Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zvýšená spotřeba

Od: kral* odpovědí: 8 změna:
Dobrý den... chci se zeptat.fabia 1 1.4 75kw(74)?16v.driv jsem jezdil okolo 6 litrů na 100km teď je to 7.5 až 9 +- . vzduchovi filtr je jak novej,bylo to i živější šlo to od spoda teď to je jak 3valec skoro, nevíte čím by to mohlo být? Dekuji

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x
Třeba palivovej filtr měnil ho někdy někdo?
Nebo čidlo teploty nedává řj motoru ty správné údaje
Navic je zima dýl se auto ohřívá
Múže toho bejt víc
kral*

Děkuji za odpověď pane,o auto se starám cca rok a kdy byl méněn palivový filtr nevim...taky mě to napadlo.(to by zvýšilo spotřebu kdyby tam šlo min benzinu?)? . A je pravda že 10 let co tu Fabii máme tak svítí chyba motoru ale doposud to nedalo problém, táta tenkrát mění cívky svíček bůh ví co ještě..nepíše to konkrétní chybu.asi to dám doservisu...jen se bojím aby to nebylo něco velkého, to auto máme na dojíždění jen do práce.a kuli korozi nemá cenu moc do toho investovat(Prahy, 5ty dvere
jirib
Čidlo teploty,lambda,katalyzátor...
Svítí chyba motoru...tož asi diagnostika řekne víc...

 


3x

"...vzduchovi filtr je jak novej..."

I to může být příčina. Že vypadá čistě neznamená, že skutečně čistý je. I když bude totálně zanesený mikroskopickým prachem, na pohled to nemusí být poznat.

 


3x

Ahoj nejčastěji co mi zvedalo byl pridrený brzdový třmen zvednout auto a port9ciit s kolama o jak jedeš z kopce a vyrDis rychlost a auto zpomaluje je to jasné rzdy

 


3x

Shrnu rady a přidám svůj názor! Protže nevíte kdy byl měněny filtry- vyměnil bych i je-vzduchový i palivový..Zkusil bych čidlo teploty pro ŘJ a lambdu -někoho kdo zná jak prověřit, ale lambdu bych asi rovnou měnil , za ty roky kdo ví jak na tom je, zda funguje dobře a k tomu ještě kontrolu a eventuálně ihned i výměnu svíček. Další dvě věci-nalil bych do paliva aditivum (osobně asi VIF benzínový) a udělal kontrolu brzd -zda nějaké nepřibrzďuje-toto lzei po delší jízdě, pokud přibrzďuje-bude teplejší než ostatní!

Ale pokud už je na dojetí?! tak asi bych kuchnul Kat,zkontroloval svíce + aditivum a neřešil bych navýšení spotřeby.

 


2x

S koncernovými benzíňáky z let 98-08 je pořád něco. Začni diagnostikou, ovšem ani ta u těhle starších verglů nedokáže zázraky. Jestli svítí chyba motoru, tak bych tipoval problém s lambdou, jak se ochladilo.

 


2x

Motor AUB má ty lambdy dvě. Jedna je širokopásmová před katem a druhá obyčejná planární za katem.

Ta zadní sonda nezvedá spotřebu, ale k vůli ní se nedá načít readness kod = vyhození z ME a STK

Přední sonda širokopásmová přímo určuje směs.

Ta přední origo kolem 4-5t

Ta zadní kolem 1500kč

...

Taky má dva katy. Jeden katalyzátor u parohů zepředu motora a druhý na podvozku.


doplněno 07.12.22 17:22:

Je to EURO 4

Proto lambda před a za.

Dva katy jen vylepšují starej motor.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]