Nejste přihlášen/a.
Tenhle odpojovač bych tipoval tak na odpojení baterie v akuvrtačce. Nejsou sice vidět připojovací svorky, ale pochybuju, že by k nim šel připojit kabel o průměru minimálně 10 mm. Počítám, že by nevydržel ani jedno delší startování. Použitelný odpojovač vypadá takhle (průměr cca 7 cm, svorky jsou šrouby M8).
Jediná možnost by byla tím Vaším tintítkem spínat výkonové relé někde poblíž baterie. Ale to by zase celkem ztrácelo smysl.
Tak částečně beru z5. Ten miniodpojovač má skutečně svorky M8 a měl by vydržet dokonce 100 A (takže cca 1/4 proudu startéru).
Na ostatním trvám.
Na rovinu řekni, PROČ chceš mít odpojovač baterie, třeba někdo navrhne něco lepšího.
Odpojovač se připojuje na MÍNUS protože se nemá prakticky o co zkratovat.
Nemáš na elektrice nějakej dodělanej (a podělanej) bastl?
Tvrdě odpojovat elektriku je blbost, motor se pak musí nějakou dobu znovu adaptovoat
Ber do ruk i ten nejlevnější měřák za kilíčko od rákosníků v krámu a jednoduše změř případný unikající proud při zhasnutým motoru,vytaženým klíčku. Odpoj kabel od baterie a jeden hrot přilož k polu baterie, druhý na kabel, cos vodpojil.
Může tam být přechoďák někde jinde
Podle proudu a vozidla. Kolik ampér bere tvůj startér a v čem auto -> (výrobce, model, motor,rok).
Vždy se přerušuje mínus. Je to bezpečnější při poruše izolace, aby nevznikal zkrat.
Můžeš se startéru i vyhnout a odpojovat jen zbytek. Pak by stačilo i 150A.
Ale pak už musíš odpojovat plus a až za startérem. Tedy vodič do kabiny. Opět dle vozu a jeho elektriky.
Jedno to není. Až ten spínač bude propojen, aby auto zase ožilo, tak ten startér přes něj logicky, aby čerpal z baterky bude tahat proud a odpojovač bude nejslabším článkem obvodu, pokud bude mít podimenzované kontakty a bude s menším průřezem nežli třeba vodiče k baterce.
U O2 je u baterkového boxu pojistkový box a je tam centrální multipojistka (takový hřeben 6ti pojistek dohromady). Tam nevím, kde by bylo vhodné obvod přerušit. Asi mezi baterkou a červeným drátem na ten hřeben.
Nijak. Když odpojovač, tak v těsné blízkosti baterie odpojovat mínus od kostry. Tenhle miniaturní čudlík by mohl být dobrý tak možná k odpojení baterie v karavanu nebo lodi. Tahat tvrdý plus do interiéru osobního auta a zase zpátky je mechanicky těžko proveditelné a v případě prodření nebezpečné. Možná, že by se tím dala odpojovat jen část, kromě startéru.
Vzhledem k tomu, že se odpojovačem neodpojuje plus, ale mínus od kostry, tak při poškození izolace se zase tak moc neděje.
V popisu, který prodejci opisují, je věta: "vypíná kladný pól baterie". Není proto vyloučené, že to někdo tak použije.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.