Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna žárovek za LED

Od: jendaaa® odpovědí: 11 změna:
Dobrý den. V autě jsem si vyměnil žárovky zpátečních světel za LED, protože jsem dozadu nic neviděl. Koupil jsem žárovky co mají CANBUS, nicméně i tak se mi po startu rozsvítí porucha zpátečních světel. Potřeboval bych vsadit odpory, poradíte jaké, prosím? Byly tam žárovky H21W LL s paticí BAY9S, tedy 21W. Nyní tam mám LED 12-18V, 230-285mA, cca 3,5W. Poradíte, prosím? Nejlépe přímo odkaz. Moc děkuji.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Poradim uviest auto do stavu, aby vyhovelo na STK a neporusovalo predpisy. Podla pravidiel poradne sa nema poskytovat nelegalna rada, o aku vy ziadate.


Berte to třeba tak, že se jedná o závodní speciál, který není provozován na pozemních komunikacích. Pak by to šlo spočítat? :D :D

P = U2 / R R = U2 / P

dosadime P = 21W U = 12V R = 6.86 ohm tento odpor plne simuluje 21W ziarovku, samozrejme aj funguje ako 21W ohrevne teleso, ktore moze podpalit cele auto alebo roztopit plasty. Na vasom mieste nakupim odpory 10, 15 a 22 ohm a laborujem, pri akej hodnote si auto mysli, ze tam je povodna ziarovka. Podla vzorca vyssie si viete spocitat, na aky najmensi vykon musi byt odpor dimenzovany. Mozete aj nakupit odpory 4.7 ohm a postupne ich skladat do serie ...

autopal

Nepochybuji o vašich výpočtech, ale v tomto případě je to úplně jinak.

Když se po startu rozsvítí kontrolka značící závadu světel, tak couvací světla nesvítí, to znamená, že vlákno je studené. Studené vlákno má podstatně jiný odpor (menší) než vlákno rozžhavené u svítící žárovky a tím pádem se pro kontrolu závady nedá počítat ani s 21W, protože s menším odporem je těch Watů o dost více.

Pokud by se kontrolka závady rozsvítila až při zařazení zpátečky, tedy když by se měla rozsvítit couvací světla, tak by váš výpočet seděl. Ale když je závada hlášena u vypnutých světel, tak to bude jinak.

Tazatel bude muset experimentovat a zkoušet s jakým rezistorem to bude fungovat. A začít s vyššími hodnotami a postupně snižovat, až trefí hodnotu u které to nebude závadu hlásit.


Ano. Je to tak, že auto po startu posle malý proud do všech žárovek, aby zjistil, zda jsou všechny funkční. Proud je slabý, žárovku to nerozsvítí, ale u těch LED už je to problémem asi no.

 


Na STK není problém. Ale za radu děkuji:D zajímaly by mě spíš ty odpory

 


0x

Už jste je zkoušel? Svítí líp? Protože tomu moc nevěřím.


Ano, svítí o poznání lépe. Mám to ověřené, měl jsem to i na minulém autě.

 


0x

Riadiaca jednotka počíta so stanoveným odberom prúdu,ak ten je iný,tak hlasi poruchu. Musíte tam dat daký odpor do série,ktorý vám pokryje ten rozdiel prúdov. Počítat sa mi nechce.


doplněno 14.12.22 12:33:

Tak,človek má niekedy také chvílky,kedy sa mu nechce počítat matematické úlohy za niekoho. Princíp som vám uviedol,a to,že musíte doplnit do okruhu úbytok prúdu ďalším spotrebičom,či to bude do serie alebo paravelne,presne neviem.


To je vlastně jakoby jste tu reakci nenapsal
autopal

"slavco31" - Musíte tam dat daký odpor do série...

Do série s čím?

Pokud by rezistor zapojil do série s ledkou, tak bude výsledek horší než je nyní - odpor bude menší než u nyní namontované leky a navíc ledka bude méně svítit.

Rezistor by se musel zapojit paralelně k led žárovkám. A nemusí bát ani u žárovek nebo světel - může být kdekoli na vodiči za spínačem couvaček a zapojený vůči kostře auta.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]