Nejste přihlášen/a.
Systém EPC je elektronický plynový pedál. Pokud motor stojí, tak systém nefunguje. Je zbytečný, aby fungoval pohyb klapky na motoru, když motor není v chodu.
Stará auta měla bowden a plynové lanko, kdy pedál plynu tahal za klapku. Fabia má potenciometry na pedálu, to vyhodnotí jednotka motoru a otevře elektrickým proudem pomocí servomotorku na klapce klapku do několika poloh elektricky.
Pokud se rozsvítí EPC za chodu motoru, tak se přerušila tato komunikace vlivem poškozených potenciometrů nebo samotné klapky. Nejčastěji ovšem spínačem na brzdovém pedálu, který je zde bezpečnostním prvkem, aby nešlo přidat plyn v případě vadných potenciometrů a auto nejelo do maxima a nešlo tak zastavit.
Pokud pojedeš nějakou rychlostí a mírně budeš levou nohou brzdit, tak pravou nohou při správné funkci nepůjde současně přidávat plyn.
...
Symbol volantu je servořízení, které je elektrohydraulické s čerpadlem hydrokapaliny. Elektročerpadlo serva bere i 70A proudu z baterky a je nežádoucí, aby fungovalo při stojícím motoru, kdy se baterka nedobíjí a mohl by jsi baterku rychle vybít. Proto je systém při stojícím motoru deaktivovaný a svítí jako porucha.
...
Oba systémy teda zcela normálně hlásí závadu, protože nemají splněnou podmínku jejich fungování (motor neběží).
Škodovka si po zapnutí zapalování dělá testy systémů a rozsvítí danou kontrolku. Stavy vyžadující pozornost jsou: pokud se kontrolka vůbec nerozsviti je odpojená, pokud zhasnou pravidelně dvě najednou, jsou napojené na sebe, pokud nějaká zhasíná po přesně stejné době, je napojená na relátku se zpožděním.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.