Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nenastartoval jsem auto

Od: ret odpovědí: 9 změna:
Dobry den, vim, ze mi tu nebude asi moc pomoci, ale chci se zeptat, co by z nejvetsi pravdepodobnosti mohl byt muj problem.
Pres leto jsem normalne dieslovy auto startoval a v poradku. Zacla zima a nekdy pred mesicem u teplot pod 2 stupne trvalo nez chytlo auto. Z pravidla do par vterin nastartovalo, popohnal jsem to plynem.
Vcera uz startovalo asi pul minuty, tak jsem si rekl, ze pozitri zajedu do servisu, jestli je to tim starsim naftakem nebo je neco potreba vymenit.
Dnes rano pri -4 startuju a nic. Auto nechytlo ani po x minutach, nechaval jsem mezi tim rozestupy. Svitila kontrolka zhaveni.
Po tom vsem se vybila baterka, pres kabely z druheho auta jsem ji nahodil a zkusil znovu, ale auto ne a ne nastartovat.
Takze jsem to odvezl odtahovkou do servisu.
Jeste nevim, cim to je. Trochu me vydesilo, ze mi rekli, ze to muze byt i nejaka praskla pumpa privodu vstrikovani paliva a oprava je silena.
Mam pocitat s tim horsim nebo s tim lepsim, jako treba zhavicka?
Pod motorem jsem mel dneska trochu mokro, nesnezilo ani neprselo, tak nevím.
Co muze byt pricinou pravdepodobneji, kdyz to zaclo az ted v zime?
Auto je starsi diesel.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

dynamit

0x

U nás na Ukrajině se zatopí pod autem, aby se trochu zahřála nádrž. Můžete to zkusit.

 


0x

Jaké auto jaký motor? Předkomůrkový motor, přímovstřik, nebo CR a to vše atmosféra nebo s turbem?! CO dělá -jak dlouho svítí kontrolka žhavení? Tuto jsem naposledy viděl svítit v přeplňovaném přímovstřiku ne CR v Premacy (rv 2000 a údajně přes šestset tisíc). Osobně jsem když nechytlo na poprvé tak nažhavit, , klíč do "0" a znovu nažhavit + nechat dožhavit a pak točit.

Příčin může být vícero-špatná žhavka nebo více, vadné relé žhavení , špatné vstřikovače (nerozpráší řádně naftu ve válci), špatné tlaky ve válci-válcích, (fouklé těsnění, neseřízené ventily, zapečené kroužky...) a asi jakom poslední špatná nafta-"zamrzla" a proto jste nenatočil.(podle toho jak jezdíte a kdy se naposledy tankovalo- nepředpopkládám, že máte v nádrži ještě letní naftu-takže toto asi ne.

Cituji Vás :" nejaka praskla pumpa privodu vstrikovani paliva" je asi skoro nesmysl.-viděli "kavku" a chtěji vás maximálně podojit ASI!

 

bln

0x
Zdravim, pokud je to koncern 1.9 Tdi a svitilo stale zhaveni tak je to jako chybova kontrolka, skoro bych si typnul na rele 109, viz google, ve skratce nesepne palivovy system a muzete startovat do nekonecna ale motor nedava naftu.
Mě u koncernu právě nesvítila žádná chybová kontrolka ani žhavení při poruše relé 109.. Ani diagnostika nic nenačetla..Že je to relé 109 jsem zjistil až po dlouhém pátrání a poradil mi to tu uživatel "Dabel".. Pak ještě byl oříšek to relé najít.Ty kujvy německý ho schovali nepochopitelně až do hloubky pojistkové skříně..nebylo vůbec mezi ostatními relé..! Musel jsem se k němu doslova prokousat! A že je špatné jsem po dlouhém zkoumání zjistil právě proto, že vůbec nesvítila kontrolka žhavení!
bln
Mozna mate pravdu s kontrolkou, vim urcite ze kontrolka zhaveni se chovala nestrandartne, do ted jsem byl presvedcen ze nezhasla ale uz je to nejaky rok co jsem to resil a treba to bylo tak ze se nerosvitila vubec a uz me klame pamet, ale jsem si jist ze podle nestandartniho projevu kontrolky zhaveni a hledani zavady na internetu jsem problem s obcasnym problemem nastartovat vyresil.
Diky za pripominku

 


0x

třeba špatný žhaviče nebo zamrzlej palivovej filtr

Žhaviče by mohl sám zjistit nahrubo kusem drátu.. Nevíme co má za auto..Ale když odpojí žhavicí lištu, očka,fajfky nebo to co tam má..Tak vezme plus z baterky a škrtne o kontakt žhavičky.. Když to prskne,tak je dobrá (takhle to dělám já) Ale NESMÍ si nikde škrtnout o kostru..Jinak to nažhaví celé a nadobro Záleží jak je šikovný a jaké má minimální znalosti o autech Příčina může být jakákoliv.. Žhavení by měl zkusit jako první

lepší je žárovka 12v5w jeden konec odpojenej žhavič druhej konec plus baterie

svítí jasně žhavič o.k.

nesvítí žhavič k.o.

 

autak

0x

Jak stary mas palivovy filtr? A jak stara je nafta, je zimni? Co zhavici svicky? Pokud to jen nechyta, ale baterka je ok, zkus zapnout zapalovani a vypnout a zapnout a pak az startovat, zda dvojnasobne zhaveni pomuze?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]