Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozvody Citroen Xsara 1,6i 8V

Od: ramon® odpovědí: 9 změna:

Kluci jak utahujete vodní pumpu a napínák, četl jsem že normálně utáhnout rukou, lidi co to dělali momentákem tak se jim stalo že servali šroub a byl mega průser. Je to v hliníku, nechci to servat a ani aby se to povolilo. Máte nějaké doporučení, hlavně aby ten napínák nepovolil. Díky.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

2x
Přesný momentak (kalibrovany,ověřit si přesnost závažím na rameni) a nejlíp nový šroub,na dílně 20C, díly od výrobce který hlídá kvalitu a neojebe to (Ina,Gates,dolz...

Chtěl jsem tam dát Continental sadu, je Gates lepší? Ještě se chci zeptat na pumpě je těsnění gumový kroužek a na videích to ještě něčím mažou. Mazat nebo ne a kdyžtak čím?

 


2x

Když to strhli momentovým klíčem-pak to měli nastaveno na víc než je daný utahovací moment, nebo byl závit načatý Jinak utáhnout s citem. Utahovací nevím a hledat by bylo na déle protože mám materiály na celou škálu motorů PSA (na řady TU, XU,XUD...)Hlavně to vše složit jak to má být! A kvalitní díly! Na jednom motoru umělec přede mnou dal napínací kladku (motor XU7JP4) opačně což jsem zjistil až při výměně rozvodů , a bylo to těsně před ...Na druhém motoru, pro změnu DV10TD, zase dal umělec dvě těsnění pod nekvalitní VP, po 20 000km začala protékat, Další auto na spoji motor převodovka zase nedal jeden expert dva šrouby a další neutáhnul takže na cca 6000km dvě náplně oleje do převodovky než jsme na to přišli kde je vada!

Nemazal jsem ničím , na RHY (2,0HDi90) je papírové na HDY (1,1i řada TU =řady co máte ve xsaře). Dotaz na ND je zde : poradte.cz/...

Byt původně bylo na čep řízení

asd1

Tam o rozvodech neni nic

Conti je taky OK..

Jo o rozvodech nic ale jeden si z toho vybere-nejde radu i bez výslovného uvedení Jinak TU je zastaralá řada jednoduchýh kvalitních motorů. v celém spektru aut od PSA

 

jawacek350

0x
U Xsary 1.4i TU3JP, což bude obdobně koncipovaný motor, jsem vodní pumpu utahoval na moment a s citem trošku víc a nic jsem nestrhl a nikde nic neteče. Použil jsem sadu "Vodní pumpa + sada ozubeného řemene SNR KDP459.030".
asd1

"Na moment a s citem trošku víc" - to je právě ta klasická chyba že se to urve, ne třeba napoprvý, ale poprvý závit načneš a při příští akci načatej závit přetažení už nevydrží

jawacek350
Máš pravdu asd, ale víš jak byla ta reklama na Hammerite s tchýní?. Tak já to mám podobné... Příště už bude zřejmě auto v automobilovém nebi.
Ale musím přiznat, že se tohoto auta budu (za nedlouho) zbavovat s těžkým srdcem...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]