Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaká bude oprava?

Od: denisa* odpovědí: 28 změna:
Zdravím.
Bohužel téměř denně musím jezdit přes 0,5 km dlouhou panelovou cestu pro kamiony. Ta je plná hlubokých děr. Stěží se tudy dá jet max 20km/hod. Spousta lidí tu vymlátila tlumiče i u novějších aut. Po projetí dalšího špatného spoje panelů se tentokrát ozvala rána, auto s sebou lehce škublo a začalo dřít kolo. Celé zadní kolo je posunuté dozadu, před ním trčí cosi (že by rameno/osa?) a ohýbá to podběh kola. Tušíte co to asi bude, popřípadě jaká bude odhadovaná částka opravy? Jedná se o starého passata b5 a do šrotu se mi ho ještě dávat nechce. Díky.

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

No,či sa chce alebo nie,pravdepodobne v tom šrotu skončí. Veď je to uhnité a odtrhnuté.

 


3x

Urvané uložení nápravy, díl tak za osm stovek. Plus co ještě není vidět plus práce. Ta práce nejde odhadnout, nikdo neví, co mechošovi zůstane v ruce, až zabere a něco urve...

 


0x

Tušíte co to asi bude, popřípadě jaká bude odhadovaná částka opravy
Pokud seženete nějakého kutila, tak začněte na 5.000 korunách, ale když se mu do toho bude chtít...

denisa*

Pro mě jsou všechny díly auta stejné. Takže nepoznám. Jen jsem tipovala, protože v minulosti se mi urvalo přední rameno a kolo se vpáčilo za jízdy do karoserie. Takže když jsem viděla znovu hnuté kolo, tipla jsem si rameno. A zatím to vypadá, že rameno to není

 

asd1

0x

Upadlý toto:

ULOŽENÍ ZADNÍ NÁP/...

Pokud nejsi debil, tak vyměnit i druhou stranu a zkontrolovat celou nápravu (nejspíš zralá na komplet repasi), kontrola i přední nápravy... Takže pořádně udělaný klidně 20k v levným servisu...

Mmch. ty gumy jsou taky dost na píííp (to byly i jako funglovky)

já napsal nejdříve 10 tisíc, ale nechtěl jsem ho tak vystrašit, Vy jste mu napsal jen holou a stručnou pravdu.

denisa*

Ano, troufám si říct, že i jako ženská nejsem úplný debil a je mi jasné, že tyhle ptákoviny se vždy mění v páru. Stejně jako v minulosti urvané přední rameno a podobně…
Samozřejmě je mi jasné, že by to chtělo komplet prolézt celé auto - což budeme upřímný, u takového starého vraku je naprostá blbost. Takže mi jde jen o to, tohle zprovoznit do jízdy schopného života, abych tu debilní panelovku mohla nadále skoro denně přejíždět a to auto tam dál likvidovat. (Stejně, jako každé jiné, co tam jezdí.) Bohužel, druhá cesta, co tam vede, je nemlich to samé. Takže dokud budu potřebovat jezdit tudy, nový auto kupovat nebudu.
Zatím se mi bylo řečeno, že to vypadá pouze na urvané uložení silentbloku. Oprava za pár stovek za díly. Plus odtah z totální prdele světa a práce. Tak záleží, co mezitím při opravě upadne dál.
asd1

To je ten díl v odkazu a nejlevnější kolem 1k, příp. vrakáč.

Blbost je spíš jezdit autem kde nevíš kdy upadne náprava. Tohle se ti stát ve vyšší rychlosti tak se klidně roztočíš a sejmeš auto v protisměru, takže nejde jen o tvoje zdraví ale i o okolí. Tam neni místo na kompromisy, jeden držák upadl na druhý straně je připravenej ten samej.

Jiný pojízdný auto může být levnější než do tohohle nasypat desítku a pořád mít šrot před smrtí s rizikem že se omotáš kolem stromu..

 


0x

Chce nechce - do šrotu.

denisa*

Jednou na to taky dojde. Zatím ho budu udržovat při životě

 


0x
Největší problém bude najít nějakou dobrou duši, která se v té prorezlé kastli bude ochotna vrtat. Na co sáhne, to upadne, šrouby a matky naopak nepovolí, ty může rovnou řezat a vrtat. Práce pro vraha, kterou ale nejspíš nebudete chtít zaplatit.
:-/
Možná by to vzali nějací Ukrajinci, pamatuju tak před 25 rokama, že byli schopni půlku auta nahradit a vyvařit z plechů ze starých praček. A celkem slušně. Ale jestli to ještě platí, to nevím, tuším tam taky jako u nás proběhl proces zlevorukatění..
praivo2
Já bych do toho klidně šel, mě to baví Ale pokud to má být udělané pořádně, tak to nejspíš nebude práce na jedno odpoledne...
No právě. Servisy si zvykly zákazníkům reálnou cenu práce schovat do ceny dílů a úkonů (jako třeba geometrie) a předstírat, že hodinová cena práce je pár stovek, což je daleko od reality, pokud platí zaměstnance. Takže dělat opravy, kde by převažovala cena práce je problém.

 

krtek6

0x

Je někde na té cestě nějaká značka, která by něco hovořila o tom v jakém stavu je komunikace a jakou max. možnou rychlostí nebo za jakých podmínek se na cestě pohybovat? Pokud NE, obrátit se na majitele/správce komunikace a vymáhat škodu po něm... Já jsem tak kdysi řešil "bohudík jen" píchlou gumu, ale peníze jsem dostal. Doběhl jsem je právě na tom, že tam nikde nebyla značka

asd1

To platí jen pro ojedinělou díru v jinak "dobrý" silnici, ne pro rozflákanou panelku kde to jasně vidíš zdálky. Tam je to jen blbost řidiče že do toho vjel moc rychle (na rozdíl od nečekanýho kráteru). A obzvlášt když je místní, jezdí tam denně a díry nejsou nový ale ví o nich.. Tam pokud se jim neche tak z nich nic nedostaneš.

denisa*

Tohle by neprošlo. Tohle je soukromá cesta vytvořena pouze pro kamiony jedoucí do kamenolomu. Lidé tu nemají s osobáky co dělat, přesto zde nejsou žádné zákazové či příkazové značky. Takže na vlastní riziko.
krtek6

To nemáte ani jeden pravdu. Pokud tam není vyloženě nějaká cedule "soukromý pozemek" "zákaz vjezdu" nebo podobné tabule, tak se na to vztahuje to co jsem psal. A rozflákaná panelka je právě ten důvod, ze kterého se nemůže nikdo vymanit odpovědí "řidič musí přizpůsobit jízdu stavu vozovky". Když to opět demonstruju na tom případu s tou mou gumou, tak já jsem jel po štěrkové cestě, která vedla k chatové oblasti. V pálil jsem jim "do xichtu" věci typu, že nikde nebyla žádná cedule o maximální rychlost, značka špatná cesta a i přes uzpůsobení jízdy stavu vozovky, opatrnosti atd jsem nebyl schopnej projet cestou tak, abych se nevyhnul výtlukům a dírám v kombinaci a s nevhodně zvolenou frakcí kameniva a jeho ostrými hranami jsem propíchl gumu a žádám o její zaplacení. Ten dopis bych možná ješt někde našel. Za stav cesty odpovídá její majitel.

asd1

Asi jsi byl dostatečně otravnej a nechtělo se mu s tebou dohadovat, sepisovat odpovědi atd., tak ti to zatáhl.. Nebo se bál že to tak fakt je Jinak by ti tuhle argumentaci rozcupoval i hodně podprůměrnej právník.. Asi jako když bys na parkáči naboural do stojícího auta a tvrdil že za nehodu mohlo...

krtek6

kdo nevěří at tam běží penize.cz/...

" Škodu platí majitel silnice

Na náhradu škody ale můžete pomýšlet i bez pojistky. Pokud totiž na poškozený úsek silnice neupozorňuje dopravní značka (například značka Nerovnost vozovky), jde odpovědnost za škodu za vlastníkem komunikace. Tím je v případě dálnic a rychlostních silnic Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), ostatní komunikace vlastní obce či kraje. "

jinak měl jsem plný auto lidí (svědků) takže i důkazy byly..

k2

@krtek6: klicovou otazkou jest, zda byl stav komunikace pricinou skody.

k2, nebyl, vada je na korozi vozidla. Stav je žalostný když nevydrží stav vozovky, byt žalostný

k2

@milancukrar: Asi tak. Tazatelka by naopak mela vlastnikovi komunikace napsat dekovny dopis za to, ze se ten jeji vrak (mylne oznacovany za auto) rozpadl prave na te ceste a nikoho pri tom neprizabila.

denisa*

"

Děkuji za odpověď. Nikde nepíšu, že bych za to vinila majitele komunikace nebo podobně. Naopak jsem napsala, že komunikace je soukromá a slouží pouze jako příjezdová cesta ke kamenolomu. Panelovka je v dezolátním stavu, díry jsou v každém spoji panelu a v každém panelu zvlášt. Krom kamioňáků tu nikdo nejezdí víc, jak 30 - což už je i pro mě skoro vražedná rychlost na tomhle místě. Pouze jsem nastínila, při čem jsem urvala části auta, aby nedošlo k omylu, že třeba s tím někde naschvál přejíždím obrubníky nebo lítám jak cvok. A ano, jsem si dokonale vědoma stavu toho auta, proto píšu, že se mi ho ještě nechce šrotovat. Protože je to jinak starej dobrej držák a díly jsou na to doslova za pár korun. O autu, které by nebylo ve stavu, jakým je, bych nepolemizovala nad tím, zda opravovat nebo ne.
Automechanik mi dnes pověděl, že podle fotek jde pouze o urvané uložení, nastínil mi cenu za komplet všechny díly, co by povyměnil a mám se rozhodnout. Otázkou tu pouze zůstává, co všechno bude ještě uhnilé pod tím několikacentrimetrovým nánosem bahna a jílu, co na celém autě zespoda je. Jestli se to ještě vyplatí do toho sáhnout nebo ne.

Paní Deniso,

Do kamenolomu moc kamiónů nejezdí, spíše terénní nákladní vozidla. Kamióny,ty co známe ze silnice, mají nízkou světlost na průjezd terénem...

Ale to je jen detail.

U takových aut je těžké radit, to musí ten mechanik, co to prohlíží. I když ani on neví, zdali se za měsíc neutrně něco jiného.

Já zastávám názor, že podobná "nehoda" svědčí o tom, že auto by mělo jet na ekolikvidaci a Vy si koupit jiné.

Dnešní lidská práce je drahá, nevyplatí se investovat do vraku.

 

denisa*

Ano, v nákladních autech se nevyznám, dost možná to není kamion, i když mně to tak přijde. Nemám na mysli stroje, co pracují v lomu, ale Poláky, kteří pro materiál jezdí na kraj lomu, kde jsou naloženy a odváží živec dál na zpracování.
Každopádně po zvážení pro a proti, jsem se rozhodla pro likvidaci.

Rozhodla jste se správně, přidejte ještě jednu částku za opravu a koupíte lepší auto na další roky...

Návěs na obrázku, moc teréních nerovností neprojede, ale má silnější a pevnější uložení...

asd1

Sis dobře naběhnul s kamionem

Je otázka jak drahá by byla oprava a jestli se vyplatí, nutno vidět.. Z fotky kola zvenku stav náprav a celkově auta neni vidět. Jestli to neni shnilý nesype se atd. a jen ulítl držák, tak se oprava vyplatí, jestli to i s investicí 20k furt bude shnilej šrot tak ne, pak se to dá hodit do depozitu, prodávat použitelný díly (motor apod. - díly měnit za vadné kus za kus aby doma byl pořád kompletní autovrak), až to jednoho přestane bavit tak šroták, přijedou odvezou a něco ještě daj.. Jen je na to třeba mít prostor..

 


0x
Ten prasklý díl je z hliníku,tak není divu, že to prasklo..Jestli byla na autě druhovýroba pofidérní kvality,tak obzvlášt není divu..Pokud je karoserie jinak neshnilá,tak není jediný důvod to nevyměnit a nejezdit dál..Tohle jen urychlilo ježdění po té panelce..Tohle by se utrhlo na jakémkoliv autě, které má hliníkové uchycení nápravy.. Divým se, že to dělají z hliníku a když už,tak proč není to oko silnější.. Určitě to chce dokonale zkontrolovat podvozek,jestli nedostalo na p*del i něco jiného tou jízdou tankodromem

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]