Nejste přihlášen/a.
Jakým způsobem probíhá nastartování motoru? Stiskne se spojka a motor okamžitě naskočí.
Mě to připadá, že je to mnohem rychlejší než když se startuje klíčkem.
Ještě mě zajímá jak funguje u automatu který nemá spojku.
To znamená motor zde naskočí buďto po povolení brzdy a nebo při přidání plynu?
A jak je to u aut s turbem - to se asi po zastavení hned nevypne když je horké turbo?
Zajímá mě ještě jak dlouho je aktivní start- stop - myslel jsem že do vypnutí zapalování ale není to pravda.
Zastavil jsem aby si spolujezdec šel něco vyřídit - trvalo mu to méně než 10 minut.
Start-stop motor vypnul a když jsem sešlápnul spojku tak se nestalo nic - musel jsem nastartovat klíčkem.
Je to u každého auta individuelní a nebo je to nastaveno u všech na několik minut natvrdo?
Takže když budu stát delší dobu k koloně a uplyne nastavený čas, tak to stejně musím nastartovat klíčkem.
Je to stejný, jen neprobíhá start ŘJ = test kontrolek atd. a rovnou to startuje... V každým případě to je jen otravný kurvítko.
Start-Stop systém nevypíná napájení řídících jednotek. Je to úplně stejné, jako by ti auto zdechlo při blbém rozjezdu a pak jsi ho opět nahodil roztlačením z kopce. Jednotky jsou pořád zapnuté bezezměn.
U startování klíčkem je několik poloh.
Odemknutí volantu, poloha 1 zapnutí zapalování a elektroniky, poloha start.
Zde je ten moment, proč ti to připadá. Vysvětlím.
Aby při startování klíčem nedošlo k omylu uživatele, že by po nastartovaní do nastartovaného motoru opět klíčkem startér zasunul do setrváku a poškodil by ho, tak má klíček aretaci pouze na jeden start.
Pokud nedojde k úspěšnému startu, tak ve spínačce mechanická západka způsobí, že opakovaně klíček z polohy I. na start už dát nelze a je potřeba klíček vrátit do poly nula a znovu dát do polohy I. a pak dále na START.
Bohužel i když je takto mechanicky spínačkou zajištěno ochránění startéru proti vysunutí do roztočeného setrváku již běžícího motoru, tak nutnost vrátit klíček o polohu zpět má za následek, že dojde k odpojení řídících jednotek a celá anabáze je o to zdlouhavá, než se opět načtou a taky o delší pohyb se šaškování s klíčkem.
Proto se možná zdá, že je start-stop rychlejší pro nastartování, ale jak jsem popsal, tak dochází pouze ke spínání startéru (elektromotoru pro roztáčení setrvačníku) a nedochází k opětovnému resetu a vypínání jednotek a celé palubní sítě.
Nedávalo by to smysl a auto si samo elektronikou zajistí, aby si nezasunulo pastorek startéru do roztočeného motoru.
Ochranu před hloupím uživatelem je stále mechanická záležitost přepínače spínací skříňky.
Kdyby tam bylo obyčejné tlačítko a startér by spustil nezávisle na ničem vždy, když tlačítko řidič zmáčkne, tak nějaký trouba, který by si s tím hrál by zuby pastorku startéru nebo věnec setrváku mohl snadno zlikvidovat, pokud by si neuvědomoval riziko. Auta musí být blbuvzdorná. Tento systém FAB spínačky měla už škoda 1000 tuším.
Tak asi mi to připadlo kratší.
Počítal jsem dobu když zapnu zapalování a nechám zhasnou kontrolky a pak startuji.
A jen stisknutí spojky a motor hned naskočí
Ale asi je doba stejná.
Rychlost stisku pedálu je stejná rychlost pro povel (v pedálu je tlačítko)
jako je rychlost přepnutí klíčku z nahozených jednotek z polohy 1 do polohy start.
Jiná rychlost by byla z polohy klíčku 0 do polohy 1 a pak do polohy start, kdy by se mimo jiné čekalo na oživení a nahození programu firmwaru jednotek, kdy jednotky nejprve ošahají a nastaví klapku pro start a další dle naprogramování ecu výrobcem.
...
Kdyby jsi měl možnost ovládat startér jako na Zetoru nezávisle tlačítkem, tak by jsi si to mohl vyzkoušet. Zdechnutí lze provést ztrátou signálu čidla otáček. To je pro katalyzátor a okamžité chcípnutí nejbezpečnější. Odpojením palivového čerpadla, klesá tlak pomalu, jak vstřiky odstříkávají palivo z lišty ven do motoru. Motor by pak zdechal nepravidelně se zakopáváním. Odpojení zapalování by zase mělo za následek dostříknutí nespáleného paliva do výfuku a zničení rozhycovaných katalyzátorů, které by nespálené palivo ještě víc uvedlo v termickou reakci a shořeli by.
Ale to jenom na vysvětlení. Realizace by byla složitější pro laika nežli třeba na škodě 120, ale tam zas není ecu a už vůbec né systém startstopu potřebný k porovnání tohoto pokusu.
...
Není tam opravdu nic, co by start urychlilo. Není tam žádné "turbo" nebo druhý rychlejší startér.
Nyní jsem si vzpomněl,že u žiguli - lady po vypnutí zapalování se staly dvě věci současně - přerušil se proud do zapalovací cívky a uzavřel se přívod paliva - alespoň to takto psal výrobce.
Většina karburátorů má elmag. ventil volnoběhu. Je to právě k vůli efektivnějšímu zdechnutí bez samozápalů.
TDička mají ve staré koncepci rotaček a PDček u VW "dusící klapku" v sání. Bez ní by při zhasnutí motoru motor domlátil a dochrochtával s ranami.
"Aby při startování klíčem nedošlo k omylu uživatele, že by po nastartovaní do nastartovaného motoru opět klíčkem startér zasunul do setrváku a poškodil by ho, tak má klíček aretaci pouze na jeden start." - Ne vždy, třeba můj Yaris aretaci nemá (vyzkoušeno na třech různých verzích z 1. generace). Naopak ale má polohu ACC (accessories - rádio, světla, ventilace, el. okna apod. zapnuty, zapalování vypnuto), což spousta jiných aut nemá (mají jen OFF - ON - START).
Nevím. Většina VW koncernu má STOP - 0 -1 - 2
1-2 je pružinou vratná poloha
2 je startér
1 je ACC
Stop - 0 odemyká volant, ale nezapíná spotřebiče.
Zajímavá, že u yarise lze zapnout startér do běžícího motoru.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.