Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jakou kapacitu autobaterie v Ah do Zetoru 4011?

Od: lubosnovak odpovědí: 25 změna:
Dobrý den, jakou autobaterii o jaké kapacitě do traktoru Zetor 4011, aby spolehlivě nastartoval i v zimním období?
Předem děkuji za radu.

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Zdravím.

jelikož v zimě moc nejezdím, tak jsem dával 74Ah,(respektive vždy jsem dával dosluhující z osobáku) - a od jara do podzimu točila v pohodě.Teď už traktor potřebuji i v zimě, tak jsem pořídil 100Ah, a ta je dostačující.

lubosnovak

Díky za odpověď.

Není za co, mohu doporučit mám tuto německou začínám na ní druhou zimu hobby-max.cz/...

 


3x

Dolezity je startovaci prud, ten sice byva vacsi pri vacsej kapacite, ale zamerajte sa na udaj o maximalnom prude v technickom liste.

 


3x

120 amperhodinové baterky sa bežne puživali v týchto Zetoroch.

lubosnovak
19.11.22 18:41

Díky.

 


2x
To záleží jaký mate startér a jakou má motor kompresi.
U startéru s planetovou převodovkou stačí 55Ah, u originálu min 120Ah.
lubosnovak

No právě dneska mi traktor nenastartoval na 61 Ah plně nabitou baterku, tak proto se ptám, jakou kapacitu mám koupit. Takže 120 Ah by měla stačit?
To s jistotou nemůžu říci protože dodavatelů je hodně a kvalita různorodá.

 


2x

Bezne moze mat 90 Ah baterka mensi startovaci prud ako 120 Ah, zalezi na technologii, kvalite a pod

Ziadajte predajcu, aby vam poskytol udaj o max prude.

 


0x

Co největší to půjde. 120Ah a vejš.

Zetor nemá tuším žhaviče u tohodle motoru. Takže bude protáčet ztuhlej olej M7ADSIII a blbě vznítitelnou naftu dlouho i když mu posuneš sytičem předvstřik. Nějakou dobu bude kouřit a nebude chytat, takže baterku opravdu silnou a ideálně startér s reduktorem Magneton a né ten pomalej původní šmejd PAL.

Taky pomůže předehřívání vody topným tělískem na 230V na tyhle bloky motorů. Nebo naplnění horkou vodou, ale to nedoporučuji, protože pak blok s vložkama vyrezává. patrří tam chladící kapalina na celý rok jako u aut.

Ach jo gumídku seděl jste někdy v traktoru?
Originální startér je sériový motor buzen cívkou, točí rychleji a tudíž potřebuje větší příkon. Neoriginální startér s reduktorem má motor s permanentním magnetem potřebuje mnohem menší příkon, ale má méně otáček. Když motor točí a nechce chytnout tak se mu dá přečíst denní tisk.

Trochu to pleteš, ne?

S reduktorem točí rychleji. Díky planetové převodovce má i větší sílu.

Originál je líná zdechlina a zapalovat noviny jako za Marie Terezie mi příjde úplně mimo.

Zetor jeden dlouhodobě dělám. Stačí, aby uhodily mrazy a malá baterka bude kaput, než si nasaje pomalým točením horký vzduch od novin.

To už je lepší sprej.


Tohle ti 90Ah baterka neutočí.

21.11.22 19:04



lubosnovak

Samozřejmě chladicí cesta je naplněna Fridexem, nikoli obyčejnou vodou, mimochodem, nikdy jsem nepochopil, proč to lidi dělají, že dávají do traktorů pouze vodu, do osobáku by je to zřejmě vůbec nikdy nenapadlo udělat!

Takže klidně i 180 Ah? A jaký startovací proud?

lubosnovak

Uvažuji o této baterii, bude akorát, nebo je to málo?

autokelly.cz/...

120-140 ideál. Hlavně, aby se vešla.

Kamarád mě říkal, že tam lidi lejou vodu skrz zimní nastartování. Že tam lejou vařící vodu z konvice a pak nastartují i v mrazech. Museli by tu chladící kapalinu vždy k vůli tomu vypouštět.

Ale pak ty zetory mají po celém chladícím systému bordel a rez a hlavně vyrezlé mrazové zátky, které se dnes už dají koupit i nerezové. třeba zetor-shop je tuším má nebo Mikeš.

Tatry 815, 813 měli patronu a pumpičku na éther do sání.

Vzal bych si být tebou spíš baterky určené pro stavební stroje. zetor není moc dobře odpružen a desky článků AKB dostávají nafrak.

autodily-pema.cz/...

bateriecepek.cz/...

čepek má spolehlivou dopravu kurýrem.

lubosnovak

Problémem je ale to, že mají póly pro připojení jen na levé straně. Já potřebuji, aby baterka měla póly jak to mají osobní auta, naproti sobě; vlevo mínus, vpravo plus. Jinak to nenapojím.

Já bych si to předělal. Protože stavební stroje a traktory a náklaďáky to mají situované se svorkami u sebe.

S póly na okraji od sebe to mají osobní a dodávkové vozy a tam je malý výběr těch odolných baterek proti vibracím.

Stačí nechat plus a natáhnout jinak kostru.

Akorát je to u Zetorů s kabinou nešikovné s umístěním baterky. Baterka je volně a poly těsně u rámu, takže manipulace s klíčem vyžaduje velkou obezřetnost postupu odpojování a připojování, aby jsi klíčem neškrtl o rám, což u 140Ah baterky s 1000A proudem klíč doslova přivaří a rozpálí v ruce doruda, pokud přímo baterka zkratem nebuchne.

Netuším přesně, ale schránky na baterku jsou u URI tuším dvě a nádrž za volantem. Počítalo se 2x 90Ah každá ve svém chlívku v paraelním zapojení.

 

Ty videa jsou matoucí neb není srovnaní stejného traktoru při stejných podmínkách, to pískání davá dojem že točí rychleji ale před reduktorem.
Díval jsem se na výrobce magneto.cz, pro uřI dodává jeden startér bez reduktoru ten má 1500otáček, a jeden startér s reduktorem ten má 1200otaček a o chlup menší příkon.

Ano, pochopitelně že rotor točí rychleji před reduktorem, ale díky tomu převodu mu klade motor menší odpor, takže se točí snadněji a rychleji i za reduktorem oproti přímému rotoru startéru na setrvačník v originálním PAL provedení.

Když pojedeš na kole do kopce, tak se taky bez přehazovačky předřeš a možná celý kopec na šup stejně nevyjedeš a řetěz bude trpět na prasknutí v nějakém hodně prudkém kopci.

S přehazovačkou budeš šlapat jak čamrda, ale pojedeš rychleji než bez přehazovačky a kopec vyjedeš celý, ale budeš šlapat jako o závod s menší silou v nohách.

U toho zetora je právě potřeba ten plynulý chod otáček a čím větší, tím lepší. Sice startér bude kvičet díky rduktoru a pojede jak o závod, ale plynulý chod kliky motoru bude mít větší snahu naskočit.

U origo startéru, kdy startér točí nepravidelně a před každou kopresí má tendenci spomalit či zdechnout je šance na nastartování téměř nulová

...

Proto všechny auta mají už dlouho výhradně startéry s reduktory, krom nějakých mini prcků motorů, kde to není třeba.

I Karosy. Tam je to slyšet nejvíc, jak startovali líně ty mrchy řady 700 a pak ty modernizované a pak ty s Renaultem a Iveckem. Proč to nemodernizovat, když je to prostě lepší 100 a 1

Který startér bude levnější a bude se jich více vyrábět a prodávat, ty který mají v sobě více nebo méně mědi? Startér bez reduktoru má v sobě sériový elektromotor který točí mnohem méně otáček než motor s reduktorem tudíž je větší a na výrobu je potřeba mnohem více mědi, a na víc potřebuje budící vinutí z mědi oproti paralelnímu elektromotoru s permanentním magnetem.
Sériový elektromotor má velký záběrový krouticí moment a nemá hranice otáček to jest pořad odebírá plný příkon, kdežto paralelní elektromotor s permanentním magnetem jak se blíží svých jmenovitých otáčkám tak příkon klesne na minimum proto má nižší spotřebu.
agrozet.cz/...
agrozet.cz/...

Teorie a praxe je mnohdy rozdílná.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]