Nejste přihlášen/a.
Jaký na to máte názor.
Klady, zápory.
A vyrábí se v současnosti ještě auto bez tohoto "vylepšení" a nebo je to tak jak u kontroly tlaku v pneu kde je to snad od roku výroby 2015 nařízeno u všech nových aut.
Vypínám hned po nastartování. Je to k ničemu, stačí se podívat co dělá otáčkoměr při aktivaci třeba u křižovatky. A pak se podívejte na otáčkoměr když je to vypnuté a motor běží na volnoběh. Takže úspora veškerá žádná, naopak. Problém je ale v nastaveném dobíjení. Není to tak jako u starších vozů, kdy alternátor plynule dobíjel a dobíjecí relé regulovalo nabíjení. Zde se baterie dobíjí laicky řečeno "až si elektronika vzpomene". Odborníci doporučují tyto baterie (v zájmu životnosti a s ohledm na cenu baterie) několikrát za rok dobíjet "chytrou nabíječkou". Že mají pravdu poznáte hned po připojení nabíječky a pohlédnete na indikační LEDky. Dobití na stupeň 7 (značí nabytí baterie), mě trvá 3-4 hodiny. Já používám tuhle nabíječku několik let jsem spokojen.
Než projedu Prahou, tak stojím asi tak na 30 červených, takže 30 startů, nemyslím si, že by se to pak stíhalo dobíjet, pokud nepojedu potom dalších aspoň 20 km po dálnici, o zdržování na semaforech ani nemluvím,
30 startů na 30 červených? To jste štastný člověk. Ve špičce se mi nezřídka stává, že před jednou křižovatkou zastavuji třeba na 5x.
Teoreticky máte sice pravdu, ale v praxi se na křižovatkách pozná auto s tímhle kurvítkem podle toho, že mu rozjezd trvá zpravidla o vteřinu déle, než ostatním.
ještě se mi nastalo, že by mne to zdrželo v křižovatce.
Ale občas se stane, že mi auto chcípne, ale sešlápnutím spojky samo nastartuje...
Jde-li jen o auta s čistě spalovacím motorem, sejde na tom, jak jde to udělané. Zažil jsem Octavii, kerá chcípala ani se nemuselo zastavit, stačilo jen přibrzdit u závory v OC. To chápu, že někoho štve, kor jestli je to jeho auto, co si koupil a platí provoz. Naproti tomu některá auta mají ten systém chytrý. Auto umí odhadnout kdy zhasnout motor a kdy ne. Navíc sleduje provoz a když se rozsvítí zelená, nebo autu před zhasnou brzdovky motor hned naskočí. Takže o tom uživatel v praxi ani neví a když je to služebák, krev z něj neteče, je to jedno... Jinak nerozumím té politice s bateriemi, teda spíš nechci rozumět. Musí být dražší, aby dávala časté starty a nabíjí se s přestávkami, jak se auto rozhodne, což jde proti její životnosti. Navíc auto obsahuje ochranu, že když je bat vybitá, nenastarrtuje se ani pres startovací kabely.
Spotřeba paliva zanedbatelná, emise, aby se vlk nažral a koza zůstala celá udělat principem chcípání motoru je ten nejhorší způsob pro auta.
Startér velké opotřebení, baterka velké opotřebení.
Totální nesmysl, který je potřeba deaktivovat a u většiny aut diagnostikou přenastavit defaultně po startu off místo on.
zatím jsem řídil pouze 1 auto, které startstop mělo...a to, že to mělo startstop jsem si všiml čistě náhodou...osobně jako řidiče mě to pocitově nějak nevadilo...evidentně to bylo tím, že auto bylo cca rok staré takže ten systém možná někde pokročil, aby nebyl znát...ale z hlediska technického se řadím k těm, kteří si myslí, že to není pro motor dobré
Bez přenastavení software se baterka nenabíjí postaru. Jen odpojit kabel nestačí. Odpojením kabelu se pouze deaktivuje tlačítko.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.