Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, je možné vyměnit ložisko vodící kladky nebo se musí vyměnit celá kladka? Fabia 1.4 44kw
Ohledně mazání dobrý tip, jen si nejsem jistý jestli krytky ložiska jdou vrátit zpět.
Kladka je plechová, ale i tak si myslím, že se asi bude deformovat při lisování.
No, nezahrávej si! Tady musíš věnovat maximální pozornost!
Kladka je kovová, jak jsi zjistil. Nesmíš při lisování ložiska použít kladivo a ložisko vymlátit a namlátit nové. Musíš použít svěrák a dřevěné MDF desky na podpěr. Síly musí být rozloženy! Ložisko nesmí být ani mírně s křiva. Musí velmi přesně sedět. Plechová řemenice nesmí házet. Nesmí se poškodit. Při lisování mít namazané olejem.
Pokud se to nepovede, tak praskne víko rozvodů a to je problém sehnat zvlášt samostatně. Opravit se moc nedá. Při vaření se zkroutí a nepojede dobře olejové čerpadlo.
Lidi, kteří mají AME, AQW,AZF,... s klimatizací, mají víko jiné o jeden další držák a tak shánění je ještě těžší!
Poškození tedy nastane při nevhodně zalisovaném ložisku a přepnutém řemenu, kdy to nějaký blbec napíná pajsrem o alternátor. Vždy se to napíná rukou a místo napnutí se hledá podle skluzu písknutí na altíku, kdy napínáním po milimetrech najdeš místo, kde už altík při startu motoru nekvíkne (neproklouzne). Jako jsou hiovada, co to zarvou a naonou jak strunu k prasknutí, ale pak se poškodí víko nebo ložiska časem odejdou na pumpě a na altíku a šlus.
Takže bacha na to. Není to prdel.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.