Nejste přihlášen/a.
Jaký levný ojetý usporny auto na občasný sporadicky tahání přívěsu?
Proste nebrzdeny 750 (ne mene tedy to auto musi asi vazit cca 1500 kg) a brzdeny - co nejmensi nejlevnejsi auto s co nejvetsi povolenou hmotnosti tazeni brzdenyho privesu jestli rozumite aby se to veslo do 3500 takze podvaly se delaji na 2000 kg? No jo ale tam by zase auto muselo vazit taky 2000 kg ne?
Ps: pripadne existuje nejaka aplikace, tabulka, kde jsou modely aut a lze to tridit a filtrovat podle hmotnosti auta+hmotnosti
Co prosim znamena ten 85% match? practicalcaravan.com/...
Ps: uz vim ze mam hledat tabulky TOW CARS - ale presto, nekdo se v tom vyzna lepe tak by rovnou mohl nastrelit modely podle zadani... obecne poucky cca ze nebrzdeny 1/2 a brzdeny 1/1 hmotnosti auta a jak je to s RP vim
ssangyong - na TipCars nevidím ani jeden, potřebuju tip na něco reálné dostupnýho )
A co je to ten 85 procentní limit, viz odkaz výše, to je nějaká doporučená hodnota a nebo limitní hodnota dle legislativy v cizině!?
Jako Bčkaře tě zajímají maximální váhy přívěsů, co snese tažné na autě v kg bržděný a nebržděný a nesmíš celou soupravou překročit váhu 3500kg.
Tedy bržděný autopřepravník (podval) o hmotnosti 680kg nesmíš tahat, protože jako Bčkař musíš koukat na celkovou váhu autopřepravníku s maximálním nákladem a to se může vyšplhat na 2500 - 3500kg
...
S BE můžeš takovej prázdnej vlek táhnout i Fábií, protože se do maximálky tažného zařízení vlezeš a u BE jsi 3500+3500 tedy 7000kg souprava
*********
Takže co budeš tahat a čím na to pozor. Jako Bčkař asi na bržděné přívěsy zapomeň (zvláště na ty nákladní k vůli váze v maximálkách celkových). Možná s mini karavánkem se za nějaký osobáček vlezeš do 3500kg a auto, které bude mít na kouli bržděný karavánek 1200kg. Taková auta už ale nejsou malé osobáčky, které mají v průměru tažný závěs na cca 900kg bržděného a konec.
...
Pozor na nebržděný 750kg. Né každý osobáček takový vlek může utáhnout (ubrzdit). Většina třeba Fabií má nebržděný 400-500kg. Pokud je to nebržděný 750kg celkové a tedy váží 200-300kg, potom závěs na autě do 500kg nebržděného může táhnout.
...
1. Tažák na autě zajímá okamžitá váha vleku (což může prázdný vozík vyhovovat a naložený už nevyhovuje)
2. Skupina řo B počítá celkové maximální váhy (Bčkařům to zjednodušuje počty vah, aby nepolemizovali a nezapřáhli nevhodně)
3. S B nepřekročit jízdní soupravu 3,5t
Na tahání je vhodný Caddy nebo Transporter
A fakt nikdo nevite co je to tech 85%?
Mnoo SuperB1 by nemusel byt marny, kolik uveze brzdenyho?
A koukali jste na erbos jak koupil superba za 12000 a pak si ho jeste vydrazil? )
Ale na tahani byh chtel manualni prevodovku, automat by sel asi brzo sra...
Co chci tahat - zatim 750 kg nebrzdeny, vyhledove i brzdeny (karavan, podval) do 1500-1600 kg.
Tedy tahaci auto okolo 1500 kg, manual gear, drzak, levny provoz.
Odtahovku nee, chci v tom obcas i jet a neco prevezt. Takze vetsi kufr jak fabie.
Bohuzel, nikde se moc neuvadeji natoz v inzerci, tahaci parametre aut a obecna zkusenost jaka auta jsou vhodna, to je uz vyssi know how
ps: Ale jak jsem pochopil, tady v CR to asi nikdo resit nebude pres vahu hmotnost vleku dokud nenastane nehoda, takze to moc hrotim.
Benga bude zajimat akorat tak soucet papirove nejvetsi hmotnosti vozu + vleku <3500 kg resp. 4250 kg u B96 (za prekroceni tohoto souctu radi davaji pokuty - 25 az 50 tisic korun ve spravnim)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.