Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zapojení odpojovače uvnitř vozidla

Od: semil odpovědí: 18 změna:
Dobrý den ,poradíte mi prosím jak zapojit uvnitř v autě tento odpojovač baterie? Stačí natáhnout kabely od baterie nebo tam musí být třeba nějaké relé? Dekuji

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


6x

Tenhle odpojovač bych tipoval tak na odpojení baterie v akuvrtačce. Nejsou sice vidět připojovací svorky, ale pochybuju, že by k nim šel připojit kabel o průměru minimálně 10 mm. Počítám, že by nevydržel ani jedno delší startování. Použitelný odpojovač vypadá takhle (průměr cca 7 cm, svorky jsou šrouby M8).

Jediná možnost by byla tím Vaším tintítkem spínat výkonové relé někde poblíž baterie. Ale to by zase celkem ztrácelo smysl.


doplněno 15.03.23 12:01:

Tak částečně beru z5. Ten miniodpojovač má skutečně svorky M8 a měl by vydržet dokonce 100 A (takže cca 1/4 proudu startéru).

Na ostatním trvám.

Jo jo s podobnym sem řešil už 2 Felicie

Tintítkem ovládané relé na odpojení baterií je normálně použivané v Karosách.

Toto montuji všude, kde potřebuji odpojit baterku. VZV, karavan, traktor...

Jen tu kličku mám přivázanou, abych jí neztratil.

 


4x

Na rovinu řekni, PROČ chceš mít odpojovač baterie, třeba někdo navrhne něco lepšího.

Odpojovač se připojuje na MÍNUS protože se nemá prakticky o co zkratovat.

Nemáš na elektrice nějakej dodělanej (a podělanej) bastl?

Tvrdě odpojovat elektriku je blbost, motor se pak musí nějakou dobu znovu adaptovoat

Ber do ruk i ten nejlevnější měřák za kilíčko od rákosníků v krámu a jednoduše změř případný unikající proud při zhasnutým motoru,vytaženým klíčku. Odpoj kabel od baterie a jeden hrot přilož k polu baterie, druhý na kabel, cos vodpojil.

Může tam být přechoďák někde jinde

 


4x
To co je na fotu dle mě dlouho fungovat nevydrží tuším malou proudovou zátěž kontaktú odpojovače
S tim bych max odpojil přívod k pojistkové skříni vozu
Pokud stim přerušíš mínus pro komplet auto počítám že to ty proudy časem nedá a vypálí se kontakty
Jinak ano lze zapojit odpojovač bude to divočina protahnout si 2 silné kabely dovnitř vozu ale nadšemí se meze nekladou
Ja to vidim jako nesmysl a nedělal bych to už jen pro ty problémy se zamykáním a odmykáním vozu

 


3x

Podle proudu a vozidla. Kolik ampér bere tvůj startér a v čem auto -> (výrobce, model, motor,rok).

Vždy se přerušuje mínus. Je to bezpečnější při poruše izolace, aby nevznikal zkrat.


doplněno 14.03.23 15:34:

Můžeš se startéru i vyhnout a odpojovat jen zbytek. Pak by stačilo i 150A.

Ale pak už musíš odpojovat plus a až za startérem. Tedy vodič do kabiny. Opět dle vozu a jeho elektriky.

semil

Je to Octavia 2 ,2.0tdi.
Kolik bere startér to nevim ..
Ale když odpojím minus tak je to jedno ne?

Jedno to není. Až ten spínač bude propojen, aby auto zase ožilo, tak ten startér přes něj logicky, aby čerpal z baterky bude tahat proud a odpojovač bude nejslabším článkem obvodu, pokud bude mít podimenzované kontakty a bude s menším průřezem nežli třeba vodiče k baterce.

U O2 je u baterkového boxu pojistkový box a je tam centrální multipojistka (takový hřeben 6ti pojistek dohromady). Tam nevím, kde by bylo vhodné obvod přerušit. Asi mezi baterkou a červeným drátem na ten hřeben.

semil - "Kolik bere startér to nevim ... "

Nevím, jak u Octávky, ale obecně si starter může vzít i 500 A. Když takový proud pustíte přes ten Váš odpojovač, zbyde z něj pravděpodobně seškvařená hrouda plastu a obláček dýmu.

@magdon... zvláště při rozběhu...

 

asd1

3x

Odpojovat všechno i ecu, rádio... Chytrý...

Rádio si po CAN samo kód dá, pokud je OEM tovární a přímo vyrobené a konfigurované do daného auta (nepochází z jiné Octy).

Ale blbost to je.

Smaže se mimo jiné readiness kod a adaptace a motor půjde několik km blbě.

 


2x

Nijak. Když odpojovač, tak v těsné blízkosti baterie odpojovat mínus od kostry. Tenhle miniaturní čudlík by mohl být dobrý tak možná k odpojení baterie v karavanu nebo lodi. Tahat tvrdý plus do interiéru osobního auta a zase zpátky je mechanicky těžko proveditelné a v případě prodření nebezpečné. Možná, že by se tím dala odpojovat jen část, kromě startéru.

 

Vzhledem k tomu, že se odpojovačem neodpojuje plus, ale mínus od kostry, tak při poškození izolace se zase tak moc neděje.

V popisu, který prodejci opisují, je věta: "vypíná kladný pól baterie". Není proto vyloučené, že to někdo tak použije.

hlada - V tom případě se to zřejmě nepoužívá ke kompletnímu odpojení baterie, ale pouze k odpojení elektrorozvodů od baterie. Tomu by odpovídal i ten maximální proud do 100 A.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]