Nejste přihlášen/a.
Je ten větší (delší) filtr veprostřed potenciálně automaticky lepší, než ty kratší? Jakože větší objem = větší filtrační plocha? Anebo to je jenom klam? A může být naopak horší?
Maxim někdo zkušenosti, případně dělali jste nějakou rozborku, jak to vypadá uvnitř?
Nenapada me, v cem by mela byt vyhoda vetsi filtracni plochy. Snad jedine vetsi filtr=lepsi chlazeni oleje, ale tam bude rozdil v chlazeni/teplote hluboko pod nejakou chybou mereni.
Samozrejme, cim vetsi fitr (filtracni plocha), tim muzete vice natahovat interval vymeny (viz postreh s kamiony), ale u osobniho auta me uplne nenapada, v cem by to bylo lepsi a proc to delat.
Pokud se olej meni pravidelne a dodrzuje se jeho specifikace, tak ma fitr daleko k ucpani. U normalne navzrenych motoru si troufnu tvrdit, ze vymena filtru by stacila pri kazde 2. vymene. Ale zase, proc to delat?
Výhoda větší filtrační plochy je snad prokazatelná, ne? Může se použít hustější filtr protože průtočnost větší plochy a jemnějšího filtru bude stejná např.
Se podívejte na velikosti filtru v kamionech, a jakou životnost tam má olej...
Moje otázka spíše směřovala tam, jestli tam fakt větší filtrační plocha opravdu je, zkrátka jestli to lépe filtruje? Anebo jestli to není fejkový a jako známe nafouknutá balení potravin tak jestli to není nafouknutý filtr se vzduchem, jestli chápete?
Protože cena za ty filtry at je malej nebo velkej tak je stejná, proto mě to zaujalo. Anebo myslíte že jemnost bude stejná jako u toho menšího, no tak pak by se zase dalo hovořit O střední době mezi ucpáním... Opravdu nevím a proto se ptám zkušenějších
Bohužel ale bez nějakých testů a nebo pitvy tady asi nic nevykoumáme. Že nejlepší značka je máme filtr, to vím taky ale když stojí trojnásobek, tak to už radši dvakrát častěji vyměním ten levný... beztak nemám co dělat, jsem rentier. Takže mě čas nepálí
Na ploše až tak nezáleží ,ale spíše na tom jak velké částečky propustí!
Jinak Přeženu to-ten levný propusdtí kávu i s lógrem, ten kvalitnější propustí jen vodu obarvenou tedy kávou, výluh!
Ale levno st tady přece není parametrem, oba dva nebo všechny 3 stojí stejně na té fotce!
takže otázka zněla, v čem se liší, jestli V filtrační ploše, přece ten větší musí mít i větší výrobní náklady na ten plechový obal, tak mi je záhadou jak to že je levnější v přepočtu na objem
Tvrdit, že drahý filtr má lepší filtrační schopnost, tak to je věštění z logru-Může to tak být, a nemusí to tak být, ne že by to tak nebylo z principu, ale třeba z důvodu, že je nějaká normovaná perforace, a nikdo nemá důvod na tom šidit-Jen hypotéza... Tedy jedině výrobce by musel mít záměr nějakým způsobem klamat? Anebo prostě větší obal se dělá proto, aby se někde lépe vešel, dal vyšroubovat/uchopit
přemýšlím nahlas
No některé možníá mají nižší marže-viz třeba T-ONO-mají nižší marže než třeba Benzína nebo OMW ,což jim ale velkou výtočí vynahradí nižší marži! To byste se musel asi zeptat u toho kterého výrobce. osobně ale zkušenost třeba s levným pilovým ftrem-nešel zasunout na své místo, když se zkusilo mírné násilí-šprajcnul se na při vyjmutí se roztrhnul- Pak jsem koupil fitr 2x dražší od Mann Filter a šel tam jak horký nůž do másla. Po této zkušenosti jen raději dražší ManFilter nebo Purflux (purflux jsou z prvovýroby).Další -olejový dle čísel shodný šel mi tam vložit zavíčkovat, při další výměně kterou mi dělal pak servisák díky dalším pracem, na motoru- nepasoval , jednak na utěsnění vevnitř těla ftru a jednak takovým trnem, ktarý místo aby zapadl do těla se ohnul, což jsem vůbe nepoznal, filtr jako by tam ani nebyl.
Jinak pokud nemáte podmínky změřit filtrovatelnost toho kterého filtru,. pak bude asi jedno jestli je to ten nebo onen, ale bude záležet jak bude pasovat a na kilometrovém proběhu když deset tisíc=OK když long life=špaténka pro delší životnost motoru a potažmo auta!
Jen takový nápad, nejsem automechanik - není ten daný filtr třeba větší proto, že musí za daný okamžik vyfiltrovat větší množství oleje? Pokud by měly ty filtry stejnou filtrační schopnost např na cm2, tak to by pak vysvětlovalo tu různou velikost v závislosti na množství oleje, který mají vyfiltrovat v určitém časovém úseku,ne?
Skusenost s Denckermann mizerna. BOSCH mal 6 prietokovych dier okolo montazneho zavitu,Denckermann iba 4. Vizualne ten isty problem s velkostou samotneho telesa.BOSCH bol vacsi. A nakoniec rozhodol fakt ze po cely interval oleja s filtrom Denckermann bol problem ze pri starte motor zaklepal. Motor Fabia 1,4 MPi AQW.
Obecně je větší filtr lepší, ale platí to jen když mají stejnou konstrukci. Jinak ten menší klidně může být lepší a může dokonce mít i větší filtrační plochu (filtrační vložka je jinak poskládaná). Některý filtry vůbec nemají zpětný ventil, pak olej vyteče komplet z motoru a při každým startu čerpadlo znova musí plnit olejový kanály.. atd.
Výběr v dotazu jsou laciný sračky. Si to rozkuchej a porovnej s kvalitníma, dost rozkuchaných i s komentářem se dá najít i na webu.. Za mne Mann apod., o moc dražší nejsou a kvalita je úplně jinde. Ovšem i u nich se pomalu objevuje šetření a přechod ke spotřební laciný sr., jen cena zůstává značková..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.