Nejste přihlášen/a.
Jaké má být napětí plně nabitého akumulátoru Renault 12V L2 EFB 60Ah 640A 2410 JD22a v klidovém stavu?
V ČT v pořadu Černé ovce bylo uvedeno, že při napětí pod 12,8V dochází k ničení baterie. Něco jako sulface, ale už si nepamatuji přesně ten název. Dohaduji se se servisem o výměnu baterie v záruce. Plně nabitá po třech dnech v klidu má napětí 12,2-12,3V. Po ujetí cca 8km systém auta ukazuje Nevypínejte motor, probíhá dobíjení baterie (Renault Captur), příp. Nastartujte na dobití baterie.
Za jizdy myslite pri nastartovanem motoru... neboli pri dobijeni. Nominalni napeti alternatoru je 14V
V jakem dile Cernych ovci? A jaka presne baterie? Nenechavejte si odkazy pro sebe...
Standardni ma v klidu (tedy tak hodinu po odstaveni auta) okolo 12,6 V (+/-0,1V) vydrzi klidne x mesicu, pokud je odpojena od auta.
AGM maji standardne asi o 0,15V vice?
Co presne resite? Auta se systemem start/stop tto maji zase jinak. Coz je vas pripad (EFB), ostatne tam muze dochazetf ke spouste problemu
V Černých ovcích to bylo někdy před 3 týdny. Soudní znalec tam vysvětloval, že napětí má být minimálně 12,8V, jinak se baterie ničí. Jednalo se o Fabii. Nová, začalo to po půl roce. Jezdil na Jarov, přesvědčovali ho, že jezdí málo, pomalu ... Vzal si znalce, ten s autem zajel do jiného servisu a tam hned po proměření uznali, že baterie je špatná.
U mně je to Renault Captur, průběh stejný, taky po půl roce od koupě. V servisu jsem byl od loňského podzimu asi 5x, vždycky mě presvědčovali, že je vše v pořádku, že nic nenašli. Jednou se jen tak mimochodem zmínili mezi sebou o stop-start. Začal jsem ho vypínat, chvíli se zdálo, že to pomohlo, ale ne.
Baterie je Renault Nissan 12V L2 EFG 60Ah 640A 24410 JD22A
Dobíjení funguje, 12,2V a hned po nastartování na volnoběh 14,4V. Zkoušel jsem i jestli se baterie nevybíjí. Dal jsem měřící přístroj mezi +pól a svorku. Po vypnutí všeho 0,00. Teď jsem požádal o výměnu baterie v rámci záruky (u baterie platí dva roky), že to nemůžou rozhodnout sami, musí to schválit Praha (Autodružstvo Znojmo, kde jsem auto koupil). Teď jsem objednaný na 24.11.
Jak je to se zárukou při opakující se závadě bez odstranění? Není to závada bránící používání, zatím jsem vždycky dojel, ale mám vždycky divný pocit.
I EFB by mela mit 12,55 minimalne
pokud mas moc startu a malo jizdy, tak to holt MUSIS obcas pripojit na nabijecku! Na to se 2 roky zaruka nevztahuje, ze ji nevhas podnabitou a ona zasulfatuje. Ty tam máš už na nabíjení řídící jednotku, která je ve vozech se start stop systémem, Ale prostě pokud málo jezdíš, třeba jen po městě tak se to nemá jak dobít.
Pred 2 hodinami vyslo video jak si to hlidat
1. Se start-stop systémem ti baterku auto nikdy nenabije, jako auta bez toho systému. Klidně při zrychlování odpojí dobíjení úplně a nechá baterku vybít až na 12,0V nebo i 11,9V.
2. Jak začneš brzdit motorem, tak se využívá energie motoru k tomu, aby setrvačností ještě roztáčel alternátor, který bude pohon pomáhat brzdit dobíjením.
Alternátor se točí stále, ale když mu vypneš buzení kotvy, tak se točí bez magnetických sil volně. Když po něm chceš dobíjet baterku a krmit elektrikou celé auto, tak logicky magnetické síly v cívkách rotoru a statoru začnou v alternátoru rotaci brzdit a vznikne větší odpor na pohon řemenu od motoru.
Šetří se palivo a jsou nižší emise. Podobně, jako když auto nejede do kopce a jede po rovince.
Pokud s tm jezdíš jako ze starou pixslou ála důchodce ze škodovkou 120, tak se ti baterka téměř nikdy nedobije a auto brzo "klekne". baterka taky odejde dříve a budeš kupovat novou.
To je vlastnost start-stop systému. Ne vada k reklamaci. Proto tyto auta mají AGM nebo EFB baterky.
1. A co tvrdíš na základě čeho? Ty takové auto máš a máš to připojeno přes nějaký senzor a Bluetooth a na tablet nebo telefon? V autě start stop má být přece řídící jednotka a pod 12 a půl voltů by to neměla nechat klesnout... Jaký by k tomu měl důvod? Aby výrobci musel platit výměny? Anebo se to tak chová jenom při studeném motoru? Tedy zrovna v situaci, když jsi po startu a potřebuješ co nejdříve dobíjet? Tomáš fakt změřené?
Mně se zdá, že tazatel vůbec nechápe, že musí občas dát auto na nabíječku, pokud jezdí krátké trasy...
2. Tak ta první věta je popis každého alternátoru a každého starého motoru přece (s elektronickým vstřikováním - Uzavřel přívod paliva)... já navíc v létě když the celeru jí z dlouhého táhlého kopce zapnu ještě klimatizaci a pustím naplno větráky, v podstatě odčerpávám kinetickou energii do AC větráku
Takže žádná plynula regulace?
vždyt přece když je baterka nabita, tak ten odběr se alternátoru není a sám alternátor tak není zatížen, nebo se pletu?
ECU neví, že jedeš jen 4km k doktorovi a pak to doma chcípneš nenabité a necháš 14 dnů stát na parkingu.
Po 14ti dnech pak třeba cestou k dalšímu doktorovi opravdu ECU nenechá dál vybíjet a začne dobíjet, ale mezitím 14dnů baterka stihla pomalu sulfátovat a už nebude jako dříve.
007cz...proto styl ježdění důchodce (nemyslím jízdní styl, ale malé km cuk sem, cuk tam a pak zase stát na sídlišti), baterku rychleji zničí se start stop systémem.
To je zkušenost.
I běžný systém bez inteligentního dobíjení nezvládá ježdění jen po městě 2-4km k doktorům a pak odstávku na parkingu 14 dnů.
V práci se jeden klient (dědek) dohadoval o opravě, že mu takto auto nestartuje. Vybíjel baterku. Opel Corsa B. Měl tam alarm a rádio. Jezdil 4km město a pak nejezdil. Prý mu to blbě dobíjí. Dobíjelo normálně. Baterka pidi za torpédem čelního skla 45Ah (navíc starline). Za rok kupoval novou.
Nakonec byl spokojený s odpojovačem baterie.
Startstop je na tom hůř. Po nastartování klidně za ty 4 km alternátor na baterku téměř nešáhne.
Tak jsem si dneska v servisu vyzvedl auto s novou baterií na záruku. Ani jsem nedoufal. Chyba byla snad v tom, že dobíjení bylo napětím 14,4V, ale proudem 2A místo 6A. Tím se asi baterie ničila. Nedokážu posoudit, nejsem na toto odborník. Všem děkuji za snahu mi pomoct.
Mě v souvislosti s tím "inteligentním" dobíjením (nemám ho) už dlouho vrtá v hlavě jedna věc, tak třeba mi to tady někdo ujasní Pořád narážím na "odborný" články, kde se stále dokola opakuje totéž o způsobu připojení nabíječky - tedy mínus nikoli přímo na baterku, ale na kostru, aby šel přes snímač a auto o dobití vědělo. Podle mě je to ale padlý na hlavu - auto tak ví, že je dobito a tím pádem i že v následujícím provozu chvíli moc dobíjet nemusí a může jet z baterky. Takže po pár desítkách kiláků se dobití nabíječkou stalo zbytečným (snad kromě trochy desulfatace při použití hloupý nabíječky) a regulace nechá baterku zase spadnout na "svoje" procento.
Podle mě by bylo vhodnější nabíječku dávat napřímo, aby o tom jednotka nevěděla a držela tak baterku dýl blízko výchozího stavu vyvolanýho nabíječkou, nebo se pletu? Zatím jsem přesvědčenej, že ne, že to jen všichni ti pisálkové od sebe opisujou stejnou blbost.
Mám zkušenost akorát s MB W211 s netěsným vzduchovým podvozkem, kde při poklesu auta kompresor podle nabití baterky dofukoval a nebo ne po odemknutí dveří. Při delší zimní odstávce s trvale připojenou nabíječkou jsem měl pocit, že s nabíječkou přímo na baterce dofoukne jenom z nejhoršího, ale když přes snímač auto vědělo o dobití, kompresor měchy nafoukal víc. Což potvrzuje moji domněnku, že když auto ví o lepším nabití, víc plýtvá.
Ještě, trochu to souvisí, mě kdysi zaskočila baterka u nějakýho historickýho IBM notebooku - už moc nevydržela, tak jsem všechny články dobil do 4,2V a beze změny, jen její celkový plný i minimální napětí se posunulo asi o volt nahoru (čímž jsem přišel o možnost dobíjení přímo kabelem ze zapalovače auta). Prostě elektronika už měla spočítáno, že články mají mít jen tolik a tolik % kapacity, to z nich umožňovala odebrat, ale stejně tak i nabít, ač reálně by se ještě vešlo třeba dvojnásobek.
A ty u auta nemáš připojen minus baterie rovnou na kostru vozu? Tedy mezi minus baterie a autem máš nějaký zařízení - snimac? Muzu foto?
Nene, nevyfotím, u jedničkový oktávky naštěstí nic takovýho nemám, mínus vede přímo na kostru. Ale dnešní auta nějaký snímání proudu pokud vím mají asi běžně. A nevímproč je na mínusu.
Myslím si, že dost velký vliv bude mít management nabíjení toho kterého vozidla. V jednom autě (Golf) se mi baterka vybila v garáži do mrtě (nenastartoval jsem) u vozidla starého sotva měsíc, u jiného (Audi) mám původní baterii patnáctý rok a pouze ji poslední roky sem tam nechám přes noc na nabíječce (přes svorky vozidla). Jen z připosranosti. Mám pocit, že kdybych to nedělal, nic se velice nestane. Přitom auto jezdí velmi málo, mnohdy i více než měsíc v kuse stojí. Narážím na zmíněnou hlášku: Nevypínejte motor - probíhá nabíjení baterie. To mi přijde docela mimo. Jako že třeba dojedu na benzinku a nechám zapnutý motor, protože čip usoudí, že baterka není správně dobitá? I sebekvalitnější baterie se zničí, když bude připojena k zachybovanému nabíjecímu okruhu. Šel bych i tímto směrem.
Nevypínejte motor, probíhá nabíjení... rozhodně nevadí vypnutí na pár minut. Ale vadilo by vypnutí na pár dnů. Ona by třeba po pár dnech nastartovala, ale baterka v bodvibitém stavu dlouho odstavená v mrazu se ničí. EFB a AGM sice méně, ale ničí.
Jestli jsou řidiči spokojeni s životností takové baterky na 4-5 let, potom se to nebere jako ničení.
Já si nabíjím a baterka mi vydržela 8 let ve Favoritu Varta Silver a Ve Felciii jezdí 6 rokem taky Varta Silver s opotřebením na 70% dle testeru.
Navíc spousta těchto hlášek je hrubým překladem z němčiny či angličtiny, kde to má třeba jinak myšlený význam.
Doplňuji: Mám také baterii Varta Silver AGM. Což podle některých zdrojů není žádná velká hitparáda. Ale vzhledem ke stáří - asi se ty první ještě dělaly poctivě.
Silver není AGM technologie. Je to obyčejná baterka, jen má desky potaženy vápníkem, aby se mírnilo sulfátování.
@tralalacek... pleteš si řadu Silver dynamic a Silver dynamic AGM
Pojem Silver nerozlišuje AGM a obyčejnou vápníkovou.
Příště piš celý název!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.