Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Optimalni provozni teplota

Od: pavels odpovědí: 12 změna:
Mame doma po dlouhe dobe atmosfericky motor. Kolik casu nebo km je potreba na zahrati oleje, abych mohl motor bezpecne vytocit pres 3500rpm?
U tsi jsem se nad 3500rpm dostal malokdy, ale u te atmosfery je vetsi potreba motor tocit.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Já se držím poučky: Olej čekat ještě jednou, co na vodu.

Takže když mi trvá ohřátí vody na cca 85C 4km, tak po dalších 4km mám kompletně prohřátý motor s olejem. Podle aut, co mají i ukazatel teploty oleje, trvá ohřátí oleje na provozní teplotu cca ještě půl času, co na vodu. Takže s tou poučkou máš jistotu, že je motor dobře zahřátý.

Jinak pokud máš budík na vodu, tak většinou už od 70C ukazuje, že je voda ohřátá.

Za studena točím benzín max 3000rpm a naftu 2200rpm.


doplněno 19.11.22 18:43:

70C ještě není voda ohřátá - aspoň 80C (jen budík kecá a ukazuje, že ano - VW a škodovka, to tak má). Prostě cca si změř kolik km trvá než ručička vody vystoupá na střed a pak ještě jednou tolik km pro olej.

Každý má nastavené maximální otáčky při studeném motoru jinak - já si myslím, že 3000rpm (u benzínu) jsou přijatelný. Když jdu z práce, tak slyším i jednoho človíčka, jak po nastartování ani nepočká pár sekund, aby se olej všude dostal, zařadí jedničku a točí to do omezovače. Jemu ten motor dlouho sloužit nebude.

pavels

Je tam klasicky analogovy budik na teplotu vody. Cili, kdyz se voda ohreje na 70C, tak dat oleji jeste nejaky cas - jednou tolik. Do te doby netocit pres 3000?

aj

Tam? Kde? V Zetoru?

Si myslis ze ta analogova rucicka v osobaku je analogova? Pise to spravne, v rozsahu 75-105°C ti ukazuje rovnych 90°C, to je software

 


2x
Jsou lidi, kteří to absolutně neřeší a jezdí jim to taky .. Kamarád měl benzínoveho golfa 1,8 8v a nikdo byste nevěřil co ten motor vydržel za věci..Byl to golf 2 jednobod bez úprav a ohříval ho na místě po startu točením do maxima..Jezdil jako hovado a motor ne a ne odejít..Pak už ani olej neměnil..Auto umřelo na převodovku..
pavels

To je extrém. Já se chci držet nějakého optima pro motor.
Samozřejmě jsem to uvedl pro zajímavost.. Dnešní motory jsou konstruované jinak..
pavels

Jsou konstruovane lepe nebo hure?

petrovic

Dnesni motory z hlediska vyroby, toleranci, ekonomiky jsou konstruovany lepe. Ale jsou mensi, soucastky jsou titernejsi. Jsou to objemove mensi motory hnane na samou hranici vykonu. Bud primovstrikem, nebo turbem. Starsi motory jsou takove vic kovadliny. Bytelnejsi soucastky atd...

 


1x

Na to se nedá přesně odpovědět. Když nastartuješ studený motor a pojedeš deset kilometrů z kopce, bude motor úplně jinak ohřátý, než když pojedeš tři kilometry do kopce.

aj

Ono stačí i půl kiláku do mirneho kopce pod plynem a to budete koukat jak rychle se ohřeje.

Pokud pojede z kopce v deceleraci, tak se nezahřeje vůbec.

Pokud chceš znát skutečné teploty vody i oleje, stačí použít diagnostický kabel. Podle mých měření se ten olej ohřeje o dost později než voda. Ale kvalitní olej by měl mazat i za studena.

 

siley*

0x

Taky je dulezita otazka kolik litru oleje tam je a zda to ma spodni kryt motoru pro lepsi ohrivani a jak hodne ztratovy ten motor je. On je velky rozdil zahrivat 2,5l a 5 litru oleje.

pavels

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]