Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Chytré versus obyčejné dobíjení AKU

Od: doutnak® odpovědí: 14 změna:
Ahoj..Je tu prosím někdo,kdo by dokázal laicky a polopaticky vysvětlit rozdíl mezi obyčejným a "chytrým" dobíjením autobaterie! Mám kolegu v práci, který se semnou hádá, že alternátory a dobíjení alternátorem je stejné od jeho vzniku doteď.Neveří mi ani to, že alternátory mají volnoběžku.Je to pracující důchodce, který má u nás na starosti slaboproud.. půl života opravoval a stavěl telefonní ústředny apod. A já slíbil si na dnes připravit "referát" o chytrém dobíjení Přečetl jsem hodně,ale jelikož nejsem z oboru,tak "referát" nemám Dnes se na toto téma budeme hádat Dokáže někdo popsat prosím ty rozdíly? Nějak stručně a laicky.. Díky moc

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x
Ale ono je vcelku stejné a ne všechny alternátory volnoběžku mají. A není tam kvůli nějakému běžení naprázdno, jako třeba na kole, ale pouze k potlačení zpětných kmitů při kolísání obvodové rychlosti motoru.
Co se týče "chytrého" dobíjení, tak je to spíš nesmysl vynucený emisními normami, kdy auto v některých režimech a teplotách omezuje dobíjení baterie, aby alternátor nezatěžoval motor, a snížily se tak mírně emise. Může to ale vést k tomu, že akumuátor není stále plně nabitý, což je spíš na škodu.

 


3x
Kolega má pravdu, princip je úplně stejný pořád je akumulátor nabíjen podle napětové charakteristiky jen jen řídící jednotka toto napětí o pár desetin voltu mění v závislosti na teplotě a době a samozřejmě typu akumulátoru.
Vzhledem k tomu že dnešní akumulátory jsou vyrobeny aby přežily záruku tak výsledek oro uživatele je pořád stejný, jsou auta u kterých akumulator vydrží hodně let a jsou auta u kterých akumulator budete měnit s příchodem větších mrazů a často dobíjet.
Volnoběžka je tam také kvůli úspoře paliva, ale je to poruchový díl a po tom úspora je diskutabilní.
vernon
To jsi trošku na omylu.
Nabíjení dnes u moderních aut funguje úplně jinak, než kdysi. Řídící jednotka má regulátor napětí plně pod palcem a vůz dnes většinu jízdy příliš nedobíjí. Vlastně jen při jízdě z kopce a při brždění motorem a to nárazově napětím až 18V. Při akceleraci nikdy.
Normální akumulátor by to nevydržel.
Volnoběžka nemá s úsporou paliva nic společného. Brání poškozování řemenu a snižuje setrvačnost motoru při deceleraci.
Co je u vás normální akumulátor, dnes u všech akumulátorů jsou elektrody legované různými prvky a to o jaký typ se jedná musí se v řídící jednotce nastavit.
18 V je hodně to už by odcházely rychle žárovky, a hlavně v akumulátoru vznikala elektrolíza.

 


2x
Volnoběžka má jinou funkci - mechanickou- než chytré/ klasické nabíjení. Chytré nabíjení je hlavně výmysl ekoteroristů a jeho logika je taková, že pokud nepoklesne napětí v síti pod určitou mez tak se nedobiji. K dobíjení dojde pokud vozidlo brzdí motorem a nebo pokud je napětí pod určitou mezí. Klasický systém dobíjel celou dobu provozu motoru. A teď srovnání - jedu někam 50 km- starý systém dobíjel celou dobu /cca 1 hod/ rozumným proudem, zatímco chytrý způsob bude nabíjet na stejné trase např 8x, ale vzhledem k tomu, že na nabíjení máme méně času tak při nabíjení to tam bude rvát pod extrémním napětím. Tj výsledek chytrého nabíjení - nenabítá baterie i po relativně delší jízdě, více nabíjecích cyklů a ty cykly s extrémní zátěží. No tak co je lepší?

 

ahoj*

0x

Proboha! Nestaci se hadat se starou ale jeste s duchodcem?

A ty nemas auto, abys mu tu volnobezku ukazal vid Tak mu to odkyvej, jaky smysl se ma hadat s duchodcem, ten vi vse nejlip a do hlavy uz nic nepusti a kdyz jo, tak te bude nenavidet zes mu rozbil jeho svet


Tohle dohadování je jen tak pro zábavu.. Dohadování doma je něco horšího

"...ten vi vse nejlip a do hlavy uz nic nepusti..."

Často tam ovšem nepustí ani nesmysly, které kolují v mladší společnosti a které do světa pustil kdosi z komerčních důvodů, případně z nesmysného nařízení ekoteroristů z EU.

ahoj*

Neodpověděl jsi na otázku, jestli nemáš to auto abys mu to ukázal, a proč mu to vůbec spíš když to ani v autě nemáš.


Ahoj..Kolik ti prosím je let? Štouráš do věcí,do kterých ti vůbec nic není a nesouvisí s otázkou,kterou jsem doufám položil jasně a slušně.Jestli něco mám nebo nemám v autě a proč a proč a proč? Míchaš do otázky dobíjení moji starou apod.Takového člověka bych chtěl mít za souseda..Ale za vysokým plotem!

 


0x
Zkus třeba zde:
motofocus.sk/...

 

asd1

0x

Obyčejný dobíjení = dobíjí furt, alternátor se řídí jen výstupním napětím.

Pak je něco mezi, altík dobíjí furt ale výstupní napětí je regulovaný i řídicí jednotkou podle teploty.

Chytrý dobíjení = nedobíjí furt, ale je řízený pouze řídicí jednotkou auta, stručně kvůli úspoře paliva dobíjí jen při brzdění, při akceleraci ne. Mmch. slušný kurvítko baterky, je nutná speciální baterie (drahá těžká) a i tak moc dlouho nevydrží (vivat ekologie, ušetří to pár litrů benzínu a místo jedný baterky se vyrobí dvě až tři složitější ) U většiny aut to jde přebastlit aby altík dobíjel klasicky "furt"což je pro baterku mnohem lepší..

Volnoběžka se na altík dává kvůli rázům aby se kmity motoru nepřenášely na altík (s volnoběžkou je tam - prokluz, bez volnoběžky kmitá tam - zpět), + při decelaraci motoru volnoběžka altík odpojí = nefunguje jako setrvačník)

Volnoběžka např. zde:

Volnoběžná řemeni/...


Díky... rozumná odpověď

 


0x

No holt má pravdu. Princíp je stále ten istý. Či je to obyčajné, na začiatku dynamové, alebo inteligentné teraz. Stále je to nabudenie rotora a odber elektrickej energie zo statora. Rozdiel je len v regulácii.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]