Nejste přihlášen/a.
Já se držím poučky: Olej čekat ještě jednou, co na vodu.
Takže když mi trvá ohřátí vody na cca 85C 4km, tak po dalších 4km mám kompletně prohřátý motor s olejem. Podle aut, co mají i ukazatel teploty oleje, trvá ohřátí oleje na provozní teplotu cca ještě půl času, co na vodu. Takže s tou poučkou máš jistotu, že je motor dobře zahřátý.
Jinak pokud máš budík na vodu, tak většinou už od 70C ukazuje, že je voda ohřátá.
Za studena točím benzín max 3000rpm a naftu 2200rpm.
70C ještě není voda ohřátá - aspoň 80C (jen budík kecá a ukazuje, že ano - VW a škodovka, to tak má). Prostě cca si změř kolik km trvá než ručička vody vystoupá na střed a pak ještě jednou tolik km pro olej.
Každý má nastavené maximální otáčky při studeném motoru jinak - já si myslím, že 3000rpm (u benzínu) jsou přijatelný. Když jdu z práce, tak slyším i jednoho človíčka, jak po nastartování ani nepočká pár sekund, aby se olej všude dostal, zařadí jedničku a točí to do omezovače. Jemu ten motor dlouho sloužit nebude.
Je tam klasicky analogovy budik na teplotu vody. Cili, kdyz se voda ohreje na 70C, tak dat oleji jeste nejaky cas - jednou tolik. Do te doby netocit pres 3000?
Na to se nedá přesně odpovědět. Když nastartuješ studený motor a pojedeš deset kilometrů z kopce, bude motor úplně jinak ohřátý, než když pojedeš tři kilometry do kopce.
Ono stačí i půl kiláku do mirneho kopce pod plynem a to budete koukat jak rychle se ohřeje.
Pokud pojede z kopce v deceleraci, tak se nezahřeje vůbec.
Pokud chceš znát skutečné teploty vody i oleje, stačí použít diagnostický kabel. Podle mých měření se ten olej ohřeje o dost později než voda. Ale kvalitní olej by měl mazat i za studena.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.