Nejste přihlášen/a.
Neničí, jen se o trošku rychleji sjíždějí. Nevěřte těm pohádkám o "plavání, brzdných drahách ... "
Celoroční pneumatiky jsou v našich končinách nejlepší volba.
NE. Jen se normálně opotřebovávají. Pokud jezdíte dálky a po dálnicích, pak se vám asi zimní v létě budou opotřebovávat víc než letní, ale jestli jezdíte 10km do práce, je to úplně jedno. Samozřejmě, že vědecké studie vám prokáží, že zimní gumy mají v létě horší vlastnosti, ale mnohem větší vliv na bezpečnost a pohodlí mají české rozsekané silnice, takže gumama to nevytrhnete.
Když to parkuje na slunci, tak stárnou rychleji než v temnu suchu a chladu.
Nový zimní gumy mají vysoký vzorek = dlouhý lamely který se ohýbají a guma se "žužlá" = plavání v zatáčkách a delší brzdná dráha oproti letní. S ojetím tohle mizí a při ca 5mm vzorku už rozdíl mezi letní/ zimní moc velký není, na sněhu je to naopak, tam 5mm vzorek už funguje o dost hůř než nová zimní (hlavně v mazlavým nasoleným). Nová celoročka je na tom zhruba jak ta středně ojetá zimní s 5mm vzorkem.
Pokud jezdíš minimálně, nechceš dvoje kola a chceš nový gumy, tak za nejlepší kompromis považuju kvalitní zimní gumy. Jako celoročky bych bral max. dva roky starý kvalitní zimáky se vzorkem 6, minimálně 5mm (aby to chvíli bylo i na zimu). Moderní směsi celkem rychle stárnou, 10 let stará guma už je na prd i když má vzorek (na mokru, sněhu, námrazách). Přijde mi že před dnešní érou siliky a "eko" směsí z rostlinných olejů gumy stárly pomaleji.
Kvalitní guma - prémiovky, typu Conti, GY, Michelin, Dunlop.. Z levných Debica Sava Fulda Hankook.. čínský sr. nebrat, nejvíc o kvalitě směsi napoví test brzdné dráhy za mokra (a ten platí ro novou gumu, čína ze stlačený tmy po dvou letech klouže řádově víc než kvalitní)
"Je normální, když auto např. 2-3 měsíce stojí, tak se mu vyfukují pneumatiky?"
Není.
To že mírně klesne či vzroste tlak, to normální je (i s ohledem na teplotu okolního vzduchu), ale pokud je to výrazněější ubytek než dejme tomu 0,1Baru, tak je někde chyba.
úbytek 0,1 bar za 3 měsíce - to je normální možná tak pro dusík., pro vzduch je normál 0,1 bar za měsíc (a pro jízdní kolo za den
Pokud auto stojí, tak je dobrý občas pootočit kolama nebo postavit na špalky - dlouhodobá deformace jednoho místa pneu = poškození. O brzdách a baterce nemluvě..
asd1: Samozřejmě že se s autem má jezdit, proto si ho člověk koneckonců kupuje.
Pneumatiky na autě mi tlak drží perfektně. Na MTB kole (s dušemi) jsem opravu musel dofukovat snad každý týden. Na silničce mám bezduše a drží jak židovská víra (a také jsem četl jak se musí neustále dofukovat téměř každý třetí den).
Každý má holt jinou zkušenost.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.