Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Citroen točí a nestartuje

Od: ramon® odpovědí: 47 změna:

Je to 1.6i benzín osmiventil . Startér normálně točí motorem, ale nenaskočí to. Palivové čerpadlo je zánovní a běží, do lišty palivo jde a zdá se mi, že i z výfuku smrdí nespálený benzín. Vyměnil jsem čidlo polohy kliky a je to stejné. Svíčky jsem měl ven a vypadaly čistě, snad trochu mokré, vysušil jsem je nad vařičem. Jestli jde jiskra nevím, dělám to sám, spíš tipuji že ne. Rozvoďák prasklý není, auto normálně dojelo, zaparkovalo a už nechytlo. Někdo mi řekl, že to může být baterkou, je docela stará, ale nabil jsem ji doma a motorem točí. Mohlo by to být tím? Byl by nějaký tip po čem ještě jít? Ještě je tam to dvojité relé co spíná čerpadlo, ale nevím co spíná ještě, zapalování? Pak mě ještě napadá celý zapalovací modul a pak už nevím. Ani to nekucká, prostě nic. Nebo imobilizér?

 

 

47 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

tebi

0x
Autům nerozumím, ale třeba tip bych mela- měli jsme vysoké otáčky,byly ucpané vstriky, tak třeba toto?

 

kmet

0x

Známý měl stejný problém. Až v servisu, jdouc po kabelech zjistili, že při luxování přepnul tajný vypínač skrytý pod kobercem, který tam byl od původních majitelů a neměl o jeho existenci žádné ponětí. Přidám ještě praktický postřeh. Benzínový motor nechytne-li hned, po jisté době už nechytne i kdyby žádná závada neexistovala a točilo jím nekonečné perpetuum mobile. Důvod je, že se do výfuku dostal benzín, který by po startu zničil katalyzátor. Mj. proto má smysl roztlačovat jenom auta s vybitou baterií, ta chytnou hned. Domněnka, že se roztažením na laně nastartuje auto třeba po 100 metrech, jako to mohli dělat žigulíci a jiná karburátorová auta je dnes zpravidla lichá.

 


0x

A který motor v jakém modelu? NFZ saxo-106, 206, Xsara-306, berla-partner , Picasso. Nebo NFV-Picasso, NFT ,NFY NFW- 306-Saxo-Saxo Rallye

Co nárazové čidlo? někdy se stává že neopatrnou manipulací se vypne a pak nenatočíte. je to viz obrázek a červená šipka použit foto 1,8-2,0 16V motoru, ve 306.

Ps někde je černé barvy .


doplněno 16.02.23 11:31: Jinak moje zkušenost se 16V motorem- čdlo=snímač polohy klikového hřídele byl KO, V momentu kdy se mu "nechtělo" pracovat, nenastrtoval jsem ale čerpadlo tlačilo palivo do vstř rampy a toto prolínalo na regulátoru tlaku. když se pak zkoušelo roztlačit tak motor chytl nahned-okamžitě , mně pomohla výměna onoho čidla. .Někdy se ale takto může projevit i slabá baterka-starter vezme hooodně proudu a snímač pak nedokáže generovat impulsy = pro ŘJ stojící motor= nejdou vstřiky, nejde jiskra na svících...Dále je možné , novější motory , i když matně tuším toto mají 16V a ne 8V , mají dvě čidla-snímač polohy klikové hřídel a snímač polohy vačkové hřídele!
michal*

@diesel

1) pokud by se aktivovalo nárazové čidlo, tak by přece nešlo palivo od nádrže do lišty vstřikovačů, nebo se pletu? Jaký by to mělo význam, když by při nehodě z nádrže cpalo čerpadlo palivo do oblasti motoru, kde může pak od něčeho začít hořet? Nevím,jen se ptám...

2) k čemu jsou dobré dva snímače -jeden na klikovém hřídeli a druhý na vačkovém? dokáže to snad zabránit nesynchronizaci ventilů vůči klikovému hřídeli a tím zabránit potkání motoru?

Nevím proč píšete když není snaha poradit! A k Vašim dotazům :

Ad 1) po zkušenostech vícero pežotáků a citroenářů mne toto napadlo tak jsem to napsal ! Jinmak děkuji za návod a hned jak bude příležitost vyzkouším co vlastně tento zastavuje !

Ad2 ) na to se zeptejte konstruktérů, kteří toto navrhli a ne zde na laické poradně-nejsme tu konstruktéři motorů! Berte to jako fakt , že napříč celým spektrem výrobců motorů-aut je toto běžné

break
Michal: poloha vačky vůči klikové hřídeli. Představ si počet otáček kliky a vačky během jednoho taktu.
michalk*

@break

ano, já vím hřídel kliky se otočí jedenkrát, vačka se otočí dvakrát

ale k čemu to je dobrý, když některým autům stačí jen snímač polohy kliky?


Je to motor NFZ. Na tlačítko nárazu jsem koukal, nevyskočilo, je zatlačené. Čidlo kliky jsem taky myslel, už jsem ho vyměnil a nepomohlo. Tak si říkám jestli mám koupit zapalovací modul. Ještě mě napadá jestli to dvojité relé na to může mít vliv.

Mám zkušensoti s 1,1 a pak s 1,8-16V, LFY. a s nejstarším motorm monoblokem 1,4.takže tyto šestnáctistovky nevím. Ještě mimo diagnostiku mne napadá (i když zde asi ne) , ale prošel bych veškeré ukostření motoru a hlavně všechny konektory na motorovém svazku, na čidla ... Jo a odpojení AKB na cca15 minut. Případně dle návodu na BX clubech zkusit vyblikat závadu.

glyx
michalk
Přesně naopak. Dvě otáčky klikovky znamenaji jednu otáčku vačkové hřídele
Pomalejší startér to být může.U Scénica 1,9dci jsem měnil baterku,žhavičky a stále to nepomohlo..Pak stačily uhlíky ve startéru a chytá "na brnk".. Přitom pocitově ty točky startéru předtím nebyly až tak malé..Chytalo to,jako by motor neměl tlaky..

 

peeer

0x

zkus toto: zařaď čtyřku, zmáčkni spojku. Pak startuj /2sekundy/ a povol čtyřku/ auto ti cukne a přetočí se válce/ . Pak znovu startuj/už na neutrál/.

Mě takhle auto naskočilo/Scenic/. a dej nám vědět

break
Válce se ti nepřetočí.
A Klikovka se točí už přes startér.

Zařazená čtyřka roztočený motor startérem rychle zabrzdí.

Rozhodně se nic nepřetočí. Kola stojí na silnici celou dobu nehnutě.

michal*

gumidek break

možná to na tu 4ku protočí,záleží na kompresi a převodu převodovky

třeba s kolem Felicie lze na 4ku rukama hnout(těžko, ale jde)

Protočí a přetočí je něco jako pojem a průjem.

Přetočí znamená, že motor maximální otáčky, které dá sám, blbě podřazený kvalt a rychlost vozu přetočí i za ně a jde tak přes maximum, kdy už se přestanou stíhat uzavírat ventily a motor se potká. V extrému.

Protočí chápu. Ale nemusí startovat a ničit startér, který v tu chvíli celé auto pohání kupředu.

Lepší je zařadit, spojku nesešlapovat a autem potlačit rukama.

Ale stále mi uniká smysl. Čidlo na vačce i na setrváku (příklad) snímá stále stejně a jinou polohu protočení dá sám startér s převodovkou v neutrálu a klidně sešlápnutou spojkou. Startér točí pouze motorem.

Startér netočí spojkou (lamelou) a převodovkou natož kolama, pokud je vyřazeno a sešlápnutá spojka.

Startér točí setrvačníkem a obalem přítlačáku spojky s klikovkou a klika rozvody točí vačkou.

Já zažil přetočení Favorita,kde praskla klika.Feldy 1,6,kde praskly pružiny ventilů a u Astry 1,7td mi při přetočení praskly vahadla ventilů..Pak ještě Wartburg..tam se utrhl píst v místě pístního čepu..Spodek pístu se našel rozemletý dole v klikovce a vršek zůstal ve válci..

 


0x
Když čtu zdejší rady,tak chybí už jen nahodit to sirkama a nebo zapalovačem Může to být cokoliv.. takže diagnostiku! Má to dnes skoro každý a budete moudřejší..

To je právě k ničemu, na autě starým čtvrt století diagnostikou vyčteš tak maximálně okamžité otáčky motoru a stav nádrže. Odpojíš tomu půlku věcí a ukáže ti to stejně počet chyb nula.

To není pravda, pokud je to KTS nebo VAG diag u koncernu. Tam i u aut z roku 90 poznáš odpojené čidlo nebo nefunkční lambdu.

Jen plácáš a máš zkušenost tak maximálně s ELM, které je opravdu jak popisuješ... nanic


Když nevíš, neraď. Na Francouze je kdyžtak Lexia nebo potom Delphi a neukazuje to nic, počet chyb 0 a to i když jsem měl venku celý zapalování, takže tudy cesta nevede. A chyby přečteš i ELMem.

"celý zapalování"?hmm... to zní velmi odborně u systému z ECU

Mimo to tenkrát skoro všichni používali stejný systém Bosch. Jak Frantíci v Peugotech, Saxech, tak VW koncern v Golfech a Polech.

Na PSA výhradně Lexia nebo DigBox nic jiného. Ale ono to není op diagnostice,ale spíše o tom kdo to čte zda ví co hledat a umí s danou diagnostikou!


Dnes jsem nasadil i nový zapalovací modul a auto pořád nic. Obdržel jsem radu, že to může být jen obyčejně uchcaný. Že prý může být víc benzínu ve válci a nestačí jen usušit svíčku a dát ji nazpět. Tak jsem svíčky vymontoval a nechal to trochu vyschnout. Jak dlouho to tak mám nechat a bude to stačit, nebo s tím mám dělat něco víc pokud by to náhodou bylo jen tím?

no a byly ty svíčky mokré, když jsi je vytahl?


Ano vždy po pokusu o start jsou dost mokrý. Někde snad psali že když se uchčijou tak je po nich.

Po svíčce je v momeňte, kdy je spálená glazura a porušená izolace nebo upálená elektroda.

Rozhodně není poškozená, když je mokrá od paliva.

Při kompresi vzniká značná teplota a svíčka se dokáže samočistit.

Pokud jí vymontuješ a opláchneš čistým acetonem nebo sprejem na brzdy, tak do pár sekund je v teple na sluníčku okamžitě suchá. Většina paliv obsahuje těkavé látky a jen mastná aditiva mohou ulpět, proto píšu aceton či čistič brz ve spreji.


Tak potom už mě moc nic nenapadá, jestli je chyba někde v kabeláži, tak to se picnu to hledat.

 

zam

0x

michalk obráceně- vačka jednou -hřídel dvakrát

michal*

napsal jsem to špantě

 


0x
Kdysi mi takhle za jízdy vypla Lantra 1,5..Motor tuším kopie Mitsubishi-čtyřbodové vstřikování a byl tam ještě klasický rozdělovač..Nemohli jsme přijít na to, proč to nejede a nakonec to byla malá součástka umístěná na hlavě motoru..velikost krabičky sirek.. nějaký zesilovač zapalování se tomu nadávalo.. Odtáhl jsem to na diagnostiku tenkrát..Jinak bych se v tom vrtal bez výsledku ještě teď
doplněno 23.02.23 06:05: Jestli jsou svíčky mokrý,tak to nepálí..nedává jiskru buď vůbec anebo v nesmyslný okamžik..Ale kdyby to dávalo jiskru v jinou dobu než má,tak by to aspoň mělo trochu snahu chytit nebo aspoň střílet..

Nojo, tohleto elektronický zapalování je na pytel, kdyby tam byl normální rozdělovač, tak je to jednoduchá práce.

Máte jeden s velmi dobrých a navíc ještě jednoduchých motorů a le zapalování má milion pět spíše několik milionů motoerů od PSA. Máte špatného mechanika . Vyměňte mechanika . A hlavní s dotazem se obratte se na PC-clubu nebo na citren-clubu.

Jinak vada bude ve vadném i když novém Hallově čidle nebo v kabeláži což bude znamenat hledat závadu-kontroloval jste veškeré kostřicí body motoru?

Ještě postřeh- kontroloval jste seřízení rozvodů? Tím bych začal a kontrolou zda svíce hází jiskru -vyjmuté z motoru a druhý Vám startne a uvidíte -koksá -nekoksá...

Ještě mne napadlo-dává i když je čerpadlo nové - patřičný tlak nebo jeví motor alespoň snahu? Zkusil jste start na éter , (startovací sprej, rychlý start...)

 


Já nemám žádného mechanika, stojí mi to nepojízdné na parkovišti na sídlišti a někam to vláčet odtahovkou beru jako úplně poslední zoufalou možnost. Akorát přišel kámoš s diagnostikou a nic nezjistil. Senzor otáček jsem vyměnil a pochybuji, že by byl zase špatný. Možná jsem to uchlastal startováním jestli byl ten předtím vadný, tak jsem ještě objednal nový svíčky za pade kus a potom dám vědět.

Ještě v jakém autě to je? Jinak svíce dp výhradně -Eqyem (dáváné v provoýrobě) nebo Bosch (na xantii LFY- chympion -cukalo to , a zobili při startech, Brsik ani nemluvě stejně jako další , dal jsem "boše" FR7DC+ (dnes už pod jinýmznačením) a auto jelo jak z praku , totéž na HDY ve 106. Uchlastání by nemělo mít vliv na to aby se posléze nenastartovalo. Jinak stává se že až 3 čidlo snímač je OK takže i nové může být vadné-má snahu chytit, zkoušel jste pomocný start-sprej do sání?Nevím jak to má ještě mne napadl potenciometr škrticí klapky . Jestli na to má ten kamarád tak at taky změří kolik dává pal.čerpadlo -jaký má tlak...

Jinak odkud jste?


Jsem z Olomouce. Svíčky mám ty BOSCH FR7DC+. Čidlo mám FAE. Sprej jsem ještě nezkoušel. Zatím jsem vymontoval svíčky a nechávám to vyvětrat, zítra bude další pokus.


Nevěděl byste jak je tam to dvojité relé, na co to má vliv? Vím že ta jedna část spíná palivové čerpadlo, na co je ta druhá část, není to zapalování?

Z nebo od Olomouce je znalec Gumidek, žel na škůdky .Jinak Hulín -p Tobolík dvorní dodavatel nd pro xanrie a má servis,V nebo u Olmiku je pak /vyskytuje se na FB) p. Handl-diagnostika? ale tuším jen na C5.. Jinak toto jsem našel , jen por inspiraci ! Je to na PC-klubu "Určitě to nesouvisí, ale vzpomínám, jak jsem měl problém se 406tkou. Je to opravdu hrozně moc let, tak nebudu úplně přesný. Umělec při výměně rozvodů přetáhl nějakou sponu, až prasklo koleno někde u termostatu a odkapávala voda na konektor jednoho z mnoha čidel. Díky tomu se časem zkratovalo a odpálilo dvojčinné relé a následně pojistku. Zjistilo se to náhodou až při výměně termostatu."

PSA určitě ne

JJ já vím !

 

 


Tak jsem zjistil, že bude nějaký problém s tlakem paliva. Za prvé myslel jsem, že když se zapne klíčkem zapalování, tak má čerpadlo natlakovat do lišty. To se neděje, čerpadlo začne jít až při startování když starter točí motorem. Ale možná to tak má být, nejsem si vědom jak to bylo. Ale po oddělání vstupní hadice do palivové lišty tam není žádný tlak, jen vykapalo trochu benzínu. Ale při startování z hadice teče benzín, čili čerpadlo běží, čerpá, ale nedrží se tam tlak. Tak jsem usoudil že asi regulátor tlaku odešel. Jenže tady je to celé nějaké jiné, obvykle bývá na liště, tady nic není, je tam jen vstupní hadice a nikde není nic víc, není tam ani žádný přepad a ten regulátor ani podle vzhledu nikde nevidím. Neměl by někdo ponětí jak to funguje?

Regulátor tlaku paliva na LFY , viz šipka, mechanická věc, která se v podstatě nemá-neměla by se jak pokazit.

Nevím o jaké auto jde , je možné že regulátro paliva je v dopravním čerpadle v nádrži. Nebo to má ještě mechanické jako měli motory třeba ve škůdkách 105,120...?

 


Je to tento typ motoru


Ten regulátor bývá na liště, já vím, jenže tam nic takového není, je tam jen ta hadice dovnitř a nic víc, žádný výstup, lišta vypadá takto. http://www.sbazar.cz/nasevecinaprodej/detail/113892270-vstrikovaci-lista-nfu-peugeot-206-citroen-citroen Je tam jen hadice od čerpadla, to je ta trubička vpravo vzadu, pak ty vstřikovače a ten ventilek na boku na odtlakování a měření, žádný regulátor nikde není.

 


Tak abych to uzavřel, když hledání problému bylo tak nekonečné. Auto v podstatě žádnou technickou závadu nemá, jelikož se v nádrži z benzínu vysrážel nějaký červený mazlavý sajrajt, který zaprasil nádrž, celé palivové vedení včetně vstřikovačů. Čili vylít benzín a čištění nádrže a celého palivového systému.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]