Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vadný homokineticky kloub

Od: radoss® odpovědí: 20 změna:
Dobrý den, mám jen takovou teoretickou otázku. Mám vadný vnější kloub, takže při velkém zatáčení/plném rejtu doleva se mi ozývají bouchave,křupavé zvuky od pravého předního kola... Při jízdě rovně,nebo jen mírném zatáčení doleva je vše v pořádku. Co se může stát, když se za jízdy rozsype? Zablokuje se kolo a auto jde do smyku, nebo může třeba upadnout?.. musím s tím ještě tak týden dojíždět do práce, než projde budoucí auto technickou a nechci to už opravovat. Tak jen abych věděl na co se teoreticky připravit, kdyby se fakt něco hooodne pokazilo během jízdy.
Děkuji za odpovědi .
doplněno 06.01.23 06:38: Tak ještě malý update.. zjistil jsem, že když zaslapnu spojku v zatáčce, nebo když to začne hodně krupat, tak je pak naprosté ticho a auto se tváří, jako že mu nic není. Zítra v sobotu se bude měnit kloub, at s tím ještě dojezdím, ale přijde mi to zvláštní, že bez záběru to nedělá.

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Během normální jízdy se pravděpodobně nic nestane. A i kdyby se kloub rozpadl za jízdy, pak jelikož se oba dříve spojené díly pohybují spolu, nemůže dojít k zablokování kola! Ovšem skoro jistě se ten kloub vysype v okamžiku, kdy při jízdě dáte plný levý rejd. Pochopitelně ta jízda asi bude pomalá, takže to zarachtá a následně zjistíte, že auto už samostatně nejede. Mně už se to v průběhu let stalo 2x (1x Felda, 1x Logan) a vždy navenek nebylo nic znát. Až po rozebrání se z manžety vysypala hrst kuliček a zbytky klece.


doplněno 01.01.23 13:30:

Mně se to stalo vždy na křižovatce, jednou při otáčení (Felda) a jednou při ostrém odbočení doprava (Logan). Myslím, že na kruháči je nebezpečí dost nízké.


Děkuji za odpověď. Takže kruháče buď skrz, nebo se jim raději vyhnout
k2

@radoss: Kde se nachazi, tak "utazeny" kruhovy objezd, ze se musi s osobnim automobilem projizdet v plnem rejdu?

01.01.23 13:28

@k2:


Tak například v Kraslicích je jeden takový dost malinký ve městě, ale jak jsem psal, zvuk se ozývá i pro větším zatočení, což odpovídá těm kruhacum především.
k2

@radoss: Jak byste definoval to "vetsi zatoceni"? Bezny auto ma mezi rejdy cca 3ot. volantu, tedy 1,5ot na kazdou stranu. Na projeti kruhace v Kraslicich musite tedy otocit volant 1x dokola, coz odpovida 2/3 rejdu vlevo?

Ten kraslický znám.

Takže máš dilema. Buď riskovat rozpad kloubu na cestě a následné problémy včetně případné finanční ztráty, nebo to zítra nechat opravit (homokloub + práce cca 3 tis. Kč, pokud je čas, dá se vejít i do 2 tis. Kč).


Ano, tak bych to definoval. Stačí mi i 3/4 otáčky, aby začal být zvuk bouchání zřetelný.

Radši napiš o jaké auto se jedná. Ty otáčky volantu a vše kolem je jen akademická nicneřešící debata.


Dilema by to ani takové nebylo. Nové auto bude za týden až 10 dni, tohle potřebuju jen do té doby nějak dojezdit, proto se ptám na případná rizika. Nechci už investovat do auta, co půjde z kopce, nebo na vrakac.

fabia 1.4 16v 55kw

@radoss: Homokloub skladem u LKQ (Kelly) 822,-Kč, práce klidně 500,-Kč. Dej 13 stovek a máš to i na těch 10 dní bez rizika!

Napiš něco víc o tom autě. Třeba by byl zájem.


Taky možnost,no. Každopádně děkuji za odpovědi ☺
Může to vydržet den, měsíc,rok..To se nedá odhadovat.. Záleží kam a jak daleko s tím jezdíš.. Záleží,jestli máš někoho, kdo ti to levně vymění..Poloosy na takový auto se válejí u každého garážisty.. Buď to riskneš a vydrží to,nebo těch pár stovek investuješ a máš klid a jistotu, že dojedeš bez strachu.. Stejně to auto pak můžeš prodat za pár tisíc,tak neřeš a neškudli...

 

praivo*

0x

OT: Kdybys tu Fabii pak chtěl poslat na vrakáč, tak mi napiš, možná bych měl zájem (pokud není úplně zničená a projde evidenční kontrolou).

Jsi až druhý!

 

praivo*
01.01.23 19:23

Vím

 


Na té fabce je toho více na opravy. Ten kloub je jen v nejhorším stavu.. jinak je třeba udělat horní a spodní uložení, brzdy už taky nebrzdi úplně super, stěrky jsou na zadních spadlé, oba přední pásy se samovolně nenavíjí, ruční brzda má nějaké špatné rozložení sil, nebo čeho... . Tk má až do konce dubna, ale neprojde kvůli korozi. oba prahy absolutně ementál. Páté dveře jsou u otevírání taky prorezlé.. tenkrát jsem to bral na naučení po autoškole.. co tam je docela nové je tak možná spojka co se dělala před 20k km nová a kvalitní olej před 20ti dny
praivo*

Všechno, co jsi uvedl, se dá udělat doma a relativně levně, i ty prahy. Není to práce na jedno odpoledne, ale to by mi nevadilo, mám další 2 auta.

 


0x

Kloub kolo nesekne a nezablokuje.

Obě jeho strany se točí. Spíš se může v rejdu rozlomit kuličkama klec, která je drží a díky nim přenáší pohyb z jedné hřídele na druhou a pak se koule vysypou a kloub přestane přenášet pohyb od poloosy na kolo a auto se nerozjede. Leda z uzávěrkou diferenciálů, ale to na předku snad žádný osobák nemá vzhledem k zatáčení.



doplněno 02.01.23 04:58:

Nenavíjení pásů způsobuje špína na tom horním protahovacím ramínku ve tvaru trojúhelníku.

Taky to způsobuje špína na samotném pásu.

Vem si vařící vodu z kohoutku a JAR na nádobí a kartáčkem vymej popruh pásu a pak samotné ramínko.

Pojedou jak nové. U té wapky bacha na lak. Dej si mezi pás a dveře kus něčeho. Třeba plachtu.


youtu.be/...


youtu.be/...


 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]