Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Systém start - stop

Od: slavo® odpovědí: 28 změna:

Jaký na to máte názor.

Klady, zápory.


doplněno 03.02.23 21:38:

A vyrábí se v současnosti ještě auto bez tohoto "vylepšení" a nebo je to tak jak u kontroly tlaku v pneu kde je to snad od roku výroby 2015 nařízeno u všech nových aut.

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x
Já žádnej klad nevidim odpojuju hned jak to vidim
mate59

Přesně tak.

nickys

takysimyslimžejetoknicemu.

Vypínám hned po nastartování. Je to k ničemu, stačí se podívat co dělá otáčkoměr při aktivaci třeba u křižovatky. A pak se podívejte na otáčkoměr když je to vypnuté a motor běží na volnoběh. Takže úspora veškerá žádná, naopak. Problém je ale v nastaveném dobíjení. Není to tak jako u starších vozů, kdy alternátor plynule dobíjel a dobíjecí relé regulovalo nabíjení. Zde se baterie dobíjí laicky řečeno "až si elektronika vzpomene". Odborníci doporučují tyto baterie (v zájmu životnosti a s ohledm na cenu baterie) několikrát za rok dobíjet "chytrou nabíječkou". Že mají pravdu poznáte hned po připojení nabíječky a pohlédnete na indikační LEDky. Dobití na stupeň 7 (značí nabytí baterie), mě trvá 3-4 hodiny. Já používám tuhle nabíječku několik let jsem spokojen.

 

zaseja

3x

Než projedu Prahou, tak stojím asi tak na 30 červených, takže 30 startů, nemyslím si, že by se to pak stíhalo dobíjet, pokud nepojedu potom dalších aspoň 20 km po dálnici, o zdržování na semaforech ani nemluvím,

30 startů na 30 červených? To jste štastný člověk. Ve špičce se mi nezřídka stává, že před jednou křižovatkou zastavuji třeba na 5x.

zaseja

Takhle dlouhý fronty po Praze nestojim, maximálně 3 červený, po nábřeží po celý dýlce to je jasný, radši to objedu tunelama nebo po magistrále.

 


1x

Ďalšia blbost ktorú niekto zo zelených vymyslel. Pri každom štartovaní vyletí vždy viac emisii ako pri voľnobehu.

 


1x

Nemám, nechci a nikdy mít nebudu. Důvody jsou nutnost větší baterie, větší opotřebení motoru a zbytečné kurvítko navíc.

 

makak

1x
Klad v úspoře paliva stejně nejde zmerit,to těžko říct. Negativa vidím ve zničené baterce po 3letech...

 


0x

Jen další kurvítko v už tak přeelektrizovaném autě.

 


0x
Jenom samé problémy a vyšší náklady na provoz automobilu.
Pokud stojí takové auta před křižovatkou na červenou ty poznáte, než nastartujou a odjedou vy pořád stojíte na červenou. Úspora paliva sporadická, větší kolony ve městě.
makak
Nesmysl,nastartuje to hned jak seslapnes spojku...

Teoreticky máte sice pravdu, ale v praxi se na křižovatkách pozná auto s tímhle kurvítkem podle toho, že mu rozjezd trvá zpravidla o vteřinu déle, než ostatním.

ještě se mi nastalo, že by mne to zdrželo v křižovatce.

Ale občas se stane, že mi auto chcípne, ale sešlápnutím spojky samo nastartuje...

makak
A jak poznáte auto se start stopem od auta,jehož řidič jenom nesledoval pořád semafor? Opravdu nevidí rozdíl v rychlosti rozjezdu, než zařadím jedničku,tak už motor dávno běží, nevim jak by to mohlo být rychlejsi
korinek
Nooo, tak to mě už se pánové párkrát stalo, že jsem v křižovatce stál vteřin i deset a byl za debila!
V mém voze, když sešlápnu spojku v té vteřině kdy padá ručička otáček dolů (motor právě vypl), tak znovu nenaskočí! Typická hláška na displeji: "Nastartuje motor ručně.". Ovšem po stisknutí tlačítka se vypne úplně. Takže znovu, zcela nový manuální start a pak odjezd! Při pohledu na dnešní vozy, jak elektronika rádoby pomáhá řidiči, je mi ouzko . Takže až uvidíte, že někdo nejede na zelenou hned, nemějte ho hned za idiota,třeba má S-S systém

OK, tak se zdrží jednu vteřinu, ale to se nepzná z druhého auta, proč tam "zaspal"

 

kmet

0x

Jde-li jen o auta s čistě spalovacím motorem, sejde na tom, jak jde to udělané. Zažil jsem Octavii, kerá chcípala ani se nemuselo zastavit, stačilo jen přibrzdit u závory v OC. To chápu, že někoho štve, kor jestli je to jeho auto, co si koupil a platí provoz. Naproti tomu některá auta mají ten systém chytrý. Auto umí odhadnout kdy zhasnout motor a kdy ne. Navíc sleduje provoz a když se rozsvítí zelená, nebo autu před zhasnou brzdovky motor hned naskočí. Takže o tom uživatel v praxi ani neví a když je to služebák, krev z něj neteče, je to jedno... Jinak nerozumím té politice s bateriemi, teda spíš nechci rozumět. Musí být dražší, aby dávala časté starty a nabíjí se s přestávkami, jak se auto rozhodne, což jde proti její životnosti. Navíc auto obsahuje ochranu, že když je bat vybitá, nenastarrtuje se ani pres startovací kabely.

 


0x

Byla by to dobrá věc, pokud by byl defaultně vypnutý. Musel jsem si to tak relátkem upravit. Používám když vím, že budu dlouho stát (závory, práce na silnici, když zrovna padne červená). Je nesmysl aby auto chcípalo na každé stopce nebo když dávám přednost.

 


0x

když nezapomenu, tak to vypínám. Naskočí to to při volnoběhu a rychlostí 4km/h.

Zápory, zatím nevím, jen mi to vadí...

 

mathew

0x
V mém autě je vypnutý a pokud ho chci tak ho musím zapnout což jsem ještě nikdy neudělal a ani to nemám v plánu.

 


0x

Spotřeba paliva zanedbatelná, emise, aby se vlk nažral a koza zůstala celá udělat principem chcípání motoru je ten nejhorší způsob pro auta.

Startér velké opotřebení, baterka velké opotřebení.

Totální nesmysl, který je potřeba deaktivovat a u většiny aut diagnostikou přenastavit defaultně po startu off místo on.

 

adamek

0x

U klasického auta je start-stop na nic. Ale co u hybridu? Tam to vypnout asi nejse.

 

 

krtek6

0x

zatím jsem řídil pouze 1 auto, které startstop mělo...a to, že to mělo startstop jsem si všiml čistě náhodou...osobně jako řidiče mě to pocitově nějak nevadilo...evidentně to bylo tím, že auto bylo cca rok staré takže ten systém možná někde pokročil, aby nebyl znát...ale z hlediska technického se řadím k těm, kteří si myslí, že to není pro motor dobré

 

runner2

0x
Mám odpojeny datový kablik u baterky. Start/Stop je takto deaktivovan a baterie se dobíjí postaru trvale.

Bez přenastavení software se baterka nenabíjí postaru. Jen odpojit kabel nestačí. Odpojením kabelu se pouze deaktivuje tlačítko.

007cz
Baterie se může nabíjet málo nebo i přebijet. Měl jsem několik případů závad na SCR, chvilka napětí..ano odpojený snímač na baterce. U tohoto systému nelze smazat závadu, musí proběhnout řada testů. Všechno samozřejmě platí zákazník,i u aut v garanci. Jen odpojujte...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]