Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Startování dieselu v zimě

Od: honzas* odpovědí: 13 změna:

Mám auto Škoda Octavia II, 1,9 Diesel. Maximální spokojenost, bez problémů. Letos, jak klesly teploty k nule, auto přestalo startovat. Startér se točí jak zběsilý, na displeji svítí po dobu startování hlášení chyby - ŽHAVENÍ (oranžová spirálka). Ale třeba po deseti minutách auto nastartuje. Náhodně? Při letošních teplotách (v začátku ledna dost nad nulou) startovalo normálně. Měl jsem auto ve dvou servisech, auto jako na potvoru startovalo normálně ...(protože bylo zahřáté) a když se chyba neprojeví, diagnostické zařízení nic nezjistí. Kdo s tím máte nějakou zkušenost, prosím poraďte. Co může být příčinou, co je pravděpodobně vadné, nebo nefunguje jak má a je třeba vyměnit? Je velmi nepříjemné nevědět, jestli a autem odjedu, nebo ne.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x
Zkontroluj popřipadé vyměň žhaviče

 

ahoj*

1x

Musíš zapnout zapalování a počkat, zhruba 3 až 5 sekund, než zhasne kontrolka žhavení! Až pak startovat!

A pokud je krutá zima, tak zapnout zapalování 2x po sobě )

A pokud není chyba v tomhle, tak máš asi opravdu vadné žhaviče, ucpaný filtr nafty nebo zanesený AGR/EGR? Jinak mě nic nenapadá...

 


0x

Předně upozornění.NEVÍM jak to má OII .

Na svém dehtu HDi-bych vzal kus drátu z + pólu AKB odpojil přívod na žhavky a psostupně tím kabíkem z plusu přikládal na žhavky-zajiskří je OK nezajiškří -je Ko -nejjednodušší prvovotní kontrola, jsouli všechny ok, pak tedy drát na žhavky a na +pól a druhá osoba at po cca 15-30 sekundách startuje-chytne-li nahned-KO žhavicí relé . . Jinak na 1,6HDi jsem ještě cca 4 roky co to má syn, svítit kontrolku žhavení neviděl a na dalším 2,OHDi v XP na pár sekund a zhasla, a to jen při teplotách pod -5°C !

Jinak ta oranžová kontrolka není chyba žhavení ale ukazuje že žhaví! Má se startovat až pár sekund po zhasnutí kontrolky!

Ale jak píšu neznam dehty od VW

break
Jenže tenhle motor nemá takový napětí na žhavičích. Krom toho TDI PD nebo CR to za studena dá i bez žhavení, stejně tak i to HDI.
Vadnej žhavič ti tady ukáže diagnostika

Proto jsem psal že nevím jak to má OII tedy koncern!

break
No, to vím . Proto jsem psal , že ne všechny žhaviče jsou konstruovány na napětí 12V.

Myslím, že mají 7V k vůli okamžitému nažhavení. Napětí tam jde jen velice krátce.

 

break

0x
Co palivovej filtr? Není tam už delší dobu? Popř vadnej EGR / AGR ventil.
Tak jako tak nejdřív diagnostika.
tt

diesly maj zhavicky. ty uz budou opalene. spravny nazev je:

Žhavicí svíčky - Škoda Octavia

doporucuji vymenit


break
To reaguješ na mě?
tt

ne, stala se chyba.

break
18.01.23 18:41
Ok

 

paveldvorak

0x

závada je v neschopnosti obou servisů...zřejmě půjde o servisy, otevřené na základě odpovědí z této poradny...( co potřebuji k otevření autoservisu)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]