metru delka. vynikající vuz a nebýt havarie(je to robustni auto, myslím ze ve škodovce bych byl potliučenej daloko víc) tak s ni jezdim doted . ted mám škodovku a vím jedno, že škodovky nejsou dobrě a kvalitně provedené auta a levné nahradní díly? to ani náhodou a to se už nebavím ani o rozdílu v hodinových sazbách v servisu škoda a Kia.
Kia forever

 

norbi

0x

Ahoj všichni.

Rozhodování je v tomto případě velice jednoduché. Jedině a to na 100% KIU CEED. Nevím ten kdo píše, že na KIU jsou dražší nahradní díly , kde to vzal! stačí si zajít do jakéholiv aut. servisu Škoda a KIA a přesvědčit se. To samé platí i v garančním servisu a cena povinných prohlídek. Škoda není špatná, a to jak pohledově, tak i jízdními vlastnostmi. Ale ta cena je katastrofální! Kia Ceed je dá se říct evropské auto - navržené evropskými návrháři, veškeré nahradní díly také z evropy atd. Navíc ten kdo se zajímá trochu více do hloubky aut. průmyslu ví, že třeba nápravy a to jak přední tak i zadní jsou na pár součástek od jednoho výrobce a té samé konstrukce. Motor je daleko lepší a kvalitnější než ty od VW. Dále i celý brzdový systém je více promyšlený a kvalitnější. To samé se dá říci i o celkové elektroinstalaci. U Ceedu se nemusíte bát nějakých spálených žárovek, blikajících kontrolek ukazujících závadu motoru a to vše jen kvůli poruše studených spojů. Materiály použité v interiéru Ceedu jsou na té samé úrovni jak u Škody Octavia II. Nebál bych se říct, že i lépe zpracované. U KIE Vás totiž nepřekvapí pazvuky z palubní desky a jiných části auta. Takhle bych mohl psát i dále, ale až někdy jindy!

Zkušenost mám s oběma vozy a jednoznačně doporučuji KIU. Škody jsme měli v práci a jen samé problémy a pořád v servise. Např. v 15 000 km výměny ložisek, výměny spojek, vadné elektroinstalace atd, atd. Žádné jednoduché opravy a závady.

Přeji Vám všem hezký den. Norbi.

cp

Naprostý souhlas tímto fundovaným příspěvkem. Ti kluci, co toto auto pomlouvají, v něm určitě nejenom nic nenajeli, ale v něm ani neseděli. Je to zkrátka výborné auto, to však neznamená, že "ze zásady" budu pomlouvat Oktávii tak, jako to dělá řada lidí naopak.

 

kia*

0x

Vážení,

u mě to na celé čáře vyhrála KIA ceed sw - porovnání ceny, kvality a výbavy auta oproti Š Octavia. Na rozdíl od mnoha "odborníků" v této diskuzi jsem s autem už něco najel. Zkrátka perfektní auto, za peníze, u kterých by oktávka byla s ručně stahovanými skly oken, bez přehrávače atd. Jízdní vlastnosti auta jsou perfektní. Nové auto je nové auto a srovnávat ho s nějakou škodováckou ojetinou jej může jenom nějaký postpubertální odborník.

 

ferenc*

0x

Jedine skoda, za ty leta co se dela je uz relativne vsechno vychytany a jeste levnejsi dily a taky nepouzivala jeste comonnrail ma jeste klasicky vstrikovani nebo PD v tom problem nevidim max vaha vzduchu. Sice kia 7 let zaruka ale to znamena jezdit pravidelne na prohlidky a ty prachy za ty leta. kuk sem: i-svetmotoru.cz/...

nesouhlas

Toto je odpověď naprostého zaslepence, který o KIA ceedu neví nic a pouze jenom prndá. Se škodovkou se musí do servisu rovněž. Kdyby zde bylo přesné cenové porovnání náhr. dílů a prací, dalo by se diskutovat. Podotýkám, že kia má záruku 5+2 roky. za tuto dobu se nemůže cena servisních prací se vyšplhat do nějakých výšin. O kvalitě tohoto auta přispěvatel neví rovněž nic. KIA v současné době není to, co byla někdy v 90. letech. Takhle by se dala brát i škodovka, která byla na západě terčem posměchu v řadě zemí. Dnes bych to ale o ní už podobně jako o ceedu netvrdil. To stejné platí např. i o rumunských autech.

 

joskaa*

0x

Chtěl bych se podělit o zážitek s kiou ceed. Vlastnil jsem octávii I 1.9TDI s tou jsem nalítal 450 000km a jezdil jsem jenom na garanční prohlídky. Potom jsem si koupil ceeda a už to začli problémy. Vrzání palubovky, bouchání podvozku(špatný stabilizátory), kolísání otáček motoru, sem tam jsem ji nenastertoval až na třetí pokus, špatný řazení(zpátečku a jedničku až na popátý) a vrcholem všeho bylo když mě začly rezavět zadní dveře. Po této zkušenosti šla kia pryč a opět jsem koupil Octavii II. A ještě přístup kia v servisu byl strašný. Každou reklamaci musely schválit v kie a než přišli díly tak to trvalo týden. Já potřebuji auto, abych jezdil a bylo spolehlivé a né abych většinu času trávil v servisu. KIU UŽ NIKDY VÍCE!

norbi

Dobrý večer.

To mě teda udivují Vaše závady. Jste první kdo měl tyto problémy se Ceedem. Myslím, že i na hodně dlouho posední. Spíše možná moc autům nerozumíte a ventilujete co Vám někdo řekl někde v servise. Jinak byste nemohl napsat, že jste měl špatné stabilizátory! Dále bych chtěl vidět Vaše rezavé dveře!

Podívejte mě to jedno! Pořád je to jen technika a vždy to bude názor každého znás. Já mám obě auta. Ceeda SW doma a Oktávii II v práci. Naštestí už škody u nás v prosinci končí. Samé závady! A právě i Vámi zmiňovaný přístup v servise Škoda - hrůza. Pořád si něco vymýšlí a hrajou to na chyby řidiče. Ještě, že tady máme zástupce importéra, který vždy potvrdil závady Škody! Já mám prostě špatné skušenosti se škodovkami a to né jen s Octávii, ale i Fábii a Superbem!

A k tomu pánovi, co psal, že škoda má chyby za roky vychytané, tak asi bydlí někde jinde! Jinak by věděl, že třeba u dieselů, se nic na systému motoru nezměnilo!

nick*

Nazdar chlapi.

Nehádej te se! Jsou to jen auta! Já osobně měl taky škodu fábia a pak i octávia 2 řady a jen samé problémy. Kolega Norbi co tady psal má pravdu, že škoda na motorech nic nemění! Potvrdily mi to i servise škody. Prostě jen přichází nové motory FSi atd., ale to jsou úplně jiné motory (na drahá paliva - natural 98 atd.)!

Já mám Ceeda SW 1,6 benzín v zaměstnání. Ujeto celkem 93 000 km a bez závad. Prostě pohoda, ani se mi nechce věřit, že to je KIA.Pravda je , že se to nedá srovnávat s 90 léty!

U mě prostě vyhrává KIA. Doma mám teď Forda a hned bych měnil! Už to taky není co bývalo!

A hlavně u škodovek 2 letá záruka je už moc moc podhodnocená! Už i obyčejná Dácia Logan má 3-5 let.A to je pro Škodu ostuda!

dino8

Zdravím všechny,

Věřím, že Kia Ceed je technologicky na vysoké úrovni, ale přeci jen je to relativně nové auto a motory jsou taky uplně nové. Do nedávna jsem měl hyundai s tříválcovým dieselem což je v podstatě to samé jako Kia (používají stejné motory i jiné díly). První dva roky celkem v pohodě, ale třetí a 4 rok najednou z ničeho nic o litr až o dva větší spotřeba a v servisu mi říkali že je vše v pořádku. Jezdit s 1,5 diesel za 8 litrů na 100 je fakt dost, když jsem jel spořivou jízdou (bez předjíždění, do 90kmh) tak jsem se dostal na 6 - 6,5.

Najedu cca 40 tis ročně tak jsem přemýšlel o Octavii 2 a o Ceedu samozřejmě v dieselu. Kamarád mi ale octavii2 rozmluvil, dělá přímo ve škodovce a prý motory a celkově to auto není jestě doladěný (jak jsem koupil tak prodávám :o). Tak jsem octavku 2 zavrhnul. nakonec jsem koupil octavku jedničkovou 1,9 TDI a naprostá spokojenost, při běžné jízdě spotřeba 4,7 l /100 km o čemž jsem si s 1,5 CRDI mohl nechat jenom zdát. A zkoušel jsem i po dálnici za kamionem a tam jsem se dostal i na 2,5 l /100.

Pokud bych jezdil mín a vybíral v auto v benzínu tak bych asi šel do ceedu, ale tu naftu nevim stačilo mi že jsem měnil 3 x vstřik (u 1,5 CRDI) 2x v záruce a naposled to bylo za 18 tis. A dávat každej rok 18 za vstřik to fakt ne.

Byl bych rád kdyby sem někdo napsal zkušenosti s těmi novými motory 1,6 CRDI už jsou to 4 válce to beru jako velké + ale ty vstřiky?

joskaa*

Já nevím tak mě ty stabilizátory v servise nemenily jen tak pro srandu králíkum, prostě byly v p...y. A ty dveře reznou na horním slubku z vrchu v přehchodu mizi dveřma a vrchní gumou v lemu. Podívejte se možná vám reznou taky a ani o tom nevíte. Nevím proč chytrá kia dělá dveře svřované a né jako každá automobilka lisované. A o kvalitním laku se radši ani nezmiňuji.

nick*

Ale to se právě zmíňte o laku na KII! To by mě moc zajímalo. Já jen doufám, že ho nechcete srovnávat s lakem jaké-koliv Škody...! Protože potom byste ukázal, jak moc rozumíte této problematice. Osobně Vám poradím - KIA v dnešní době, ale ne jen ona, pokud se trochu zajímate o automobilový průmysl , tak víte, že je nařízeno vyrábět laky - vodou ředitelné! Řada světových automobilek už tento problém řeší a at chce nebo nechce, bude muset na něj najet i koncern VW . resp. škoda. Proto třeba Kolínská výrobna , ale i Nošovická Hyundai a také Kia Žilina tyto laky mají. Možná nevíte, že třeba luxusní Audi Q7 má stejný lak jako KIA, Peugeot, Hyundai, atd. To vychází z otázek životního prostředí.

V kvalitě, jsou ale o hodně jinde než , když chcete na dnešních škodovkách!

A k těm dveřím : Ta Vaše chytrá KIA dělá dveře podle stéjného výrobního programu, jako Subaru, BMW - některé modely, Volvo atd.

Možná chce jen více číst a ptát se...!

Přeji Vám chytrý pane, hezký den.!

joskaa*

Mě vůbec nezajímá, že Kia má stejný lak jako audi atd., prostě, když myjete auto houbou a najednou zjistíte, že se vám strácí lak z auta a to nekecám, ten lak je strašně náchylnej stačí málo a je tam škrábanec. Lak kia nemá vyřešený! hotovo. Já nepotřebuji neco někdé číst, a ptát se, já mluvím z vlastní zkušenosti.

nick*

Asi máte pravdu. Jste nejzkušenější autař na světě.

Prostě zapřísáhlý škodovák a odpůrce KIE! Rád bych věděl kolikáte máte auto a kolik zkušeností? Doufám, že jezdíte aspoň 50-70 tisíc za rok?

Přeji Vám hezké km se škodou, jakoukoliv! Doufám, že Vás nikdy nezklame! Protože zatím je takových moc málo. A Vím o čem mluvím! Otec dělá ve škodě 25 let Ing. ve Mlad. Boelsvaské škodovce a brácha dělá na jednom autorizovaném servise škoda šéfa dilny! Rád bych Vám je přál slyšet o škodovkách!

Tak nashledanou.

charlie*

Zdravím,

ohledně diskuse Škoda x KIA jsem si fakt početl. Jde vidět, že mnohým chybí nadhled a mnozí již pochopili několik základních životních pravd:

a) nejlepší auto je služební auto! Je-li možnost jezdit i soukromě, tak GRATULUJI. ) Pak nezáleří na značce.

b) nejvíce zkušeností s řízením a typem auta se získá v průběhu 1 roku a více let. Myslím tím skutečné řízení auta, tj. najet více jak 20 000 km za rok, nikoliv jen 10 000km ročně jízdou do kostela nebo do Intersparu a zpět.

c) rezavění a popř. technické problémy jsou závislé i na lokalitě a způsobu provozu. V Praze moc sněhu není, ale podvozek dostane na tom tankodromu zabrat. V Krkonoších je více sněhu a v kopcích dostane zabrat jak motor, spojka, tak brzdy. Nicméně auto je stroj se životností max. 20 let!

d) výrobní hodnota vozu je mnohem nižší než hodnota prodejní. Vše navíc je jen marketing!

e) auto slouží k přepravě osob a materiálů z místa na místo! Vše ostatní je jen pocit o STATUS QUO. Každý máme vnitřní míru pocitů nastavenou jinak.

f) blce nikdy ničím nepřesvědčíš! Evangelizace pitomců za kvalitu KIA nemá moc cenu. Žijte si svůj život se svou pravdou.

g) tvrzení, že Škoda je super a KIA sráč, je obdobné k tvrzení, že Země je placka.

h) pro průměrného občana neexistuje dokonalé auto!

Pozn.:

1) za služební auto mám Škoda Octavia 1.9TDI PD - motor OK (jezdím za 4,9 až 5,2l/100km, jezdím 70 000 km ročně), úroveň podvozku sračka, interiér průměr. Za soukromé mám Subaru Impreza, motor a podvozek SUPER, interiér průměr.

2)

Bye.

Charlie

velryba

A kdepak asi děláš ty? Inteligente. Ty umíš jenom napadat ostatní za tzo, že se tady podělili se svou zkušeností. Ty umíš jenom papouškovat, co ti nakecá domá tatínek a brácha viď. Zamysli se nad sebou.

joskaa*

Copak jsem někde psal, že je škodovka nejlepší na světě? Jakej zapřísahlý škodovák! Já jsem měl octavii se kterou jsem byl spokojený a proto po problémech s KIA jsem se vrátil zpět. Já tady konkrétní značku nevychvaluji, tak prvně až něco napíšete tak si to pořádně rozmyslete! Kdyby jste pořádně četl, tak jsem psal, že jsem měl najeto na octavii 450 000km a octavii jsem měl sedum roků tak si spočítejte kolik to vychází ročně!

velryba

Co tady toho chlapa napadáš? Koupil si Kia ceed, má s ní problémy a tady to sděluje ostatním. Ty máš asi patent na rozum, co? Myslíš si, že když chci něco říci ostatním, tak na to potřebuju vystudovat vysokou karosářskou? Troubo!

sergej*

Nazdar chlapi.

Myslím, že to už není férové psaní. Chápu ty co jsou pro škodu i pro KiU, ale zůstaňme u slušného psaní ( velryba).

Můj soused má toho nového Ceeda a je spokojený a kolega škodu fábia a taky spokojený. Pravda je, že závady se teprve projeví!

Kia Ceed je moc mladé auto na posouzení - uvidíme po pár letech, sám jsem zvědavý!

Já vlastním Hyundai - a každý mi také nadával, ale jsem spokojený. Mám najeto 180 000 km a neříkám, že jsem nebyl v servise, ale nikdy žádná vážná závada!

Mě u škody vadí jen jedna věc a to je cena! Kdyby byla nižší myslím, že by byly i mnozí ostatní spokojenější!

Mnoho Km bez závad přeji!

nick*

Ale, ale! Já nikoho neštvu! Pouze píšu také svůj názor! Prostě znám taky pár lidí ze škody a nové 2 octávky rozmlouvají, stéjně jako tady kolega Dino8 ( trochu víše).

Mě je to vlastně jedno! Já bych bral napsat si tak za rok a podělit se s novými poznatky jak o Ceedu, tak i o 2 octávce! A pak dělejme nějaké resumé!

Jo a já osobně taky pracuji v autařském průmyslu 12 let. Naše organizace vlastní přes 100 osobním vozů a každý najezdí prům. 70-95 tis. za rok. Myslím si, že nějaké ty zkušenosti mám. Možná malé, ale mám!

Jo a toho kolegu s tím Subaru - chápu a chválím! Neznám nikoho kdo má Subaru, že by nadával, naopak. Jsou to vážně kvalitní auta!

Tak nashledanou.

slavco

tak si kup hondu

jsulitka

Po přečtení příspěvku v době, kdy jsem Ceeda kupoval, jsem si pomyslel, že jde o klasického škodováckýho prudiče, po 6 týdnech se Ceedem SW musím částečně souhlasit. Hned po 2 týdnech jsem dával přelakovat páté dveře pro opadaný lak pod lištou nad SPZ, od začátku mi auto hučí v pravotočivých zatáčkách (vyměnili mi ložisko a prd...) a drnčí lišta pod čelním sklem (vyměnili a taky se nic nezměnilo). Tak se snažím na ty pazvuky zvyknout... Jinak auto jezdí pěkně, po motorické stránce spolehlivé, tyto "drobnosti" mě ale u nového auta pěkně serou...

marmk

muzes napsat co mas za provedeni auta, jaky modelovy rok a kdy bylo vyrobeno? vaham mezi skladovym a novym po faceliftu. diky

jsulitka

Kia Ceed SW 16CRDi 85kW comfort, na fakture mam uvedeno: model BSW51CC55/T833 . Kazdy druhy kombik ten lak nad SPZ vadny...

 

toka*

0x

Nebrat ani KIU a ani OKTÁVKU...Spíše se poohlédnout po nějakém MPV...

 

miky*

0x

Měl jsem stejný problém a vyhrál to ceed SW mám 1.6 benzín už půl roku a jsem rád,že jsem to udělal zatím nemám vyhrady.Měl jsem Fábii,ale ta je o dvě třídy niž.Jen s ní jezdí i moje žena a povedlo se ji nacouvat do druhého auta a nárazník vzal za své.Prý má dozadu špatný výhled,ale já bych se na to nevymlouval.Každopádně se vyplatí investovat do parkovacích senzorů.

 

radekv*

0x

jen že nahradí dili tě přece ted nemusí zajimat když maš sedum let zaruku a musim ti řict že zrovna oktavku bych nebral kiu asi taky ne ale kdybych se měl rozhodnou mezi tyma dvouma tak kia a to mam servis vim o čem mluvim nové je nové

zdar

Taky řeším toto dilema, mám možnost koupit nový Ceed SW v očesané výbavě jen s manuální klimou a motorem 1,4 za 310 tis., a novou Oktávku I Combi 1,6 za cca 325 tis. Oktávka má ve výbavě navíc elektrické a vyhřívané zrcátka, výškově stavitelné sedačky a dálkový centrál, zrcátka a kliky v barvě vozu, má větší kufr (ale ten v Kie je pro mě dostatečný) a naopak míň místa vzadu. Výbava je pro mě dostatečná u obou. Takže cena vzhledem k výbavě stajná, obě auta jsou nová. Oktávka působí možná prestižněji, má podle mě příjemnější interiér (v základu Kia působí laciněji), lepší sít servisů, Kia má asi praktičtější uspořádání prostoru, hlavně víc místa vzadu (což je u Oktávky menší problém). Motory u Ceedu 1,4 - silnější a asi úspornější (ale nevím, jestli bude na SW stačit), u Oktávky starý 1,6 - slabší a asi žravější. Tak co, poradíte - dvě nová auta, stejná cena, stejná výbava ...

maxwell*

Já bych oktávku mohl, ale jediná věc která by byla podmínkou je zásadně 1.9TDi. Za tu dobu co se vyrábí jej jen málokterý motor překonal. Je hodně úsporný, nejsou s ním nijak zvláštní problémy. Osobně vím že 1.6 je jakž takž dostačující. Spotřeba a spolehlivost je prostě u 1.6 menší. Okta a zejména v kombíku je nejideálnější opravdu v 1.9TDI.pokud by byla možnost sehnat garážovanou, méně jetou, neváhal bych. Ovšem já fandím jiné značce takže ji stejně nekupuji.

Mimo jiné, nevím který retarda v tehdejší vládě, rozdělil auta dle pojištění do takových skupin. Auta s větším motorem (2.0) a nevyhnaným výkonem (asi 70-80 kW) Jsou totiž nejideálnější. Jednak emisema - protože stačí lehce přidávat a nemusím dupat až na podlahu a podřazovat jako třeba u 1.2 , Jsou ekonomičtější, pokud jedete slušně je spotřeba o málo větší jak u té 1.2 pokud by jste obě auta naložily tak vám ta 1.2 sežere víc. I 1.2 se dnes rozjede na třeba 180kmh, takže není nebezpečnější jak 2.0l, a dvoulitr díky lepší akceleraci je bezpečnější na předjetí. Navíc namáhaný 1.2l odejde mnohem dřív jak nenamáhaný 2.0l

Takže bych doporučil momentálním ukorytystům se trochu zamyslet.

Já vím že to je marný.

 

dordan*

0x

Rodiče vahali mezi octavii tour combi a kii Ceed a nakonec koupili peugeot 308 Sw, byl v nejaky akci v 1.6 motor, vybava comfort pack za 370 000. Myslim ze rozhodne nelituji, protoze cenove vysel o 20 000 levneji nez ceed a vzhlewdove i zpracovanim (edy hlavne kvalita materialu v interieru) je myslim na daleko lepsi urovni.

Jinak bych byl spis pro kii nez octavku a to jen z toho hlediska, ze je to nove auto. kdyz uz do auta chcete investovat kolem 400 000 je lepsi koupit nove, si mysli.

 

zbynda

0x

V roce 2007 jsem resil stejnou otazku. Nakonec jsem se rozhodl pro vozidlo KIA Cee d. Dnes muzu potvrdit, ze to byla spravna volba. Mam najzdeno přes 50.000 km v maximalni spokojenosti. Ze zacatku jsem mel trochu obavy, ale po prvnich kilometrech jsem zjistil, ze KIA je dobry vuz. Muzu maximalne doporucit.

Zbynek

 

deamon

0x

Kia získala v bezpečnosti 5 hviezd.Dizajneri kia su svetovo uznavaní .Kia ma najmodernejšie technologie na vyrobu.A kvalita hovorí sama za seba.Vlani vyrobila najviac aut na slovensku,pri minymalnych reklamaciach.Tak ak kupit nove auto,tak kiu

 

matrixx*

0x

Jednoznačně Octavia. Je to německé zpracování. Kia bych se bál.

doplněno 06.04.09 19:48:

A když ji chceš za 400tis. zajeď si do Dánska, tam koupíš novou Octavia II TDi ve výbavě i pod 400.000,-Kč s plnou zárukou i s poplatky.

 

macach*

0x

Kiu bych si asi nekoupila ale když už škodovku, tak jedině SUPERBA.

Měla jsem novýho koupenýho v roce 2004, 1,9 TDI a byl SUPER! Nikdy žádná oprava, jen jednou hadice u Turba,a tu mě ještě prokousala nějaká mrcha na parkovišti. DOPORUČUJU!

dilko

Ahoj lidi. Mám Octavii Tour 1.9 tdi 66 kw, rok výroby 2005 v plné výbavě, krom kůže a automatu.

Na to, že je to defacto technika devadesátých let s motorem ještě starším je to neuvěřitelnej tahoun. Kvalita zpracování na slušné úrovni. O místě vzadu nevím, kdo o tom mluví. Já mám 175 cm, řídím a za mnou v klidu sedí kamarád se 190 cm. Ti, co tvrdí, že je Oktávka malá, at se v ní svezou. 66 kw - postačuje. Jede 185 a ani v Německu na dálnici se necítím být brzda provozu, ba naopak. Motor se nechá dobře točit a je velice úsporný. Mám na ní najeto 100.000 km bez jakékoliv závady. Šlape jak má. Protože jsem objednal do podvozku elektroniku (systém stability, protiprokluz, brzdový asistent, ...) tak mne auto nikdy nikde nenechalo. Kufr veliký, elektronika neselhává, tlumiče O.K., brzdy silné.

V nové Octávii II jsem jezdil taky. Velice slušný vůz, který se starým nemá nic společného. To tu taky netvrďte. Auto zcela předělali. Jiný podvozek, jiné motory - je to jiné auto. I užitá technika je zcela jiná a například odhlučnění je bezvadné. Nicméně Octávia je na 1.6 motor příliš velká. Kamarád má 407 1.6 HDI a je to málo, opravdu. Kia Ceed je asi hodně lehká nebo co, že to ten motor zvládá a pak bych se bál pasivní bezpečnosti nebo výdrže motoru v případě výkonu, hnaného otáčkami. Také jsem příznivcem větších kubatur - auto míň žere a je ohleduplnější přírodě.

Moje volba by byla jasná a četl jsem tu někde servisy Kia - věřil bych tomu. To auto je z daleka ( i když výroba je na Slovensku) a Korejec musí z něčeho žít. ND jsou všeobecně o mnoho dražší než na Evropské vozy.

A osobně teď čekám na Yetiho - koukal jsem na něj v Lipsku na salonu a moc se mi líbil. Takže necháme první serii odeznít kvůli muškám a pak hurá do něj

borec*

Dobrý den všichni tady.

Neposlouchejte takové řeči, že díly na korejské a japonské auta jsoui dražší atd. To je pěkná blbost, stačí projít servisy a zeptat se!

Jinak já měl Kiu Ceed SW 1,6 benzín 2 roky, hned z první várky. Naprostá spokojenost! za 2 roky najeto 100 tis. Km a bez závad. Teď jsem jí tady prodal a v Holandsku jsem koupil tu samou v plné palbě za 350 tis. i s rakví a tažným zařízením. Jinak v zahraničí výborná komunikace a platí, že vy jste zákazník.

Já osobně bych si žádné evropské auto nekoupil. Já nepotřebuji tradice apod. Stačí se podívat k servisům VW, škoda, Peugeot atd - plné dvory! na Kiu mám 7 let záruky a super prachy. navíc mi i v Holandsku potvrdily to co tady už někdo psal, že takových 60% dílů je shodných s evropskými auty.

Já jsem prostě se Ceedem SW spokojený. sedím v něm každý den. Spotřeba 6,3 a funkčnost úplně skvělá. Já nechci psát, že škoda nebo jiné auto je špatné, ale měl jsem už pár aut - VW Golf, Peuget 307, Octávii i fábii a už Děkuji nechci, nikdy!

Přeji všem štastné Km a bez nehod. Jo a lidi, dnes je důležitá cena a zá ní záruky. To je jestli mi auto vydrží 200 tis. neřeším, protože v dnešním provozu jsem rád za každý návrat domů bez šrámů.

 

kule

0x

Já Ceeda moc rád nemám. Je hlavně kvůli pocitu z jízdy. Volant je mrtvý, bez zpětné vazby. Řazení je sice přesné ale subjektivně mám pocit, že šaltpáka a to pod ní je z nějakého plastu. Motor má nerovnoměrný zátah a je nepružný. Interiér bez jakékoliv špetky elegance. Zejména ten postříbřený středový panel je fakt jedlý. Tomu autáku chybí jakákoliv osobitost.

No abych jen nepomlouval, tak i pár kladů. Bouchnutí dveřmi vydává velmi kultivovaný utlumený zvuk. Celkem dobrá kvalita audiosystému. Motor je celkem tichý a nevibruje. Pět hvězdiček za bezpečnost. Vysoká užitná hodnota vzhledem k ceně.

Mé dojmy vycházejí z porovnání s Fábií I 16V.

radim*

...se mi tady líbí ty odpovědi, některé...nemusím exhibovat autem,že. Mám služebního Roomstera a žena svoji Fábii RS a na podzim jí končí leasing a tak uvažujeme co a jak. Vzhledem k tomu, že se škodovka "posrala v kině" s těma cenama (nejsme žádný socky a autům moc nerozumím, ale rozhodně nedám za "přemalovanýho" golfa více, než za golfa originál a ten je zase malý) tak tady právě sedím a slzím, že ta kia nemá xenony, protože žena je na eresfabce má a nechce se jich vzdát. Ta cena v té nejvyšší výbavě je naprosto úžasná a za ty prachy nedostanu Oktávku ani v úplným základu (myšleno v 2.0 TDI). Takže řeším buď tohle nebo X3, ale to zas mám obavy, že ráno žena dojede do práce autem a zpátky pojede tramvají. Z tohoto pohledu je asi lepší zůstat "šedivý v davu". A škodovka to vzhledem k cenám prohrála na celé čáře. Na tu kiu pějou chválu odborné časopisy a články na netu po celém světě-jen se zas najde pár českých "superznalců", proti kterým má sice brouk Pytlík nadprůměrné IQ,ale oni stále udivují. Alespoň mne každodenně.

ferda*

Souhlasím s tebou.

Já bych ženě koupil toho Ceeda v plné palbě. Xenony jdou myslím dodělat, ale stojí hezký balík, který bych ( nic proti tvé ženě) oželel.

Já mám ceeda v plné palbě ale v 1.6 benzínu. Kurňa naprostá spokojenost, hezké svezeníčko a za zlatou cenu. Toho chytráka jak tady píše, že je řízení mtrvé v ceedu, tak asi jezdil doteď s traktorem. Mě osobně stačí par km v jakémkoliv autě a zvyknu si. Jinak to řízení bude asi pro toho blbečka tím, že tam není hyrdaulický posilovač, ale elektr. takže žádné problémy!

Nazdar.

kule

Musím si trvat na svém. Ve srovnání s Fabkou je volant v Ceedu mrtvý. Potvrzují to i známí, kterým jsem Ceeda půjčil a totéž se lze dočíst na whatcar.co.uk, kde Fabka dostala za "Ride and handling" 4 hvězdy, Ceed jen 3.
Pokud chcete za svý prachy hlavně praktický auto tak je Ceed pravá volba. Pokud si chcete jízdu taky užít, tak jděte jinam.

 

ervin*

0x

nevahaj! jedine kia ceed! NEOBANUJES!

 

joey*

0x

Touto dilemou jsem také procházela..

Kia + cena, záruka,

- jak je to s ND?, co po těch 5-7 letech, až skončí záruka?

Oktávka + ND, "kvalita" oproti Kia

- příliš vysoká cena, riziko krádeží?

Kia dělá dobrý motory 1,4 benzín 100k se slušnou spotřebou, do nafty se mi při najetí 20tis km ročně jít nechtělo, ale zase povinný ručení u 1,9 TDI oktávky už vyskočí nahoru..takže motorově by ta kia asi byla super.. ale bohužel to u nás nejezdí tak dlouho, aby se zjistily skutečné chybky..

Asi vloni dělali v Motor sportu (nebo nějakém takovém časopise) test Kia x Octavia a myslím i vs Ford.. zkuste najít v historii nebo na netu..

Ja tedy nevím a ten argument slýchávám dost často, ale když si vezmu rozdíl mezi cenou povinného ručení motoru 1,4 l a 1,9 l a zohledním roční nájezd 20 tis. km, tak mi nepřijde, že by to hrálo nějakou zásadní roli při výběru auta.

 

joskaa*

0x

Já nevím, proč stále řešíte vysolkou cenu octavie? Já když jsem nedávno kupoval OII combi elegance a porovnal ceny s ceedem SW comfort tak byl rozdíl cca 80000kč a jelikož jsem dostal slevů 70000kč a mám navíc tempomat, parkovací senzory a nejaké prkotiny tak v celkovém porovnání cena nerozhoduje, chce si to jenom spočítat a obejít prodejce.

doktor*

Chceš mi říct, že je škoda tak stejně drahá, jak ostatní auta?

Tak to buď v klidu, já ve škodě prodával auta 5,5 roku. Znám různé fígle s cenou, ale i tak pořád zůstavá hezky drahá. pokud budu chtít trochu lepší výbavu, tak se za vše hezky platí a cena letí nasmírně nahoru.

Ceny škodě diktuje koncern VW, takže i když prodeje vázly a mi na to poukazovaly, tak byly prostě doby, kdy se musely prodávat taky VW.

igor*

Zdravím Vás tady všechny.

Pročítám si tak ty Vaše názory a nestačím se divit. Rád Vám v tom udělám jasno. Pracoval jsem 8 let ve Škodě jako zkušební řidič a teď u jiné značky, ale to se ...!

Co se týče Škody konkrétně Octávie II a III. řady - a Ceedu. Ve zkratce by se dalo říci, že tyto vozy jsou kvalitou zpracování a volbou pužotých materiálu na úplně stejné úrovni. Ono možná málokdo z Vás ví, ale v evropě existují jen 2 firmy které dělají palubní desky, výplně dveří atd. Takže polemozovat jestli má ten lepší nebo horší je nesmysl. Nápravy jsou třeba úplně stejné a pokud nepočítám Octávii 4x4, tak Ceed je na tom lépe. Elektoinstalaci kterou používá Ceed je modernější, do Octávky se dostane moderní která se teď používá v Superbu a v Pasatech CC tak za 2 roky. To je bohužel normální. Jízdní vlatnosti jsou úplně stejné, proč taky ne, když je celý podvozek u asi 5 značek stejný. V dnešní době pokud nebudu mít na mysli drážší vozidla ( nad 700 000) tak se s podvozkama už moc dělat nedá.! Co se týče tady již tolikrát zmiňovaného laku, škoda doteď používala syntetické laky, které jsou už evrop. unii zakázany. Kia byla tak nucena už při výstabě nového závodu přejít na vodou ředitelné laky. Ale jen pro zajímavost, nový Superb, připravovaný Jetty už mají úplně stejné laky, jako Ceed. A zase tyto laky vyrábí pouze jedna firma v celé evropě. Takže je jedno jestli je škoda, kia, peugeot, renault, audi, mercedes. Co se týče kvality ochrany karoserie, tak na tom je Octavia lepé. Ceed má také pozinkovanou karoserii, ale dnes je ternd nevýrabět auta na 20 let. každá automobilka počítá životnost vozu na 5 - 10 let a to Vám vydrží i Octávia a i ceed.

Závěrem: Kdo chce auto pro rodinu a pro firmu, v hezké výbavě a dobrou cenu, dobrou kvalitou a nestydí se za korejskou značku, je Ceed ideální volba. Kdo se chce být výstřední a neví co s několika desítky peněz navíc za stejnou kvalitu, tak at si jde pro Octávii.

Naposled bych chtěl říct, že neuvažujte o ceně vozu po 5 letech atd. Příkladem byla letošní krize, kdy šly ceny všech značek hodně dolů, takže uvažovat teď co bude za 5 let je zbytečné.

Já bych Vám doporučil pro rodinu a pro toho kdo najezdí do 35 tis Km motor od Ceedu 1,4 a 1,6. Kvalitou jsou na vysoké urovni. Pro firmy a ten kdo jezdí více jak 35 tis. Km 1,6 CRDi nebo 2,0 CRdi. U octávie je vážně 1,9 Tdi starý a těžký, doporučoval bych motory TSi a Fsi, ale to už jsou zase jiné ceny!

Přeji Vám hezké dny za volantem Octávie i Ceedu.

kule

Jízdní vlastnosti úplně stejné. Jasně. Takovej koncern jako VW je prostě odkázanej na nějakou fabriku co dělá nápravy a musí odebírat to co je a nemůže to vůbec ovlivnit a vůbec se nemáhá s naladěním podvozku. Tak tomu teda fakt věřím.
Místo nicku igor bych doporučil Baron Prášil.

igor*

Asi jste ten článek nepochopil. Já Přece netvrdím, že VW dostane hotovou nápravu a už s ní nic nedělá! Je těžké hjovořit o tom se zapřísahlími lidmi. Kdybych takhle měl hodnotit vozy v práci, tak bych se nikam nedostal.

Jen bych Vám osobně poradil, četl jsem výše, jak srovnávate řízení! Mě je jedno jestli to je u Kie, nebo u Škody nebo u Trabanta, Ale vy srovnávate hydraulické a elektrické řízení a hodnotíte je stejně. Asi jste třída pravděpodobně! S pozdravem.

xx*

kule ty jsi asi odbornik,co.

dany666

Mí rodiče jezdi 50 let se škodovkou a jinou značku by nechteli,já klidně ano.Je to věc názoru ale Kia špatná není tak jako oktávka.Za méně víc muziky.Takže jestli si mám vybrat mezi novou kií nebo jetou oktávkou tak je to snad jasné všem.To samé platí -kia v plne palbě nebo holá oktavia za stejné hrachy.

marmk

vybiram novy kombi vuz a mezi focus a octavii se mi pred tydnem vmestnal ceed sw, uprimne reknu, ze na prvni dojem je nejlepsi ceed, skvela vybava ve stejne cene, jako povicne vybaveny focus a tretinove vybavena octavka. Dojem z interieru perfektni, prostoru vice nez u konkurentu, a to hlavne na zadnich sedackach. Jeste si je projedu, ale i z reakci meho okoli to vypada na ceed.

mame teda dilema nad motorem, rad bych diesel kvuli spotrebe, rozdil mezi 1,6 v benzinu a dieselu je 30tis. a vychazi mi, ze pri najeti cca 20tis. km rocne je ten rozdil za 2-3 roky zpatky. Alespon teda podle tabulkovych hodnot. zase jsem slysel, ze udrzba a servisy jsou na diesely drazsi a muze odejit vic vnitrnosti. je to pravda?

BTW jeste kvuli jednomu uvazuju o dieselu 1,6, a to je to, ze ve faceliftu co ma byt v zari bude 1,6 s 6ti kvaltem a vcetne systemu Stop & Go, tedy mensi vytaceni motoru na dalnici s nizsi spotrebou a dalsi uspora spotreby pri zastaveni na krizovatce.

co myslite?

Děda mi vždycky říkával "Kdo na cizí hlavu dá, do svý at si nase**e". Kup si to co se ti nejvíc líbí, co ti nejvíc vyhovuje a ne co ti nakuká Franta od vedle. Každýmu vyhovuje něco jinýho, každýmu se líbí něco jiného, tak si musí každej koupit to co se mu líbí. Jsou to tvoje peníze. Přece si nekoupíš zelenýho Trabanta protože Franta říkal, že je s ním dvacet let spokojenej. Mimochodem, kdyby jsme si všichni koupili zelenýho Trabanta asi by ten svět byl malinko smradlavej.

Jinak obecně řečeno diesel je složitější motor než benzín, tím pádem je teoreticky poruchovější, ale na druhou stranu když se k němu budeš chovat tak jak potřebuje, tak najedeš v pohodě půl milionu a při trochu dobrý údržbě i celej milion kilometrů. Že něco během tý doby odejde je normální, zákon schválnosti praví, že to bude těsně po záruce.

Já mám na benzínovým dvoulitru najeto 280 000 a motor nevykazuje známky výrazného opotřebení. Jede pořád stejně a olej žere taky pořád stejně a to jezdím couračky do 5 km, tudíž skoro pořád studenej motor. I to byl jeden z důvodů, že jsem šel do benzínu a ne do nafty. Jednou tejdně ho vemu na vyjížďku 15 km tam a 15 km zpátky.

nn

Počkéj si na toho novejšího Ceeda. Já už ho viděl navlastní oči a je moc hezký. Navíc má ještě lepší motory, jak ty doposud. A jak jsi psal i s 6. Já bych si být tebou vzal benzín 1,6. Máme na testování tři ceedy. Dva 1,6 benzín z toho teď jeden dva měsíce starý a jeden 1,6 CRdi. Diesel mám spotřebu od 5,6. Pod tuto hranici jsem se nedostaly. Benzín když budeš jezdit normálně tak nám oba jezdí za 6,1 - 6,3, což máš 1/2 litra rozdíl, ale tu cenu o 30 tis a dražší servis ti to nevrátí. Pravda je diesel je motor, který snese vetší zátěže a delší trasy, ale to ten benzín taky, pokud nejezdíš 2000 km za týden. Koncem srpna dostanem 1,6 benzín s tou 6 rychlostí a tam myslím půjde ta spotřeba tak okolo 5,9 - 6,1. Jinak jestli ti někdo řekne, že rozdíl mezi 1,4 a 1,6 benzínem není tak je a je to poznat, zvláště u combíku. Navíc od nového roku se 1,4 benzín bude dělat s výkonem 66 Kw, protože ve světě se neplatí zákonné pojištění jako u nás, ale podle výkonu motoru! Jinak ty 6 rychlosti budou dostávat už standartně všechny 1,6 benzíny CVVT a oba diesly 1,6 CRDi.

Jinak ten kolega pod tebou s tím 2 litr. motorem má pravdu! Takové motory vydží opravdu moc, a i ty spotřeby nejsou tak divoké. U nás je jen jediny problém a to zákonné pojištění!

marmk

no spotreba 6,1-6,3 s 1,6 benzinem je fakt paradni, az se mi nechce verit. U mne rozhoduje tempomat a mam pocit, ze ten jde u ceeda pouze s dieselem, tak nevim, jak to bude u faceliftu. urcite chci do kombiku silnejsi motor, takze nejlepe 1,6 85kW a u faceliftu dokonce ma byt silnejsi 94kW nebo neco podobneho.

nn

Musím ještě jednou poznamenat, že ta spotřeba je za normálního ježdění. Žádné 300 z místa a náhlé brždění a pak zase rozjezd jak u formule. Normálka jízda + předjíždění s podřazováním + jízda po dálnici, prostě pohoda. Ten tempomat si tam nech určitě dát, je to výborná věc! Pokud si však budeš nechávat auto dělat do výroby, dá se tam nainstalovat vše co budeš chtít. A pokud budeš smlouvavý, dostaneš to třeba v akci levnější. Neber žádné navigace a zamykání zpátečky! Navigaci si můžeš kdykoliv koupit a zamykání zpátečky je už dnes k ničemu - už se od pojištoven na to sleva nedává, protože se auta kradou i se zamykáním zpátečky.

marmk

co jsem prochazel fora k ceedu, tak 1,6 CVVT maji vsichni v prumeru 8litru/100km v pripade kombinovane, proto mne i 6,5 pripada jako zbozne prani vaham nad dieslem a benzinem, podle ruznych diskusi je diesel o 2litry na 100km setrnejsi, ta investice by se mi mohla vratit za 2 roky. Ale az budou 6kvalty, mohl by byt super i ten benzin, pockam do zari nebo az ho budou mit v autosalonu.

nn

Udělej to tak, že si ho zajdi pujčit na den od prodejce, pokud máš opravdu zájem. Vynuluj tch. a najeď tak 200 km a sám uvidíš. Já jsem četl recenze i na ty diesely a lidi tam píší spotřeby přes 6 litrů. Já nevím kde to berou!

Samzřejmě nové auto bere tak prvních 5 000 km asi o litr více a pak se ta spotřeba ustaluje. My osobně auta zajíždíme a nemáme problémy. I když vím, že prodejci říkají, že to není potřeba. Ale já nevstanu o půl noci a neběžím 20 km, takže i ten nový motor je potřeba zajet. Jak si ho zajedeš tak ti bude sloužit.!

U dieselu 1,6 CRDi budeš překvapený zátahem, který má výborný, narozdíl od koncernu VW totiž nemá tzv. Turboefekt, takže táhá hezky. Je tam jen těch 30 tis. rozdíl. Musíš přemýšlet.

Jo a neuvažuj jestli se ti to vrátí za 2 nebo za 1 rok provozu, při dnešním provozu buď rád za každý návrat domů s novým autem! Tady nejsme ve švýcarsku nebo Německu, kde jsou lidé k sobě ohleduplní. U nás je to na cestách hotový bronx!

pepe*

Nevím čemu se divíte? Já mám teda krátkého Ceeda 1,6 CVVT a jezdím za 6,2. Diesel bych nebral.

Kdo neveří at se podívá do Světa motorů č. 31 na staně 22 testovaly motor 1,6 CVVT - spotřeba u krátké verze 5,7 u combíku 6,2. To chce jezdit normálně a ne jak blázni.

mark*

Mám Kia Ceed 1,6 CRDi SW 85kW motor hotovej drak, spotřeba Jičín, Praha 5.2l/100Km, podvozek asi klasika předtím se měl Citroen C5 takže pro mě je tvrdý vše ale už si pomalu zvykám, Oktávka, Kia , Golf Vektra je to vše podobný drncák ale je to vpoho. Těším mě tichost motoru narozdíl od TDi, podvozek trochu náchylnější na valivý hluk od asfaltky . Vzhledově se mě líbí víc Kia než ta Oktávka, těch všude je, že se po tom nikdo ani nepodívá, Ceed sklízí úspěch.

 

nnn

ahoj příznivci škody a VW

Našel jsem tuto diskuzi a musím napsat mou zkušenost s koncernem VW a tím i škodou. Pracuji v zahraničí, takže za měsíc najedu těch 4-6 tis Km. Když jsem potřeboval auto na toto ježdění každý říkal kup si Octávku v TDi to jsou DRŽÁKY! Měl jsem jí jeden rok (novou) najel jsem s ní 65 tis. Provoz - výměna ložisek v 8 000 km, problémy se spojkou, zvlněné brzdové kotouče, elektornika úplně šílená, pořád blikaly kontolky jak na vánočním stromku, vrzání dveří na pntech, odešly přední motorky stahování oken a v zimě problémy s naftou ani nemluvím! Koupil jsem si tedy Pasatta 2,0 Tdi ( předváděčku 3 měsíce starou). Motor - katastrofa! Spotřeba 7,5 litrů nafty, do zahřátí raději po něm nic nechtít, hlučný a hodně poruchový. Naftu beru jen u OMW podotýkám. Jinak závady opět jako na běžícím páse. Chování v servisech škody a VW katastrofální, všechno se snaží házet na zákazníka. a ty ceny servisu jsou na západě akorát za hov...! Taková obyčejná výměna předního skla se dělala až na 3 pokus. Když člověk přijede v pátek a v něděli v noci jede tak potřebuje auto pořád nachystané. takže Pasatt letěl z baráku jak namydlený blesk.

Koupil jsem si Hyundai S-Fé - paráda. najel sem s ním 120 tis.km a nevěděl co je to prásklá žárovka, né tak servis! Prostě krása. Jenže zlaté české ručičky mi ho v Praze ukradli. teď mám rok Ceeda 1,6 CVVT. Diesela už podotýkám nikdy nechci. U té spotřeby není takový rozdíl, ketrý mi stojí za dražší servis a drahé díly a rozdíl min. 30 tis. v ceně.

Ceed je normální auto odpovídající OCktávce, fokusu, astře atd. Za krasnou cenu krásná výbava a dlouhá záruka. najeto mám 70 tisíc - BEZ PROBLÉMU! Prostě žádný. Klidná jízda jak v létě tak i v zimě a motor to je jednička. Spotřeba 6,4. Což je u benzínu nádherné. Ceny v servisech - jsem myslel, že jsem se spletly, když mi řekli za výměnu oleje a spojené veci s tím při 20000 tis. 3 000,-Kč. U octávky to bylo 7,5 tis.,-Kč. Takže já mám milý zlatí jasno - Už NIKDY! žádnou škodu a VW. A teď když se dívám co nabízí a za jakou cenu tak se jen směju. A navíc škoda je na západě tak o 60 levnější než u nás!

Přeji hodně Km a vybírejte podle srdce né podle známých. Dnes už taky vím jaká je octávka DRžák! nnn

Mám služební O1 Combi 1.9Tdi 66kW. Motor síla nic moc ale spotřeba paráda. Za dva roky najeto 175000 a závada žádná. Záleží asi na kuse a na tom jak se k autu chováš..

nnn

Já se vždy k autu chovám jako ke svému dítěti. Kdybys viděl auto, každý týden vysaté, umyté, nekouřím v něm. Možná máš pravdu, že to je jen od kusu. Ale v Německu mi řekli sami upřímě, že třeba II Octv. a nové Passaty jsou hodně poruchové. O III Octv. se prý ani nebudou bavit! Jestli prý chci auto a v klidu jezdit, tak jedině korejec nebo japonec. jenže japonec je drahý! Od té doby s lidmi probírám korejské a evropské značky a můžu ti říct, že korejsi udělali pořádný kus do předu. Víš co já potřebuji auto na hodně Km, ale nechci dávat velké prachy za pořízení auta bez ničeho a za drahý servis.

Napišu ti takovou perličku - Výměna oleje u nás v aut.servise - cena 7500, přístup katastrofální, volant špinavý od technika a zapomenutý naprogramovaný počítač do příští prohlídky.

V Německu - výměna oleje cena 328 Eur, přístup maximální, uvařené kafe samozřejmostí a poskytnutí zdarma dalšího vozu, auto umyté, vysaté a naleštěné a staré fyltry atd.ti donesou jestli je chceš nebo ne. To je ten rozdíl na který já se dívám!

A nevím jak jiní lidé, ale tento pocit jsem zažil i u Hyundaie a teď u Kie. Vím, že je to jen o lidech, ale už jen když jsem prošel autosalóny škody a VW tak je to na těch lidech vidět. Vem si, že já jsem koupil Santa-féčko v plné palbě za cenu passata ve střední výbavě!

Já se těším na toho Nového Ceeda, už jsem ho viděl na vlastní oči, krásný a hlavně na ten motor s 6. To bude svezení a spotřeba ta bude.

Měj se hezky Radku116

matrixx*

Já bych k uvedené věci dodal tohle. Ono to všechno není jen o ceně. Kdo nemusí koukat na každou korunu si zřejmě koupí Octavii. Stejný člověk si také většinou nekupuje Santa-Fe, ale koupí si něco plnohodnotného. Samozřejmě, že korejec bude mnohem levnější než BMW X5, XC 90, atd...

Ale jak píšu, není to vždy jen o ceně. Vždycky když vidím ty plasty u korejců, musím se smát. Všechno je takové laciné a jako hračka.

Takže asi tak:

1) kdo chce něco laciného, tak Ceed

2) kdo chce alespoň trochu prestiž a nespokojí se slacinými plasty v interiéru, tak Octavia.

Osobně mi ale nejvíc sedí Mercedes, ale to jsme někde docela jinde.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]