Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
je možné aby mi asi tak 3 týdny po technické začala svítit ČERVENÁ kontrolka oleje? Já teda autům nerozmím, ale říkám si, jak to mohlo projít technickou teda? Taky mi u displeje, který ukazuje kolik má auto najeto, svítí "SERVIS INS" nebo tak něco. To tam bylo už před technickou a zůstalo to tam i po. Co s tím? Prosím o radu.
Díky.
Škoda Fabia I
Jako oni vám měli kontrolovat hladinu oleje? Možná odešlo čidlo ale to taky nemohou tušit . A že vám svítí servisní kontrolka , no oni servis nedělají Na fabce by to mělo jít smazat i palubovkou.Návod určitě najdete
INSP a OIL opravdu na F1 jde smazat na budíkách uživatelsky.
Diagnostikou pak lze nastavit i jiné intervaly v rámci km a klidně i času.
Kontrolka oleje nemá vliv na nic jiného, než na obyčejné tlakové čidlo co by tlakový spínač.
Pokud je vadný a je stále sepnut nedostatečným tlakem nebo je přerušené vedení, tak oboje budíky zareagují trvale rozsvícením a dlouhým protivným hlasitým pípnutím.
V době technické kontrolka nesvítila, měrku oleje technik nekontroluje. Pro účely kontroly je auto v pořádku.
SERVICE INSP = Inspektor servisní prohlídky. Připomíná, že je třeba provést servisní prohlídku + výměnu oleje, filtrů, atd - prostě všeho toho, co by se mělo dle poču ujetých km vyměnit či zkontrolovat. To taky technika nezajímá. Jeho zajímá aktuální stav vozu.
Co s tím? Olej dolít, pokud to nepomůže, tak servis - může být vadné čidlo a pokud chcete vymazat tu hlášku, tak návod (i s videem) je třeba tady.
Fabia 1 neměří hladinu oleje a pokud by bylo potřeba dolít, tak chybí 3 litry!
Je to kontrolka, kdy motor nemá tlak mazání, tedy v olejové vaně je jen cca 0,5 litru oleje a sací koš bere střídavě olej a vzduch.
Když napíšeš laikovi dolít, tak pak motory přijedou uchlastané a je v nich i 7 litrů oleje...
...
Kouknout na měrku a pokud je půlka, tak nic nedolívat a řešit tlak nebo výměnu čidla
Tazatel nepíše typ vozidla, ale dolití oleje nepomůže, kontrolka servisního intervalu nemá s hladinou oleje nic společného! Rovněž nemá vliv na další provoz vozidla. Po provedení "údržby" mechanik pomocí diagnostiky (např. VAGu) interval vymaže a jezdí se dál.
@gumidek:
Nepíše typ motoru, ale vozidlo ano. Tato funkce, at už INSP, OIL na displeji budíků nebo kontrolka olejničky je u všech motorizací stejná.
Kontrolka olejničky pouze tlakové čidlo a přeseklé vedení a budíci rozsvítí INSP a OIL jen podle km nebo času (motor je neaktivuje nijak).
@satam: Nikde nepíšu, že mají ty dvě věci souvislost a na mazání hlášky není potřeba diagnostika.
@gumídek: Ale já tam nic o čidle hladiny nepíšu Co se týče laického dolívání. Já tak nějak předpokládám, že když někdo něco s autem dělá, tak ví proč a jak. A když neví, tak si k tomu někoho zavolá. Abych tady vypisoval krok za krokem jak na to, z toho už jsem tady na poradně vyrostl (dřív jsem to fakt dělal).
A ohledně těch tří litrů. Máš pravdu, že když svítí kontrolka, tak tam vlastně už skoro nic není. A mazání mele z posledního.
Potom tě chápu.
Nedávno tu totiž byl dotaz, že paní dolila ostřikovače do nádobky s chladící kapalinou. Taky bych předpokládal, že nikdo není takovej trouba, ale očividně je. Proto jsem to rozepsal.
Jen tak mimo soutěž pánové jako takovou perličku! BX14RE- nonstop cesta cca600km a 3 výměny oleje, večer jsem dojížděl kolem desáté v zatáčkách na nerovnostech.. problikávala kontrolka. druhý den jsem dával nový olej, dle nalitého množství jsem domů dojížděls půl litrem oleje v převodovce a motoru! šlo o tzv monoblok-ležák,společná náplň oleje pro motor a převodovku a tekl vadným guferem poloosy. Ale to byla výjímka a tušil jsem kde je asi problém ale priorita byla dojet (měl jsem navíc druhý náhradní motor -převodovku)
PS a s takto oblitým motorem s tekoucím olejem jsem šel na STK-tam jsem sy nasypal popel na hlavu že neumím najít únik . technik ještě radil jak na to. Prošel jsem-technik mi dělal prohlídky od evidenční po pořízení až do prodeje auta a zajímal se dost o jeho konkrétní historii-na vysvětlení.
Pro tazatele -jediné co se "opravuje na TK je seřízení světel-pokud je toto třeba NIC jného, ani komtrola množství náplní!
na technické také měří emise, dle metodiky 3x vytočí motor do otáček kterých v běžném provozu nikdo nedosahuje...Výsledkem může být prasklý pístní kroužek...minimálně jeden...
Takže je prasklý kroužek a ted to bere olej
Dle metodiky mají motor vytočit nad 3000. V praxi, pokud tam nemají modernější VWčka, která na neutrálu a stojících kolech nejdou přes 3500 vytočit, to mechanici rvou do omezovače, protože se jim nechce čekat na pozvolné zahřátí motou a katalyzátorů.
@doutnak... asi mindráky ještě z dob neandrtálců. Jinak si to nelze vysvětlit. Čas je totiž netlačí. Ten mají bohatě vyhrazen metodikou. A pak je auto hotové a stojí.
Jo, ale to je i v pneuservisech. Kamarádovy seřízením geometrie poškodily čepy. Nechtělo se jim přidržet čepy druhým klíčem při povolování kontramatice. Takže to rvali do kloubu, až ho po pár km znatelně jízdou kamarád vymlátil. A kecy, že si má koupit něco lepšího ho neminuly.
90% mechaniků jsou prasata viz ty čepy při geo - nepodržet táhlo řízení/ kontramatku ale vzít to jednim klíčem a vylomit čep..
Ale to vytáčení při emisích - spíš to vytočí borcovi kterej jezdí šolícháním, má motor/ výfuk totálně zasviněnej karbonama a bez toho protočení/ profouknutí by to emisema neprošlo. Fakt je že solidní technik takovýho pošle at to projede a vrátí se, ale to znamená že s tim stráví na dílně jednou tolik času. Kdo neni lama, ten to protáhne při cestě na STK.
Mmch. krátkodobé vytočení do max. otáček motoru nevadí (pokud je ohřátej), pokud něco rupne tak se jen projeví závada která tam už byla.. K omezovači motory vytáčim i v provou běžně a neni s tim žádný problém,, naopak, olej nežerou, jedou hezky, spotřeba hodně pod průměrem, na emisích prakticky ideální hodnoty, kat i lambdy pořád původní - nikdy jsem tyhle věci nemusel měnit tuk tuk (a to jezdim starejma pikslama)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.