Nejste přihlášen/a.
Dobrý den odešlo mi auto tak hledám něco nového. Teď sem vlastnil vůz VW Golf 4 1.9 TDI 110KW. Jelikož máme ročního chlapečka tak se s tím dalo žít, ale komfortní to nebylo. Rád bych proto nějaké kombi.
Ale vůbec nevím, které zda hledat opět naftu nebo raději benzín.
Jakoi druhý vůz máme Fiat Punto 1.2 tím momentálně jezdím i do práce a asi by to i tak zůstalo jelikož do práce mám jednu cestu cca 10 km.
Takže k mé situaci. Za rok najezdím cca 15 000 km. Když pominu práci tak občas se jede třeba 2x v týdnu na větší nákup do města či návštěva u rodičů vzdálenost 10km jedna jízda. Jinak třeba přítelkyně když mám odpolední tak jezdí s malým na výlety a navštěvu k jejím rodičům cca 20-25 km jedna jízda na jeden zátah. Víkendy jsou většinou ve znamení výletů po okíl například 40-50 km jenda jízda
Osobně mi vychází líp benzín. Druhá věc rád bych aby to aspoň trochu jelo takže nějaký 1.4 asi moc nemá smysl. A další kritérum by byla cena do 100 000 Kč vím není to moc, ale bohužel víc si dovolit nemohu aby nám pujčka nezrujnovala rozpočet a mi nežili od výplaty k výplatě při dnešních cenách enrgií a jídla Všem děkuji za pomoc
Původně sem koukal na Ford Focus, ale ten C-Max nevypadá taky špatně. Jak jsou na tom ty motory se spolehlivostí?
C-max je vyšší Focus, motory spolehlivý patří k nejlepším.. Samo Fordí vychytávky se najdou, to má ale každý auto.. Např. rozvody nesmí dělat lama, řemenice nemaj pero drží jen třením apod.
Dobrý i Mondeo. Celkově víc se mi líbí starší modely, většina je ale už shnilá.. Ekobuřty nebrat.
Tipo kombík s 1,4 T-jet
Měl jsem C Maxe 1,8 benzín z roku 2007 a nemohl jsem si na nic stěžovat. Spotřeba teda byla trochu vyšší, v zimě kolem 9l po městě, v létě do 8l po městě. Na dálky do 7l, ale prostorný auto, trochu rezlo, ale nástřiky a nátěry to hodně zpomalily. Olej to nežralo, dobře se v tom sedělo a vystupovalo, kufr velkej.
Tak dneska soused co občas vozí nějaký to auto z Německa se dozvěděl. že sem bez auta a říká mi. Že zrovna včera přivezl Ford Mondeo 2.0 benzín 107 KW rok 2006 najeto originálních 146 xxx km servisováno ve Fordu. Udělal i prověření přes Cebia a Carvertical kde bylo zjištěno stríkání předního nárazníku kde byl odřen na parkovišti u nákupního centra. Vše opraveno v autorizovaném servisu. On teď udělal servis olej+filtr. Jediné co mě odrazuje chce za to 80 000 kč a nevím zda to není moc?
Bohužel s jedním a půl paltem a hypotekou si nemohu dovolit dražší vůz. Ano už nepotřebuji s nikým závodit, ale je pro mě důležitý výkon taky. At už kvůli bezpečnému a rychlému předjetí, či když pak jedem na měsíční nákup do Německa kde jsou dlouhé táhle kopce a vůz je naložený až po střechu. Jelikož nakupuji i takhle pro rodiče
Tak holt podřadíš a jede to taky, i to blbý Punto... V dnešním provozu předjíždět moc smysl nemá a časový rozdíl s předjížděním a klidnou plynulou jízdou je minimální.. Silnější motor = dražší banány a sežere tě to, brát si půjčku na auto je blbost..
Řekl bych to jinak - neznám člověka který by měl 10 let auto a neměl opravdu žádnou poruchu.
Že by Ford byl poruchovější než třeba Schade si nemyslim, spíš naopak těch poruch mi přijde míň, aspoň u aut v okolí a že jich neni málo... Každý auto má nějaký mouchy, na jednom odchází elektronika na druhým kabeláž na třetím mechanický věci čtvrtýmu reznou dveře pátýmu prahy... Pak jsou hospodský kecy typu "jen leju olej a benzín" a přitom borce vidíš každej víkend jak se v tom autě hrabe
Opravdu žádnou? Ani vytlučenej čep, ložisko, silentblok, popraskanej lanovod ručky, nějaký čidlo... (což se dá považovat za spotřebák ale pro sebe to beru jako pooruchu.. Pokud je porucha jen když auto samo nedojede do cíle, tak těch bezporuchových jsem měl hned několik...
To si musíš rozmyslet sám.. Pokud to ještě neni shnilý a je to celkově v dobrým stavu proč ne. Je dobrý mít aspoň 20k rezervu na opravy, takže tohle je za 100k.. Určitě je třeba auto projít jestli je všechno v pořádku, některý věci jsou "za raketu", i zdánlivý drobnosti typu prorezlá trubka k posilovači řízení.. Základ je nastudovat si typický mouchy a jít po nich, nebo aspoň v klidu projít pořádně komplet auto jestli opravdu funguje všechno, včetně studenýho a teplýho startu a projetí ve všech režimech... Může to být dobrá koupě ale taky ne.
Půjčka na auto který neni pracovní je nesmysl, to radši vezmi druhý Punto nebo Pandu za 30k a na výlet s nákladem můžou jet obě, nebo vozík příp. rakev.. Když neni na opici s banánama tak se jezdí tim na co je, dřív se jezdilo trábošem k moři a taky to šlo (i s karavanem)...
Pro tebe by bylo dobrý Tipo s T-jet, ale je kolem 200k, zase o 10 let mladší auto a pokud ho nezboříš tak se to vyplatí víc než dát 100k a za 3 roky řešit shnilou kastli a další auto..
Ve městě to bude ale žralok. Velký objem není do města nebo okolo komína vhodný z principu. Vic vzduchu, víc paliva. Výkon nevyužije, ale spotřeba jde nahoru.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.