Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Je autobaterie na výměnu?

Od: pakito1 odpovědí: 14 změna:

Zdravím, mám chvíli ojetinu s motorem 1.9 DCI kde byla stará baterie, tak jsem tam dal Exide 12V / 760 Ah s předchozího vozidla která je stará 3,5 roku ( v průběhu posledních 2 let auto 2x stálo více než měsíc s důvodu poruch a baterku jsem nikdy nedobíjel ). Auto na ni nastartuje ale studené starty nic moc, minulý týden bylo denně v provozu + v pátek cesta přes 200 km takže asi byla možnost aby se v autě dobila a následující den studený start byl OK ( napětí při dobíjení alternátorem jsem měřil a je v pořádku). Poté 4 dni auto stálo a jak asi víte, byl celkem tuhý mráz. Dnes jsem měřil napětí baterie a bylo tam 12.12 V. Tedy hodnota kdy se má baterie co nejrychleji dobít. Myslíte že má smysl baterii dobít do plna a nějak se ještě vzpamatuje, nebo spíše koupit novou baterii radši. Díky

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Kupte si poradnou nabijecku napr. CTEK nabijeckyctek.cz/... a tu baterku co nejdriv dobijte doplna. Baterka by mohla i pote vydrzet.

tento výrobek mohu jen doporučit..mám už druhou...tu první jsem si zlikvidoval kapotou-10 let fungovala bez problému-dala by se i opravit ale odhadnutá cena bylo moc vysoká...ale doporučuji pohledat na netu...stejné/typ a značka/ se dají koupit i levněji

 


1x

Nevěřím 760Ah. To by byla baterka velká jak 4 noční stolky.

Neplette kapacitu a maximální možný odebíraný proud!

pakito1

Spletl jsem si jednoty, správně to má být 77Ah 760A

 

ahoj*

0x

Baterku dobij po jizde kdy je tepla. Pokud to nepomuze a dalsi studene rano je lina, tak uz to ma za sebou. Leto jeste da ale v zime muze selhat.

Desulfatacni babijecku 7A s vetrackem koupis za 300,- z ciny ale prijde ti tak v unoru, to ted nic nevyresi...

pokud chces jistotu na zimu a auto nechavas stat nejezdi denne, dej novou... ja bych teda s ni zimu prezil i s dieselem, ale pokud mas moznost kdo te kabelem nastartuje anebo si vozit novou v kufru pro ptipad...

Z Čičiny mi teď chodí zboží velmi rychle, průměrně do 3 týdnů. Údajně je teď málo vytížená přeprava.

 

asd1

0x

Těžko říct, napoví rychlost samovybíjení a pokles napětí při zátěži (stačí měřit pokles napětí při startu). Špatný start za studena nemusí být baterkou ale autem - žhaviče atd, i palivo (aditivace VIF dost pomáhá - zvyšuje cetanový číslo a nafta snadněji blafne)

Baterka - moderní kalciovky špatně snáší vybití pod 50% kapacity, úplně vybitá - stačí jeden den a je nevratně poškozená (sulfatace elektrod), pokud měsíc stálo tak i nízký klidový oděr jí vysosá.

Nabíječka bohatě stačí Lidlovka, na sulfataci elektrod pomáhá pulzní nabíjení/ vybíjení, "lepší" nabíječky to umí.. V praxi je asi lepší mít v pořádku dobíjení, pokud nejde dobít autem tak dobít nabíječkou a horší baterku zahodit a dát novou..ů

Moderní auta mívaj "chytrý dobíjení" a je to pro baterku hoodně velký kurvítko. At žije ekologie kdy místo jedný baterky se vyrobí dvě až tři a ušetří to možná tak sto litrů benzínu...

PS: 760 Ah?

 


0x

Zkusil jsi při těch 12.12V nastartovat? Jak start proběhl? Měření je sice hezké, ale ne vždy dá dostatečné informace o stavu baterie. V nejhorším doporučím zátěžový test akumulátoru, který jeho stav poměrně spolehlivě odhalí.

pakito1

Ano zkoušel, auto nastartovalo ale šlo cítit takové obtížné protočení motoru než je obvyklé, ale nutno dodat že bylo auto 2 dny v mrazech okolo -10 stupňů

 


0x
Akumulátor má smysl dobít do plna, ale nevzpamatuje se a žádné zázračné nabíječky nepomůžou.

 

pakito1

Děkuji za odpovědi, zítra baterku vyndám s auta a nechám ji dobít, mám tu nabíječku s Lidlu, tak snad aspoň tuto zimu to ještě zvládne. Autem zatím nejezdím denně, jelikož mám ještě staré. Kdyžtak případně koupím novou radši když bude napětí rychle klesat.

 


0x
Já to dělám tak, že "podezřelou" baterku vybiju do cca 11 V (jednoduchý přípravek žárovka, relé, rezistor, nebo nutno hlídat), a pak ji do plna nabiji (až začne šumět). Z doby nabíjení a průběžně měřeného proudu pak snadno vypočtu aktuální kapacitu baterie. Pokud z původních 72 Ah má ještě přes cca 35..40 Ah, tak je pro mě (tady na JM) ještě v pohodě pro TDI starty použitelná. Kdybych bydlel někde, kde teplota běžně klesá pod -15°C, tak už by to bylo málo, tam bych si pod 50 Ah jít netroufl.
Pokud baterku aktuálně nepotřebuji, opakuji několikrát cyklus vybití a nabití, trochu ji to oživí.
edudant
A to je přesně ono. Dneska baterií nikdo nedobíjí. Všichni si myslí, že stačí jen jezdit. A pak se diví že mají baterií ko. Na vojně v zimních měsících se baterie ve vozidlech dobíjely každý měsíc, v létě každé 3 měsíce. Takže koupit nabíječku a nabíjet. Pouze jezdit nestačí. Bezúdržbová baterie neznamená že se nemusí dobíjet.
Tak parkovat někde na sídlišti 200 m od bytu, taky by mě to nebavilo řešit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]