Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

G12 je v pohodě

Od: g12 odpovědí: 20 změna:

Tahle kapalina G 12 je v pohodě? Není nějak moc levná? Aby to nebyla jen obarvená voda.

raglu.cz/...

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

lubosnovak

2x

Řídil bych se podle tohoto: auto.cz/...

g12

Pěkný článek od Vaculíka, napaden níže odkazem

No to je právě to, abych novou kapalinou to neodpravil. Aby se někde něco nerozpustilo nějaké úsady...

Ani Destilovaná voda se nesmí dávat

Takže člověk má skoro strach něco do svého miláčka nalít aby se mu nerozpustil chladič

A na ten tvůj 10 let starý test reaguje tento článek nepříliš pochvalně petrol.cz/...

Po přečtení obou už jsem expert na chladící kapaliny skoro. Ale vím stejný hovno jako na začátku - Tedy jestli je vůbec vhodné tu kapalinu měnit Anebo vypustit přefiltrovat a nalít zpátky případně dolít vodou z vodovodu

Ještě jednou : Jak dlouho tam tu kapalinu máte a jaká je jejíá zámrznost, tzn při kolika -°utvoří krystalky ledu?

Pokud na toto nechcet odpovědět pak ani nemá smysl radit!

Ten článek je starý. G13 se jednu dobu stahovala a nahrazovala g12 ve výrobě, protože se ukázala méně stabilní a rychle degradovala. Potom to vymakali na g12evo. U nějaké fabky stačí bohatě g12+ klidně i ten sheron. Bůh ví jestli to ještě platí a nezměnili recept.
g12

Přesně tak, ten Sheron je jenom obchodní název a výrobce může být čtyřikrát změněný za 10 let.

Na původní otázku jestli se to měnilo nebo ne, domnívám se že ne - se to akorát dolivalo. Je tam bufík a vždycky v zimě hladina poklesla, zřejmě jak se zmenšilo objem, následně to pak asi vy lítalo přetlakovým v létě nevím

Teď jsme chtěli bufika vyndat protože je rozbitej a nejspíš ta kapalina vyteče. A jelikož to je celý starý a tak tak prostě člověk má obavy na to šáhnout aby se něco neposralo.

Za mě by tam mělo být na lito to co tam celou dobu bylo, a jak tady někdo řadil destilku, tak to vyžere. V těch článcích se právě Destilka nedoporučovala...

Já už jsem pár rozpuštěných topení (prosakujících) a ucpaných chladičů viděl, pravda, na italech... tak mám obavy...

lubosnovak
09.01.23 20:33
lubosnovak

 

 


0x

K2 je šméčko.

Kup si G13 od FEBI

g12

. A jak se to prosím projevuje?

. právě že to co říkáš stojí asi 4 až pětinásobek. Navíc tam mám g12...

. já to potřebuji pouze na dolití do 20 let stary Fabky...

. nebo doporučujete celkovou výměnu?

. jsou někde recenze?

Celou výměnu rozhodně. Nemá cenu dolívat.

G13 FEBI + festilku. Žádnou tvrdou vodu z kohouta.

G13 má jednu nevýhodu, že degraduje, když se přehřeje, přepálí v chladiči výfukových plynů u moderních aut. Proto je na tohle G12EVO od VW koncernu, ale do starý Fábie je nejlepší G13.

g12

Člověče ty zníš jako kdybys ty motory rozebíral..?

Destilka rozpouští všechno.. A ty kapaliny mají inhibitory vodního kamene, takže jim nevadí voda z kohoutku, prý, co jsem četl ty odkázané články zde...

Asi to moc řeším co, ale nechci to odpravit. Chci aby to co nejvíc vydrželo

Si tam nalej třeba vodu z Vltavy. Mě je to fuk. Aspoň rozeberu další vergl

asd1

Vždyt je taky rozebírá

Moc to řešíš.. G12, 12+ nebo G13, je to celkem fuk. Obzvlášt když přemejšlíš vrátit tam původní s vyčerpanýma inhibitorama koroze... Beztak ti auto chcípne na jiný věci než kapalinu

Ta levná v odkazu je už ředěná, takže zas tak levná neni. Slušnej poměr výkon - cena je Bilstein, jen překupník ale drží si základní kvaltu.. Na ředění je destilka nevhodná, je "hladová" a chybějící ionty si vezme z motoru. Tvrdá voda je taky špatně. Zbývá měkká voda ideálně deštovka nalovená koncem lijáku. Spousta kapalin je už ředěná tak to řešit nemusíš (tam ale tipuju destilku nebo nebo demivodu)

Při výměně za jinou než byla neni od věci proplach...

g12

Jak může být ředěná pokud píšou do - 35°c?

A jak se to proplachuje, nějak tlakovou vodou hadicí? Nebo


Dole na chladiči se buď otevře kohout na vypuštění nebo povyšuje hadice, do nádobky se vrátí hadice z řádu a ideálně s vytáhnutím termostatem se auto nastartuje a nechá se takhle voda protékat dokud neteče čistá. Já to dělal navíc podtlakovou plničkou kterou to jde vyčistit lépe. Pozor pokud použijete tuto metodu, tak neredte nějak moc kapalinu. V motoru bude čistá vodu a pokud tam nalijete rizlou kapalinu tak výsledek může být klidně bod brznuti -10st.

 


0x

Jak dlouho je tam ta stará kapalina a na jakou zámrznost? Proč nedolejte jen vodou (destilka-demineralizovaná-nebo obyčejná vasrůvka , nejlépe deštovka.)?

g12

Zatím nikdy tam voda nezmrzla.

Podle těch článků nevyprchá Glykol nikdy, takže by nikdy neměla zmrznout, ale vyprchají inhibitory koroze

jo a mimochodem, máte nějaký doporučený filtr když tu kapalinu vypustím, abych jí přefiltroval? Anebo stačí běžný papírový filtr na kafe?

Neptám se jestli zamrzla, ptám se na zámrznost-jestli jste měřil kdy "zamrzne" při kolika °c úpod nulou, a ma tom jak je tam dlouho. Navíc nechápu proč ji filtrovat

 


0x
Já bych dal klasiku g12+ a není co řešit.
g12

Však to jsem také chtěl, viz: raglu.cz/...

Ale nevím jestli to není jenom odbarvená voda, jak moc je to levný, a zase nechci pětkrát dražší kupovat, když vůbec není jasný jestli to je lepší

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]