Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Regulator brzdne sily nastavení

Od: kare odpovědí: 12 změna:
Dobrý den,
řeším regulátor brzdné sily a jeho nastavení. Jak nastavit regulátor pro větší brzdný účinek zadní nápravy. V regulátoru jsou dva pístky. Mají být pístky více stlačené nebo uvolněné. V které poloze dochází k omezení brzdného účinku.
Díky

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Ta páka co tvoří jakoby víčko na pantu, pokud je přitisknuto na kostku ventilů, tak náprava sedá (větší zatížení) a brzdí to v zadu více.

Teoreticky se to dá doseřídit na konci tím šroubem co mu přenáší pohyb ta pružina o dvou závitech, jak propojuje zátěžový regulátor s nápravou.


doplněno 01.12.22 12:03:

Momentálně podle fotky to máš nastaveno na nejmenší brzdnou výpomoc při zatížení.

kare

Naprosto perfektní odpověď!
A velké díky.
I když jak říkal můj učitel, za pochvalu si nic nekoupíš.
Mam obavu že čas a rez za léta provozu vykonali své a hejbat stim moc nepude

Od toho tu jsme. Na povolení používám sprej na vstřiky a žhaviče nebo přes noc konkor.

 


0x

Takto pro neznámý typ vozu či vleku nelze říci. Pouze pokud někdo zná "tento konkrétní mechanizmus". Pricipielně jde o to, že pokud je náprava méně zatížená tak by měla brzdit méně a napak. Tj zkusit zatížit tak aby si náprava více "sedla" a v tento moment by brzda na této nápravě měla brzdit více - to je jen logika věci, ale snad pomůže.

kare

Stačí obecně,
nakonec jsem pročetl starší dotazy zde na pořádně.
Jde o to, že v jiných autoporadnách byla odpověď pokaždé jiná a to se člověk do toho zamotá.
Hlavně jde o to si uvědomit kterým směrem se hýbe náprava při zatížení a při odlehčení a tento pohyb přenést na regulátor...
I tak děkuji za odpověď.
Čekal jsem reakci od pánů jako je gumidek, diesel, dabel, satam, doutnak, totak, asd1, berger... A další
Tak ten regulator vyhod propoj si trubičky hadičkama a máš vyřešeno
Třeba na rodiny feldě to mam vyhozeny a v pohodě
kare

@dabel A na STK mi seberou i rodný list
Ale dík
Mě ho ještě nesebrali
kare
01.12.22 11:51

 

bery*

0x

A nebo další možností, jak za pár korun posílit zadní bubny, je výměna prasátek za větší průměr.

Já to takhle měnil u kombíkový feldy a oktávky (obě na LPG, takže těžší zadek, obě ABS, takže bez regulátoru), v obou případech tuším z 19 na 22mm, takže o třetinu větší plocha pístku a tím pádem i síla na pakny ...

U oktávky to myslím pasovalo přímo, u feldy tuším bylo potřeba malinko propilovat štít kvůli trochu jiný rozteči děr.

Ovšem popravdě, ani v jednom přpadě mě k tomu nepřivedla primárně touha k vylepšení brzd, ale tekoucí prasátko s předpokladem, že druhá strana se asi ohlásí co nevidět taky, tak proč to neudělat najednou a přitom rovnou trochu nevylepšit

jo, ABSo mělo ty nejmenší prasata

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]