Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nelze nastartovat

Od: laskonka* odpovědí: 29 změna:

Zdravím, žádám Vás o radu, už jsem se zde na toto jednou ptal ale z absencí fotografií, z důvodu přehlednosti jsem si dovolil založt novou otázku. Fotografie doplním...

Máme Citroën ZX 1.4 , po zimní bouračce, kdy se v zatáčce při 40-ti km rychlosti stuklo naše auto s protijedoucím, nelze nastartovat motor. Auto je v pořádku jen je na levé přední straně opravdu mírně bouchlé. Po pokuse natočit motor v motoru jen cosi "cvakne" - předpokládám že startér - ale netočí se. V motoru po optické kontrole byli tři odpojené (přetržené) dráty, jeden jsem zapojil další dva nevím kam patří, nenašel jsem žádnou svorku, nic takového. I po té motor (startér) jen cvakal. Nelze nastartovat ani roztažením.

Auto má imobilizér, tak nevím zda to nemá za následek on, že by blokoval nastartování motoru, dá se v tomto případě nějak vyřadit z provozu?

Automechanik mi po zimě řekl ž je to tak na 30 000 opravu, podle mě je to nesmysl, zvládl bych to sám, jen vědět co s tím udělat.

Prosím moudré hlavy dejte se dohromady a poraďte, moc děkuju.

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

laskonka*

Toto jsou ony dva dráty

 

laskonka*

Toto je fotografie rozbitého předku

 

laskonka*

A toto je jakási pojistková skříň u levého světla, nevím, přidal jsem i toto...

 

ar*

0x

Čéče já vím proč to nejde nastartovat , ty tam nemáš baterku

Né vážne, u toho altiku to vypadá na přetržený drát. Stím startováním , zkus start nakrátko at se zjistí jestli je chyba ve startéru nebo v přívodu el. Pokud není nijak chycené kolo a poloosa a je poškozené jen to co je vidět na foto tak cen opravy 10000- 12000 a to počítám nové díly , žádný vrakáč a včetně laku samo sebou. S tím imo. záleží jestli je součástí ŘJ a nebo je samostatně

doplněno 10.06.10 23:44:

Laskonko mrkni sem poradte.cz/...

laskonka*

Nooo, sory že se ptám,ale co znamená start na krátko.?

Ty dva dráty co tam jsou, jsem zkoušel i spojit, a po té nastartovat a nic... Taky jsem myslel že je to jeden přetržený...

laskonka*

Jinak co se dílů týče, mám ještě jedno identické nepojízdné auto na díly, takže toje cajk, teď jen tohohle brouka potřebuji nastartovat...

laskonka*

Takže na startéru (pokud ho najdu) propojím tyto dva konektory a pak se pokusím znovu nastartovat? Díky...

ar*

Pokud se propojí ty dva kontakty tak to hned staruje. Vyřadit rychlost

doplněno 11.06.10 00:12:

Ten starter najdeš u převodovky a 1,4 ho má tuším za motorem pod filtrem sání. Nebo nejlépe jdi po tlustém červeném kabelu od baterie a on tě k němu dovede :D

laskonka*

Dobře, zkusím v průběhu tak 14 dnů a ozvu se, zatím díky.

laskonka*

Zdravím, dneska sem na to koukal, startér jsem sice našel, díval se na něj, ale s potížemi. Bohužel jsem se k němu nedostal tak, abych mohl spojit konektory na start nakrátko... Přišlo mi , že bych musel rozebrat půlku motoru abych se k němu dostal - což samosebou já nemužu, nedal bych ho dohromady)... Takže je to v háji...

 

hanher*

0x

Nejsem si jistej, ale není v ZX už nárazová pojistka?

laskonka*

Hele já vůbec netuším co tam je, ale váleček - něco jako startér jsem našel, ale bylo to blbě přístupný i viditelný, ani z podauta sem se k tomu nedostal...

hanher*

U Xantie to je po otevření kapoty vlevo nahoře v rohu. Něco jako červenej čudlík, jestli se dobře pamatuju...

 

laskonka*

Je ještě nějaká jiná věc kterou bych pro to auto mohl zkusit udělat?

At se na to podívá kdo tomu alespon trochu rozumí, když nepoznáš ani startér

laskonka*

Píši že jsem startér našel, jen se k němu nemužu dostat Já sem přizval našeho mechanika hned ze začátku ale částka 30,000 Kč je podle mě nesmysl jak jsem již psal, zřejmě se mu do toho jen nechce. Tak jsem se chtěl pokusit s tím něco udělat, bohužel nikoho jiného kdo by se na to podíval nemám... Musel bych s tím do servisu a tam by ta cena nebyla o moc nižší jelikož si účtují ještě práci.

ar*

Laskonko je pravda že ktomu startéru je mizerný přístup ,ale dostat se k němu lze. Jak jsem posílal ten odkaz tak na tom obr. je vidět konektor , naněj napoj kabel od baterie 12V. Starter by mněl hned startovat. Pokud nezačne , promněř nejprve jestli je motor dobře ukostřen. Pokud bude dobře ukostřen a startér přesto nebude točit, může být počkozna cívka. Pak bude potřeba spojit nakrátko ty dva "šrouby" na obr.. Budeš muset třeba sundat vzduchový filtr aby ses ke startéru dostal. Jiná možnost není buď se snažit a nebo platit.

laskonka*

Hoši díky, pustím se do toho. Stáhl jsem si chytrou knihu kde je naprosto vše. Jen jsem narazil na zapalovací cívku, než se pustím do demontáže motoru, mohlo by to být zapalovací cívkou? Jde proud ke startéru přes ni? Tot jen dotaz než se pustím do cesty kee startéru, tahle cívka je totiž hned nahoře. Děkuju.

ar*

Laskonko zapalovací cívka se starterem nemá co dělat tou to není.

erikch*

ideální příležitost se trošku vyškolit-nevím přesně jak u ZX,ale Citroen má startér na 3x imbus-a nelezeš-li odspodu,tak shora budeš muset něco málo odstrojit-není to zas takový problém a neboj se toho!Stejně pak následně startér jako takový-nejdřív uhlíky,sundat krytku na konci a to kam vedou protilehlé dva drátky,tak tam jsou uhlíky,pod tou pružinkou co je drží(anebo spíš už skoro nejsou)taky si sním "zarachot v ruce-pokud ucítíš,že v něm jakoby moc rachtá-tak zřejmě stržené magnety,čili rozebrat ty 2 šroubky,co ho drží pohromadě,vytáhnout rotor-pokud nepůjde,tak už to můžeš vzít a zahodit,utržený magnet už je pasé,ale nechci strašit...-prostě uvidíš-není to nic záludného,nic na tebe nevyskočí...Kdybys náhodou potřeboval startér,písni nechal bych ti ho tak do pětikilča-ale určitě na něj nejdřív mrkni a neboj se toho-buď rád,že nemáš japonce-tam je přístup ke startérům horší než k penězům(ale zas jenom na dvou šroubkách)...

 

laskonka*

0x

Zdravím vás hoši, tak sem právě skončil s výměnou startéru. Ke stratéru jsem se zdárně dostal . Vyhodil jsem ho, a nahradil startérem z druhého auta který je na 120% funkční. Start nakrátko jsem ani nezkoušel, páč tento startér má jen dva konektory - + a -, které nejsou připojeny přímo na něj, ale na magnetický spínač který je přidělaný ke startéru. Tento magnetický spín ač je právě top, co tam cvaká při pokusu nastartovat. Nuže po úspěšné výměně se opět ozývalo jen cvakaání, takže startérem to nebude ten je OK.

Tak opravdu nevím čím by to mohlo být, snad zadrblý motor či co? Ale není slyšet startér se alespoň pokoušet nastartovat, jde pouze slyšet ten magnetickej spínač jak "spíná".

Nebo snad závada někde v elektorinstalaci?

Ale kabely od bateri jdou přímo ke startéru, kabel od spínačky je zapojen na stejném, konektoru, mínus je na koéstře pochopittelně, nic jíiného jsemm mezi tím neviděl, ani v okolí startéru něco urvaného nebo tak něco...

Žádám vás o radu rádcové...

cyril*

V tomto případě lze poradit jediné : svěřit auto člověku, který tomu aspoň trochu rozumí.

ar*

Laskonko , ke starteru žádný mínus kabel nevede. Mínus si startér bere od okostřeného motoru. Na tom selenoidu (ta cívka co cvaká) je zapojen + 12V a pak tam vede kablik od spínačky. Ten druhý silný šroub M8 vede do vinutí stártéru a ta magnetiská cívka jen propojí ten proud +12V. Zkoušel jsi ten startér když byl venku, jestli opravdu funguje?

To že je zadrblý motor, snad startuješ s vyšlápnutou spojkou, a zadruhé stratér by měl snahu stejně startovat a jakoby se zakousne.

Ještě jednou překontroluj jestli je baterka nabitá a kabely ke startéru a ukostření. Pokud zastartuješ a starter cvakne zhasnou kontrolky a nebo zůstanou svítit?

doplněno 17.06.10 16:48:

Laskonko ta kabeláž ke startéru je úplně jednoduchá. Jeden kabel +12v přímo od baterky na cívku, druhý kabel - je ukostření vede od baterky - pol a je chycen šroubem u přebodovky. Pak ke staréru vede slabý kablík od spínačky , ten je v pohodě když cívka cvaká.

Pokud máš dobře zapojen + i - pól tak jsou v civce opálené kontakty a neropouští prod do startéru.

laskonka*

Kontrolky zůstávají svítit, než jsem startér vyhodil zkoušel jsem to i s dálkovými světly - podle manuálu. NO a venku jsem ten startér zkoušel, ten starý nešel. Ten druhý jsem nezkoušel, ale byl z auta kterému motor šlape jen je nepojízdné, s tím jsem startoval, tekžej sem tam ten starter rovnou prdnul... A jasně že startuju s vyšlápnutou spojkou , to s tím motorem bylo jen konstatování, je mi jasné že by startér alespon kuckal...

Snad už to muže být někde nějakou kabeláží, něco se při tom nárazu muselo stát - urvat, vypadnout, jen nemužu přijít na to co to sakra je...

Chlapi všem vám děkuju, ale budu si muset sehnat mechanika který se mi na to podívá a neřekne si 30 000...

Protože myslím že s tímhle sám nehnu...

 

laskonka*

Zase po nějaké době vás tu zdravím pánové.

Tak auto pořád nejede, mezi známými nikoho znalého v oboru nemám, mechanika jsem nesehnal, jen se mi to auto nějak nechce tahat do šrotu jen proto, že nenastartuje...

Nevím si rady, kdyby tu mezi vámi byl někdo , kdo by byl ochoten se na to se mnou zajet podívat, budu rád.

Jsem z Královéhradeckéo kraje... Samo sebou pro dotyčného zajedu, pak odvezu a za jeho čas zaplatím...

 

ar*

Laskonko tak jsme krajani , za kterého města jsi?

laskonka*

Hradec Králové...

ar*

Příští sobotu 17.7 bych se mohl klidně stavit. Tak dejte adresu nebo tel a mužeme to domluvit. Pokud tedy máte zájem.

Popřípadě se zaregistrujte a pak použít vnitřní poštu.

laskonka*

pegr90@seznam.cz

17. jsem v práci, ale domluvíme se na nějaký den...

Děkuji za ochotu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]