Nejste přihlášen/a.
Hoj pánové měnil jsem dnes na autě přední ložisko (auto s předním náhonem) a ložisko v těhlici držel na straně u kola pojistný kroužek-ségrovka. Na straně od poloosy nebyl a není tam pro něj ani místo (těhlice je zužená v tom místě). Demontáž se povedla, ale při skládání jsem spěchal a po nalisování ložiska jsem se zbrkle pustil do lisování náboje. A zde se stal problém asi v půlce lisování náboje jsem si uvědomil, že jsem zapomněl dát tu ségrovku-pojistný kroužek. No už bylo pozdě a ven by to nejspíš bez destrukce ložiska nešlo.
Zajímá mě jak velký průšvih to je nebo jestli to může být problém? Co myslíte?
Jako jasné jsem blbec, debil, ignorant, malamut a další jen se mi to nechce možná zbytečně znovu rozebírat a kupovat ložisko i když ložisko je asi to nejmenší, ale ta práce s tím. Těhlici mám doma montáž na auto jsem plánoval udělat zítra.
Jasně že to je problém, takže zpátky na stromy a hurá i nový ložisko
Pokud je na ložisku kroužek ABS tak je dobrý dát ho správnou stranou, to jen abys to nedělal potřetí
Věřim Stane se. Aspň si to nacvičíš, a i tak to pořád vyjde levněji něž servis..
Neni od věci mít checklist a odškrtávat položky.
Utahnout správným momentem (zmáčknutím se kroužky roztáhnou a předpětí vymezuje vůli ložiska - málo dotažený = velká vůle, přetažený = malá vůle až přesah = deformace oběžných drah / kuliček...) Při utahování utahovat postupně a ložiskem točit - valivý segmenty si musí sednout do ideální polohy. Jinak to vymáčkne důlky (mikro) a řádově to sníží životnost ložiska. Kvalitní ložisko + správný postup = životnost 200kkm+, zprasený jen 50kkm i míň, pak se to svádí na nekvalitní ložisko ale příčina byla špatná montáž...
To určitě vyjde pořád levněji. Poptával jsem se v servisech a jedna strana i s díly (ložisko) 3100kč. Na to, že ložisko se dá koupit i bez slev od zhruba 100 po 400 je to dost. Navíc v servisech ví co a jak a mají lis. Já to dělal s ráčnama, ořechama, kladivem a sadou na výměnu ložisek. Jenom mi to teda dalo dnes pěkně zabrat. No nový náboj i novostaré ložisko jsou venku a montáž nechám na zítra a jak to bude tak šup na auto. A pak někdy i druhou stranu.
Budu teda muset z nového náboje sundat to novostaré ložisko co tam zůstalo. Chtěl jsem si totiž usnadnit práci a koupil i nové náboje
Rozpadne se, jeden kroužek zůstane na náboji - flexou odbrousit "naříznout" (nezajet do náboje!) aby kroužek rupnul, pak jde dolu lehce. Bez broušení na to je srážedlo, takovej úzkej majzlík a chce to grif.
Vnější kroužek z těhlice - dovnitř kroužku navařit housenku, pak jde ven řádově líp - svar ho stáhne a je o co opřít vyrážedlo (tlačit do kuželu = kroužek roztahuje a ten drží)
Lis = panenka a rámeček, klidně sklepní okýnko. Klasika je rámeček ze stovky účka. Pomůže "hřídel" do mrazáku a "díru" (nevypálit mazivo, stačí do trouby na 50°C) . Tj. ložisko a náboj do mrazáku, těhlici do trouby, po zalisování do těhlice se ložisko ohřeje, pak se lisuje studený náboj do teplýho ložiska.
Ložisko nepřežilo. Lis nemám jak jsem psal moje nářadí jsou ráčny, ořechy, kladivo a sada na lisování ložisek a teda ještě trouba a mrazák.
Samozřejmě podkládám jak se má. Než jsem se do té akce pustil hledal jsem informace a videa a vybíral správné informace. Jen hlava děrava zapomněla na ten kroužek.
Ale teda dostat do staré ložisko ven to bylo něco nevím jestli se tam už nějak přidřelo než jsem ho měnil, ale hrůza hrůzoucí.
A jako pak samozřejmě vyměním i druhé jak koupím nové další ložisko, ale taky doufám že to co teď měním je to, které bylo špatné. Při jízdě už to pěkně hučelo
Ufff tak druhé ložisko a druhý náboj znovu nalisován a tentokrát i s tím pojistným kroužkem-ségrovkou. Teď už jen počkat až těhlice vychladne a našroubovat čidlo od ABS a hurá do auta s tím.
Musím teda uznat, že tentokrát jsem to snad zvládl líp a rychleji. Asi už praxe. Nebo si otevřu autodílnu jen ty prostory a nervy.
A až dojdou peníze tak objednat další ložisko, z novostarého náboje sundat kroužek ze zbytečně zničeného ložiska a udělat druhou stranu.
Trochu mě štve, že když jsem těhlici z auta demontoval tak se mi začal protáčet čep řízení tak ho opět budu muset vyměnit. A na to, že jezdím velice málo a zhruba před dvěma roky jsem měnil přední tlumiče a další tak je to pěkně orezlé.
Ale děkuju za radu, že ségrovka-kroužek je nutný. Nechci se zbytečně zabít (nebo někoho)
No jo to chápu, ale když ho nemůžeš utáhnout je to trošku problém. Schválně jsem se díval jestli je tam nějaká díra pro imbus nebo naopak nahoře zářez pro klíč, ale nic tam není prostě z čepu jde jen kousek holého kovu pokračující závitem pro matku a nic. Jako teď jsem ho trochu dotáhnul pomocí umírajícího rázáku, ale do budoucna to bude problém a protože nevím jako moc je to dotažené raději ho vyměním. Dá se stejně koupit od zhruba 80 do 400 korun tak koupím nějaký levnější. Stejně je to staré auto a nemá do něj smysl dávat drahé díly. Ten čep řízení tam zhruba od jara 2021
Jinak je ten čep v pohodě pěkně tuhý bez vůlí. Kdybych nesundával těhlici kvůli ložisku určitě by tam ještě dost let vydržel.
Ale hlavní je, že se povedlo těhlici s novým ložiskem zajištěným ségrovkou a novým nábojem dát do auta.
Ano stačí na hlavu čepu zatlačit aby se kužel neprotáčel, příp. to nejdřív přitáhnout normální matku bez silonu (jde lehce = kužel se neprotáčí) a pak matku vyměnit za pojistnou. Matka by se měla dávat vždy nová a utahovat na moment.
Levný čepy nekupuj, vyhozený prachy. Ideál Lemforder.
Těhlice ven - je nutná geometrie, sice by se teoreticky hnout neměla ale hne se vždycky. Dával jsem sem návod jak jí udělat doma s latí a laser. vodováhou.
Vnější kroužek ložiska z těhlice - jak jsem už psal, stačí do kroužku navařit housenku ta ho stáhne + je o co opřít vyrážedlo a jde ven lehce. Když se tlačí do kuželu tak ten kroužek roztahuje a ven se mu nechce.
Lis stačí panenka (lépe silnější než třítunová) a sklepní vokýnko nebo ten rámeček z účka..
Mnohem větší průšvih by bylo chybějící segrovky si nevšimnout a zjistit to až když by v zatáčce ložisko vyběhlo z těhlice
Svářečku nemám tak musím jinak.
Proč nekupovat levné čepy? Ano vím ten Lemforder byl snad vždy za kvalitu. Jen moje auto je staroušek za chvíli aspirující na veterána a najezdím málo. Většinou za měsíc 200km, ale třeba za únor to bylo jen trochu i kvůli zhoršujícímu se hučení od ložiska-ložisek. Ty čepy co tam mám teď a měnil jsem je někdy v roce 2021 jsou jedny z těch levných a pořád by byli v pořádku. Pravda mám v plánu časem vyměnit i axiální táhla takže dám novou manžetu a zjevně i ty čepy teprve potom vyřeším geometrii.
A dnes se mi povedla dobrá věc. Ten nový náboj co jsem zbytečně nasadil a demontoval jsem chtěl zbavit kroužku od ložiska a i když jsem se snažil si to hlídat tak jsem flexou zajel do náboje. No nic uvidím jestli se mi povede líp podruhé u starého původního náboje a nebo budu muset koupit nový
Čepy - laciná čína vydrží klidně jen 5kkm a je po nich - nekvalitní prachovka a v kloubu vyrezne. Zbytečná práce včetně nový geo.. Levnější použitelný třeba Febi apod, neni to zázrak ale ani úplnej šrot. Ty tvoje spíš jen neumíš dotáhnout a novej se bude protáčet úplně stejně Fakt stačí zatlačit a kužel pak drží a neprotočí se.
Po servisu jsem viděl říznuto do náboje 5mm hluboko a pustili to mezi lidi, jemu přece kolo neupadne tak proč by ze svýho platil nařízlou hřídel
Kroužek kotoučem neřezat ale brousit, když zbývá poslední kousek (pár desetin mm) tak materiál pod kotoučem modrá, je dobrý nechat a odrazit to úzkým majzlíkem (jen do kroužku, šikmo - jakoby s kroužkem točit), v tom slabým místě kroužek praskne a pak už jde dolu dobře. Do svěráku upínat přes měkčí podložku, ideál je hliníkovej vingl kterej je přes čelisti furt.
geo je dobrý dělat hned, aspoň zkontrolovat jestli neni úplně mimo. Jak je rozhozená víc tak to umí sežrat gumy během 1 kkm. Když jsi dělal jen jednu stranu a při rovný jízdě je pozice volantu stejná jako před prací, tak se geo nehla.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.