Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Teplota motoru Audi Q3

Od: jenifer odpovědí: 9 změna:

dobrý den, chtěla bych se zeptat, mám 9 rokem Audi Q3, doposud šlapal jak hodinky, žádný problém. Auto řádně servisované. Před 14 dny se zjištila, že se mě auto při cestě do práce cc 30 km nezahřeje. Teplota zůstává někde okolo cca 70 stupňů. Byla provedena výměna termostatu, nicnémě se nezahřívá stejně. Má někdo nějaké zkušenosti, co se mohlo stát?. Auto prošlo i diagnostikou a nic to neukazuje. Jsem z toho docela nervozní. Nikdy předtím teno problém nebyl. Díky za odpovědi

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Je to automat, že?


doplněno 28.02.23 13:05:

To auto má dva termostaty, je potřeba vyměnit i druhý. Je to nejspíš například tento:
lkq.cz/...

 

asd1

3x

Ověř termostat "rukoměrem" - až do ohřátí motoru musí být hadice od termostatu k chladiči studená = ujeď ca 10 km a sahni na tu hadici, pokud bude teplá tak reklamuj výměnu, termostat šmejd nebo může být i problém s domkem termostatu (teče to kolem termostatu). Přesněji kdy termostat otvírá jde zjistit diagnostikou - nahrát průběh teploty - může těsnit do těch 70°a otevřít (= šmejd). Stačí i bordel v systému např. zbytky původního těsnění - vletí do sedla termostatu a ten pak propouští.

 


2x

Změňte servis.

Musíte změřit zkutečnou teplotu a né to, co ukazuje budík.

Dále termostat, který byl vyměněn může být vadný. Zvláště, pokud se jedná o druhovýrobu.

Změňte servis a kupujte OE originální díly. Máte Audi, tak nekupujte šmejdy. Pak se lidi divý.

Pokud sama nevíte a pravděpodobně Vás odrbávají a chlácholí... klasika u ženské s autem...

Opět změňte servis.

Další problém je chladící kapalina, která je moc silná a špatně namíchaná.

 


2x
Nezačala jste příliš topit? Když běží topení na velký výkon, tak odvádíte teplo od motoru a ten se nedokáže zahřát na provozní teplotu, ale drží se to právě kolem 70. Mám odzkoušeno.

To je blbost. Většina motorů by se jen s chlazením do topení přehřála a všechny by měli i v mrazech teplotu provozní.

Topení nedokáže odvést od motoru tolik tepla malinkatým výměníkem a termostat zajištuje ucpání vývodu na chladič vepředu auta, aby tam nekolovala voda, dokud nebude nad 90C.

Navíc lze toto vykompenzovat nasávání vzduchu z kabiny a né z venku uzavřenou cirkulací. Pokud ani toto moc nepomůže, tak je jasné, že je termostat vadný. Zvláště, pokud přitom ošaháš hadici do chladiče. Pokud bude teplá, tak je to na 100%

diaghuman

No takový tdi pd moc nehřeje, když ho šimráš. Pak stačí teploty pod nulou a nezahřeje se.

za 30km hřát bude bez problémů.

 

diaghuman

2x

Zkus šáhnout po studeném dojetí (kdy tedy ta ručička nebystoupala ani na 90°C - cožby se stalo už při skutečných 75°C takže v motoru nemáte ani to) na chladič nebo alespoň hadici do něj, pokud je chladič teplý/horký, tak ten termostat za 80,- Kč je na reklamaci. Prostě propouští teplo do chladiče když nemá...

Dali vám tam šmejda, bez vyzkoušení, možná. Kolik si účtovali za termostat a kolik za práci? To asi nebyl originální díl, co?

Ono ty termostaty jsou nějak kalibrované každý na jinou teplotu, některý otvírá už při 70° a jiný až při 95°C

Diagnostika tady nemá co ukázat než skutečnou teplotu vody, případně oleje. Takže to by se asi muselo doma zapojit logování hodnot, pak jet konstantní jízdou bez topení a z grafu zkušeným okem vyčíst, při kolika stupních skutečných se otevře ten termostat a začne pouštět vodu do chladiče.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]