Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kontrolka oleje po STK

Od: radsianonymne odpovědí: 21 změna:

Zdravím,

je možné aby mi asi tak 3 týdny po technické začala svítit ČERVENÁ kontrolka oleje? Já teda autům nerozmím, ale říkám si, jak to mohlo projít technickou teda? Taky mi u displeje, který ukazuje kolik má auto najeto, svítí "SERVIS INS" nebo tak něco. To tam bylo už před technickou a zůstalo to tam i po. Co s tím? Prosím o radu.

Díky.

Škoda Fabia I

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x
No otevřu kapotu motoru kouknu na měrku oleje počítám že to bude chtít dolejt asi dost oleje todle je základ s tím stk nemá nic společnýho
Ta inspekce se objevuje po roce nebo najetejch 15000km je to hláška kera značí že by se měl měnit olej a filtr
Pokud to někdo dělal tak se hláška jen smaže
Hláška nemá vliv na chod motoru je to jen oznámení
Hláška se smaže bud vagem nebo ručně na netu se dá najít postup jak na to
To že máte stk a múžete jezdit to bych neřešil a byl bych rad žemúžu s autem jezdit

 


0x

Jako oni vám měli kontrolovat hladinu oleje? Možná odešlo čidlo ale to taky nemohou tušit . A že vám svítí servisní kontrolka , no oni servis nedělají Na fabce by to mělo jít smazat i palubovkou.Návod určitě najdete

INSP a OIL opravdu na F1 jde smazat na budíkách uživatelsky.

Diagnostikou pak lze nastavit i jiné intervaly v rámci km a klidně i času.

Kontrolka oleje nemá vliv na nic jiného, než na obyčejné tlakové čidlo co by tlakový spínač.

Pokud je vadný a je stále sepnut nedostatečným tlakem nebo je přerušené vedení, tak oboje budíky zareagují trvale rozsvícením a dlouhým protivným hlasitým pípnutím.

 


0x

V době technické kontrolka nesvítila, měrku oleje technik nekontroluje. Pro účely kontroly je auto v pořádku.

SERVICE INSP = Inspektor servisní prohlídky. Připomíná, že je třeba provést servisní prohlídku + výměnu oleje, filtrů, atd - prostě všeho toho, co by se mělo dle poču ujetých km vyměnit či zkontrolovat. To taky technika nezajímá. Jeho zajímá aktuální stav vozu.

Co s tím? Olej dolít, pokud to nepomůže, tak servis - může být vadné čidlo a pokud chcete vymazat tu hlášku, tak návod (i s videem) je třeba tady.

Fabia 1 neměří hladinu oleje a pokud by bylo potřeba dolít, tak chybí 3 litry!

Je to kontrolka, kdy motor nemá tlak mazání, tedy v olejové vaně je jen cca 0,5 litru oleje a sací koš bere střídavě olej a vzduch.

Když napíšeš laikovi dolít, tak pak motory přijedou uchlastané a je v nich i 7 litrů oleje...

...

Kouknout na měrku a pokud je půlka, tak nic nedolívat a řešit tlak nebo výměnu čidla

Tazatel nepíše typ vozidla, ale dolití oleje nepomůže, kontrolka servisního intervalu nemá s hladinou oleje nic společného! Rovněž nemá vliv na další provoz vozidla. Po provedení "údržby" mechanik pomocí diagnostiky (např. VAGu) interval vymaže a jezdí se dál.

@gumidek:

Nepíše typ motoru, ale vozidlo ano. Tato funkce, at už INSP, OIL na displeji budíků nebo kontrolka olejničky je u všech motorizací stejná.

Kontrolka olejničky pouze tlakové čidlo a přeseklé vedení a budíci rozsvítí INSP a OIL jen podle km nebo času (motor je neaktivuje nijak).

@satam

@satam: Nikde nepíšu, že mají ty dvě věci souvislost a na mazání hlášky není potřeba diagnostika.

@gumídek: Ale já tam nic o čidle hladiny nepíšu Co se týče laického dolívání. Já tak nějak předpokládám, že když někdo něco s autem dělá, tak ví proč a jak. A když neví, tak si k tomu někoho zavolá. Abych tady vypisoval krok za krokem jak na to, z toho už jsem tady na poradně vyrostl (dřív jsem to fakt dělal).

A ohledně těch tří litrů. Máš pravdu, že když svítí kontrolka, tak tam vlastně už skoro nic není. A mazání mele z posledního.

Potom tě chápu.

Nedávno tu totiž byl dotaz, že paní dolila ostřikovače do nádobky s chladící kapalinou. Taky bych předpokládal, že nikdo není takovej trouba, ale očividně je. Proto jsem to rozepsal.

Jen tak mimo soutěž pánové jako takovou perličku! BX14RE- nonstop cesta cca600km a 3 výměny oleje, večer jsem dojížděl kolem desáté v zatáčkách na nerovnostech.. problikávala kontrolka. druhý den jsem dával nový olej, dle nalitého množství jsem domů dojížděls půl litrem oleje v převodovce a motoru! šlo o tzv monoblok-ležák,společná náplň oleje pro motor a převodovku a tekl vadným guferem poloosy. Ale to byla výjímka a tušil jsem kde je asi problém ale priorita byla dojet (měl jsem navíc druhý náhradní motor -převodovku)

PS a s takto oblitým motorem s tekoucím olejem jsem šel na STK-tam jsem sy nasypal popel na hlavu že neumím najít únik . technik ještě radil jak na to. Prošel jsem-technik mi dělal prohlídky od evidenční po pořízení až do prodeje auta a zajímal se dost o jeho konkrétní historii-na vysvětlení.

Pro tazatele -jediné co se "opravuje na TK je seřízení světel-pokud je toto třeba NIC jného, ani komtrola množství náplní!

 

paveldvorak

0x

na technické také měří emise, dle metodiky 3x vytočí motor do otáček kterých v běžném provozu nikdo nedosahuje...Výsledkem může být prasklý pístní kroužek...minimálně jeden...

Takže je prasklý kroužek a ted to bere olej

asd1

To je pěkná blbost.

Dle metodiky mají motor vytočit nad 3000. V praxi, pokud tam nemají modernější VWčka, která na neutrálu a stojících kolech nejdou přes 3500 vytočit, to mechanici rvou do omezovače, protože se jim nechce čekat na pozvolné zahřátí motou a katalyzátorů.

lubosnovak
@gumidek Vytáčení do omezovače předepisuje metodika MDČR, aby se vyčistila výfuková soustava od sazí a popelu, které se v něm usazují, a aby se tím pádem nenaměřily kraviny, ne proto, že by si to chlápek na emisích užíval. U benziňáků metodika předepisuje vytočit max. do 3000 otáček, ne více. Benzín totiž tolik výfuk nezanáší. Nesouhlasím s takovým měřením emisí, ale tak to prostě je.
Správně, jak gumidek napsal, u novějších to většinou nejde.
Lubosnovak..Ale taky jsem zažil takové,co to rvou na doraz..A užívají si to.. někteří náramně
lubosnovak
@doutnak Tak na blbce se dá narazit všude...

@doutnak... asi mindráky ještě z dob neandrtálců. Jinak si to nelze vysvětlit. Čas je totiž netlačí. Ten mají bohatě vyhrazen metodikou. A pak je auto hotové a stojí.

 

Já myslím, že je to spíš škodolibostí a pocitem nadřazenosti.. jakože oni můžou..a navíc "tůrovaní mají přece nařízené".. Ještě navíc averze vůči některým značkám atd..Ve smyslu.. proč s takovouhle m*dkou ještě někdo jezdí? Proč si nekoupí něco jinýho atd.. Vidím to na vlastní oči..jsem tam často

Jo, ale to je i v pneuservisech. Kamarádovy seřízením geometrie poškodily čepy. Nechtělo se jim přidržet čepy druhým klíčem při povolování kontramatice. Takže to rvali do kloubu, až ho po pár km znatelně jízdou kamarád vymlátil. A kecy, že si má koupit něco lepšího ho neminuly.

asd1

90% mechaniků jsou prasata viz ty čepy při geo - nepodržet táhlo řízení/ kontramatku ale vzít to jednim klíčem a vylomit čep..

Ale to vytáčení při emisích - spíš to vytočí borcovi kterej jezdí šolícháním, má motor/ výfuk totálně zasviněnej karbonama a bez toho protočení/ profouknutí by to emisema neprošlo. Fakt je že solidní technik takovýho pošle at to projede a vrátí se, ale to znamená že s tim stráví na dílně jednou tolik času. Kdo neni lama, ten to protáhne při cestě na STK.

Mmch. krátkodobé vytočení do max. otáček motoru nevadí (pokud je ohřátej), pokud něco rupne tak se jen projeví závada která tam už byla.. K omezovači motory vytáčim i v provou běžně a neni s tim žádný problém,, naopak, olej nežerou, jedou hezky, spotřeba hodně pod průměrem, na emisích prakticky ideální hodnoty, kat i lambdy pořád původní - nikdy jsem tyhle věci nemusel měnit tuk tuk (a to jezdim starejma pikslama)

paveldvorak
Tady je zajímavost z webu MDCR - je to v sekci ůposkatnuté odpovědi":------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Měření emisí vozidel se vznětovým motorem23.09.2022 13:18:20|Poskytnuté informaceMěření emisí vozidel se vznětovým motorem Žádost:Žadatel požádal o informace týkající se dle jeho sdělení vyhlášky Ministerstva dopravy ČR (dále jen MD) o provádění měření emisí vozidel se vznětovým motorem – cit.:"1/ jsou postupy a nařízení MD v souladu se Směrnicemi Evropského parlamentu a Rady (ES), respektive s návody výrobců motorových vozidel? Výrobce vozidla udává v záručních podmínkách a v návodu k používání následující omezení: a/ používat lze pouze MN, která obsahuje max. 5% příměsi RMEb/ maximální povolené otáčky při volnoběhu jsou stanoveny do 4200 ot/min. Otáčky předepsané vyhláškou MD jsou však nařizovány v hodnotách 4950 – 5230 ot/min. Zjevný rozpor mezi oběma údaji lze považovat za naplnění skutkové podstaty úmyslného trestného činu poškozování cizí věci dle § 228 trestního zákoníku. Výrobce jednoznačně označuje i tato krátkodobá zatížení jako škodlivá a odmítá nést záruku za případné poškození motoru. Maximální kroutící moment je dosahován již při 2250 ot/min. Pracovník STK se odvolává na znění vyhlášky MD. 2/ jaké předpisy upravují průběh provádění technické prohlídky vozidel? a/ je osoba provádějící technickou prohlídku oprávněna používat vozidlo bez přítomnosti vlastníka? Tedy, že je osobě, která ho na technickou prohlídku přivezla, odebráno a je s ním manipulováno v její nepřítomnosti? Má tato osoba právo/ze zákona povinnost/ kontrolovat způsobilost a oprávnění pracovníka STK k řízení motorového vozidla? Zákon o provozu vozidel na pozemních komunikacích ukládá povinnost vlastníkovi vozidla svěřit vozidlo pouze osobě způsobilé k řízení (tedy té, která disponuje příslušným oprávněním a není pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek). Předpokládám, že komunikace uvnitř stanic STK jsou zařazeny do kategorie účelové veřejné komunikace. Tak jsou i značeny dopravním značením, byt v areálech STK jednoznačně nesplňují zákonné požadavky. b/ jaký předpis upravuje požadavky na vzdělání a praxi osob provádějící technické kontroly? Jsou jim ze strany MD zajištována příslušná školení a jsou pravidelně ověřovány jejich znalosti? c/ považuje MD za relevantní výsledky měření prováděné na motoru, který není zahřátý na provozní teplotu, kdy měření probíhá po dvou hodinách stání? Manželka je plně invalidní osoba a výše uvedený postup nese velmi těžce a cítí vážnou újmu a ztrátu důvěry v zákonnost v ČR. Požadované informace budou použity pro podání žaloby na ČR k Evropskému soudu. Z tohoto důvodu žádám, aby vyjádření MD bylo podepsáno osobou oprávněnou za ministerstvo jednat." Odpověď:Ministerstvo dopravy prověřilo předmět žádosti a po konzultaci s věcně příslušným odborem Odboru provozu silničních vozidel Vás nejprve oslovilo s vysvětlením podstaty a smyslu informačního zákona. Zároveň Vám bylo navrhnuto převést podání z režimu vyřizování dle InfZ do vyřizování dle správního řádu tak, aby Vám mohlo být vše popsáno a vysvětleno bez zákonných omezení. Podstatné části Vašich požadavků totiž směřují k právním výkladům, na které se povinnost odpovídat dle InfZ nevztahuje. (Ministerstvo se tak snažilo Vám pomoci k získání úplných a vysvětlujících odpovědi jinou cestou.) Přes počáteční souhlas s tímto postupem jste však následně změnil názor a trváte na vyřízení celé žádosti dle Informačního zákona.Ministerstvo dopravy Vás přípisem ze dne 31.08.2022, s ohledem na ustanovení § 14 odst. 7 písm. c) InfZ, informovalo o prodloužení zákonné lhůty o 10 dnů.Režim InfZ nestanovuje pro povinné subjekty povinnost posuzovat a kontrolovat správnost úředních postupů, poskytovat právní stanoviska, výklady právních předpisů či dovysvětlovat a hodnotit technické postupy. Informační zákon rovněž neslouží k vedené polemiky mezi žadatelem a úřadem. Podstatou informačního zákona je především prosté přeposílání v minulosti připravených a hotových dokumentů. V souladu s InfZ Vám tak poskytujeme následující odpovědi:K bodu 1 Vám sdělujeme, že postupy a nařízení Ministerstva dopravy jsou v souladu se Směrnicemi Evropského parlamentu a Rady (ES).K bodu 2) Vám sdělujeme, že legislativa upravující provádění technických prohlídek vozidel je následující: - SMĚRNICE EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY 2014/45/EU o pravidelných technických prohlídkách motorových vozidel a jejich přípojných vozidel a o zrušení směrnice 2009/40/ES- Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon").Vyhláška č. 211/2018 Sb., o technických prohlídkách vozidel, ve znění vyhlášky č. 303/2020 Sb. (dále jen vyhláška).K bodu 2a) Vám sdělujeme, že přítomnost žadatele při provádění technické prohlídky je upravena v § 47 odst. 4) zákona č..56/2001 Sb. takto:cit.: (4) Fyzická osoba, která vozidlo k technické prohlídce přistavila, je oprávněna být při této technické prohlídce přítomna; přitom je povinna řídit se pokyny zaměstnanců provozovatele stanice technické kontroly nebo provozovatele stanice měření emisí pro zachování bezpečnosti při technické prohlídce.K bodu 2b)Požadavky na vzdělání, praxi o ověřování znalostí kontrolních techniků upravuje zákon v ust. § 60-62 zákona č..56/2001 Sb. Plné znění těchto ustanovení je dostupné např. zde: 56/2001 Sb. Zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích (zakonyprolidi.cz). V ustanoveních je zároveň popsán i systém, kterým jsou technici školeni a pravidelně přezkušováni, a který ministerstvo vede a udržuje v souladu se zákonem.K bodu 2c) Vám sdělujeme, že vzhledem k tomu, že se jedná o dotaz mimo režim InfZ, bude k tomuto bodu vydáno rozhodnutí o odmítnutí, které Vám bude zasláno samostatně na Vaši korespondenční adresu.Jak Vám již bylo telefonicky vysvětleno, na zbývající dotaz či podrobnější vysvětlenío vztahu právních norem mezi sebou apod. je možné se dotázat, avšak mimo režim InfZ. Podněty mimo režim InfZ dostává Ministerstvo dopravy běžně a řeší je přímo věcně příslušné odbory, do jejichž gesce popisovaná problematika spadá. Informace byla poskytnuta 07.09.2022

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]