Nejste přihlášen/a.
Během normální jízdy se pravděpodobně nic nestane. A i kdyby se kloub rozpadl za jízdy, pak jelikož se oba dříve spojené díly pohybují spolu, nemůže dojít k zablokování kola! Ovšem skoro jistě se ten kloub vysype v okamžiku, kdy při jízdě dáte plný levý rejd. Pochopitelně ta jízda asi bude pomalá, takže to zarachtá a následně zjistíte, že auto už samostatně nejede. Mně už se to v průběhu let stalo 2x (1x Felda, 1x Logan) a vždy navenek nebylo nic znát. Až po rozebrání se z manžety vysypala hrst kuliček a zbytky klece.
Mně se to stalo vždy na křižovatce, jednou při otáčení (Felda) a jednou při ostrém odbočení doprava (Logan). Myslím, že na kruháči je nebezpečí dost nízké.
@radoss: Kde se nachazi, tak "utazeny" kruhovy objezd, ze se musi s osobnim automobilem projizdet v plnem rejdu?
@radoss: Jak byste definoval to "vetsi zatoceni"? Bezny auto ma mezi rejdy cca 3ot. volantu, tedy 1,5ot na kazdou stranu. Na projeti kruhace v Kraslicich musite tedy otocit volant 1x dokola, coz odpovida 2/3 rejdu vlevo?
Ten kraslický znám.
Takže máš dilema. Buď riskovat rozpad kloubu na cestě a následné problémy včetně případné finanční ztráty, nebo to zítra nechat opravit (homokloub + práce cca 3 tis. Kč, pokud je čas, dá se vejít i do 2 tis. Kč).
Radši napiš o jaké auto se jedná. Ty otáčky volantu a vše kolem je jen akademická nicneřešící debata.
@radoss: Homokloub skladem u LKQ (Kelly) 822,-Kč, práce klidně 500,-Kč. Dej 13 stovek a máš to i na těch 10 dní bez rizika!
Napiš něco víc o tom autě. Třeba by byl zájem.
Kloub kolo nesekne a nezablokuje.
Obě jeho strany se točí. Spíš se může v rejdu rozlomit kuličkama klec, která je drží a díky nim přenáší pohyb z jedné hřídele na druhou a pak se koule vysypou a kloub přestane přenášet pohyb od poloosy na kolo a auto se nerozjede. Leda z uzávěrkou diferenciálů, ale to na předku snad žádný osobák nemá vzhledem k zatáčení.
Nenavíjení pásů způsobuje špína na tom horním protahovacím ramínku ve tvaru trojúhelníku.
Taky to způsobuje špína na samotném pásu.
Vem si vařící vodu z kohoutku a JAR na nádobí a kartáčkem vymej popruh pásu a pak samotné ramínko.
Pojedou jak nové. U té wapky bacha na lak. Dej si mezi pás a dveře kus něčeho. Třeba plachtu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.