Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, koupil jsem Škodu Fabii 3. generace, 2015, 1.4 tdi 66kw, po zakoupení jsem zjistil že motor bývá hodně vadný a že mu docela často praskají klikové hřídele, krom toho oprava by byla strašné náročná a drahá, a to ani nezaručuje že by to sloužilo další rok jízdy. Koupil jsem to ve Škoda Plus, Louda Auto, do kupní smlouvy mi uvedli přílohu s protokolem o stavu vozidla, kterým se asi chtějí chránit, zní to následovně:
Motor, palivový systém, turbodmychadlo: hlučný, rosí olej, nutná kontrola / oprava, zjištěné závady: Svítí interval servisu- doporučujeme servis dle pokynů výrobce (výměna oleje+filtrů), Svítí interval servisu- doporučujeme servis dle pokynů výrobce (výměna oleje+filtrů)
u dalších součástek píšou jenom "nutná kontrola" nebo doporučujeme kontrolu, případný servis a na konec přílohy je napsáno: Stav popsaný v protokolu o stavu motorového vozidla odpovídá skutečnému stavu odevzdávaného automobilu. Případné reklamace se uplatňují výhradně písemně.
Tudíž jestli praskne kliková hřídel, mohlo by se to brát jako skrytá závada. Ale ještě předtím píší v kupní smlouvě že další podmínky naleznu na www.louda.cz/reklamace a tam ještě zmiňují, že: V případě odstoupení od kupní smlouvy vrátí prodávající kupnímu kupní cenu, do příslušné provozovny v jakém kupující od prodávajícího převzal. Způsobem vyřízení reklamace se rozumí oprava automobilu, výměna automobilu, vrácení kupní ceny, poskytnutí slevy nebo odůvodněné zamítnutí reklamace.
Kupní smlouvu už jsem bohužel podepsal a zaplatil, ale s autem jsem najel fakt málo a nic se mu víceméně nestalo tudíž lze ho vrátit?
právěže při prodeji nám jenom řekli že je třeba vyměnit olej a filtry, upozorňovali jenom na nový lak a rez 5. dveří, zmiňovali že byly měněny bubnové brzdy, ale to že motoru často praská kliková hřídel, to neřekli.
Pletete si pojmy s dojmy- to že "občas na těchto motorech praskají" NENÍ skrytá vada to má asi 2 příčiny-špatná konstrukce a zanedbané péče či nevhodné používání vozidla, To jste si měl zjistit dříve než jste koupul! Navíc pokud chcete reklamovat "skrytou vadu", tak byste měl prokázat, že prodejce o tom věděl a toto zatajil! Navíc toto máte v příloze ke KS zápis o TS stavu vozidla v době prodeje= téměř nemožné raklamovat! Viz to co jste nám o tomto sdělil :
"Motor, palivový systém, turbodmychadlo: hlučný, rosí olej, nutná kontrola / oprava, zjištěné závady: Svítí interval servisu- doporučujeme servis dle pokynů výrobce (výměna oleje+filtrů), Svítí interval servisu- doporučujeme servis dle pokynů výrobce (výměna oleje+filtrů)
u dalších součástek píšou jenom "nutná kontrola" nebo doporučujeme kontrolu, případný servis a na konec přílohy je napsáno: Stav popsaný v protokolu o stavu motorového vozidla odpovídá skutečnému stavu odevzdávaného automobilu"
Moje rada aspousty dalších znalejších bude znít-prodejte nebo proveďte onen dp servis přičemž výměnu oleje a filtru udělejte klidně 2x po sobě s proběhem třeba jen 4-5000km..
Jinak svítit u kupované ojetiny ko servis= ruce dám pryč a vybírám jiné i když onen servis znamená překročenou lhůtu výměny provozních kapalin tím spíše když o dané značce a modelu vím jen velké kulové (en óňo)
Když kupuji auto tak informace a kontrolu stavu provádím před koupí a potom už nic nehledám ani nekontroluju, protože to nechci vědět Někteří to mají naopak a když zjistí co za "skvost" si přivezli domů tak to chtějí vrátit a diví se, že se s něma prodejce nebaví.
Prodejce nemá žádnou povinnost si od vás to auto vzít zpět a už vůbec ne, když tam svítily kontrolky a navíc to chcete vrátit na základě toho, že jste si přečetl něco na internetu, ale autu kromě toho servisu asi nic není.
Netvrdím, že ten motor je bůhvíjak geniální, ale měli jsme jako služebáky i Fabie, většina měla HTP, dvě měly tentýž motor o kterém píšete. Přičemž ty diesely vydržely i v době, kdy většina HTP měla motor po smrti (přeskočený řetěz a podobné radosti)
Ale dobře, chápu, že nechete fábku s dieselem, vzniknuvším ,,ufiknutím´´ jednoho válce z osvědčeného čtyřválce. Pochybuji, že byste u Loudy uspěl s odstoupením - pro to jsem nějak nepostřehl důvod - těžko můžete vrátit auto s tím, že by mu mohla prdnout klika, že... Tak prostě Fabii prodejte a kupte si jiné, Vašemu srdci bližší auto. To je přece jednoduché a přímočaré řešení.
auto je v pořádku, odpovídá stáří počtu uejtých kilometrů a péči, která mu byla věnovaná...prodávající vydělal, protože prodal auto PŘED servisem...za cenu za kterou by to před 2 lety neprodal...Louda také vydělal, protože prodal auto a bude mít marži...Kupující PRODĚLAL, protože koupil předražené auto...jednak kvůli situiaci na trhu a navíc zaplatil marži z prodeje a ještě navíc zaplatí pravidelný servis, který neproběhl dle plánu, aby vůbe mohl bez obav jezdit...tomu všemu se dalo předejít kdyby to auto zkontroloval někdo, kdo tomu alespon trochu rozumí...mecjanika s diagnostikou bych odvezl s sebou a dal bych mu dva litry ..nebo kolik by si řekl...pokud jde o nákup vozidel, je vhodné stáhnout si z webu manuál k autu a něco málo si přečíst o ovládání, také o významu jednotlivých kontrolek...když tam svítí klíče nebo kuře má to svůj důvod...
a ta docela právní pomoc je v těch obchodních podmínkách ke kterým se kupující zavazuje v té smlouvě..auto nemá vady, je jen ojeté - použité...
jako prodávající bych akceptoval výměnu za něco většího...prodejce není charita ... můžeš se tam slušěn připlazit s tím, že je auto pro rodinu malé a chtěl bys něco většího...oktávku nebo superbéčko ftédéíčku... ten roztřesený žentour jim vrátiš...možná na té výměna ani moc neproděláš, zaplatíš prostě ještě jednu marži navíc...
Obavy z moznej poruchy, lebo ste si precitali, ako sa dana znacka model kazia, nie su dovod na odstupenie od zmluvy. To by bolo mozne len v pripade, ak by tam bola nejaka skryta vada, co nie je vas pripad. Stav auta je opisany v zmluve, navyse ste to nekupili od Pepu z garaze, ktory stocil kilometre a zmazal diagnostiku, vy ste to kupili este od vcelku slusneho predajcu s presnym opisom stavu. Predat to mozete niekomu ako vy sam, cez internet.
první majitel byla bohužel firma, která půjčuje auta na operák.. tvrdili že mám auto po prvním majiteli ale ne že první majitel je firma co půjčuje auta na operák
Máte pravdu první majitel je firma ale ve většině případů má auto jen jeden provozovatel , takže obavy, že stím jezdila půlka republiky jsou liché Operační leasing není Půjčovna! Po ukončené dostane osoba jež s tím jezdila možnost odkopuzpit za nějakou zůstatkovou cenu nebo vzít jiné a toto nechat firmě,...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.