Nejste přihlášen/a.
Zdravím, mám chvíli ojetinu s motorem 1.9 DCI kde byla stará baterie, tak jsem tam dal Exide 12V / 760 Ah s předchozího vozidla která je stará 3,5 roku ( v průběhu posledních 2 let auto 2x stálo více než měsíc s důvodu poruch a baterku jsem nikdy nedobíjel ). Auto na ni nastartuje ale studené starty nic moc, minulý týden bylo denně v provozu + v pátek cesta přes 200 km takže asi byla možnost aby se v autě dobila a následující den studený start byl OK ( napětí při dobíjení alternátorem jsem měřil a je v pořádku). Poté 4 dni auto stálo a jak asi víte, byl celkem tuhý mráz. Dnes jsem měřil napětí baterie a bylo tam 12.12 V. Tedy hodnota kdy se má baterie co nejrychleji dobít. Myslíte že má smysl baterii dobít do plna a nějak se ještě vzpamatuje, nebo spíše koupit novou baterii radši. Díky
Kupte si poradnou nabijecku napr. CTEK nabijeckyctek.cz/... a tu baterku co nejdriv dobijte doplna. Baterka by mohla i pote vydrzet.
Baterku dobij po jizde kdy je tepla. Pokud to nepomuze a dalsi studene rano je lina, tak uz to ma za sebou. Leto jeste da ale v zime muze selhat.
Desulfatacni babijecku 7A s vetrackem koupis za 300,- z ciny ale prijde ti tak v unoru, to ted nic nevyresi...
pokud chces jistotu na zimu a auto nechavas stat nejezdi denne, dej novou... ja bych teda s ni zimu prezil i s dieselem, ale pokud mas moznost kdo te kabelem nastartuje anebo si vozit novou v kufru pro ptipad...
Těžko říct, napoví rychlost samovybíjení a pokles napětí při zátěži (stačí měřit pokles napětí při startu). Špatný start za studena nemusí být baterkou ale autem - žhaviče atd, i palivo (aditivace VIF dost pomáhá - zvyšuje cetanový číslo a nafta snadněji blafne)
Baterka - moderní kalciovky špatně snáší vybití pod 50% kapacity, úplně vybitá - stačí jeden den a je nevratně poškozená (sulfatace elektrod), pokud měsíc stálo tak i nízký klidový oděr jí vysosá.
Nabíječka bohatě stačí Lidlovka, na sulfataci elektrod pomáhá pulzní nabíjení/ vybíjení, "lepší" nabíječky to umí.. V praxi je asi lepší mít v pořádku dobíjení, pokud nejde dobít autem tak dobít nabíječkou a horší baterku zahodit a dát novou..ů
Moderní auta mívaj "chytrý dobíjení" a je to pro baterku hoodně velký kurvítko. At žije ekologie kdy místo jedný baterky se vyrobí dvě až tři a ušetří to možná tak sto litrů benzínu...
PS: 760 Ah?
Zkusil jsi při těch 12.12V nastartovat? Jak start proběhl? Měření je sice hezké, ale ne vždy dá dostatečné informace o stavu baterie. V nejhorším doporučím zátěžový test akumulátoru, který jeho stav poměrně spolehlivě odhalí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.