Nejste přihlášen/a.
Co největší to půjde. 120Ah a vejš.
Zetor nemá tuším žhaviče u tohodle motoru. Takže bude protáčet ztuhlej olej M7ADSIII a blbě vznítitelnou naftu dlouho i když mu posuneš sytičem předvstřik. Nějakou dobu bude kouřit a nebude chytat, takže baterku opravdu silnou a ideálně startér s reduktorem Magneton a né ten pomalej původní šmejd PAL.
Taky pomůže předehřívání vody topným tělískem na 230V na tyhle bloky motorů. Nebo naplnění horkou vodou, ale to nedoporučuji, protože pak blok s vložkama vyrezává. patrří tam chladící kapalina na celý rok jako u aut.
Trochu to pleteš, ne?
S reduktorem točí rychleji. Díky planetové převodovce má i větší sílu.
Originál je líná zdechlina a zapalovat noviny jako za Marie Terezie mi příjde úplně mimo.
Zetor jeden dlouhodobě dělám. Stačí, aby uhodily mrazy a malá baterka bude kaput, než si nasaje pomalým točením horký vzduch od novin.
To už je lepší sprej.
Samozřejmě chladicí cesta je naplněna Fridexem, nikoli obyčejnou vodou, mimochodem, nikdy jsem nepochopil, proč to lidi dělají, že dávají do traktorů pouze vodu, do osobáku by je to zřejmě vůbec nikdy nenapadlo udělat!
Takže klidně i 180 Ah? A jaký startovací proud?
120-140 ideál. Hlavně, aby se vešla.
Kamarád mě říkal, že tam lidi lejou vodu skrz zimní nastartování. Že tam lejou vařící vodu z konvice a pak nastartují i v mrazech. Museli by tu chladící kapalinu vždy k vůli tomu vypouštět.
Ale pak ty zetory mají po celém chladícím systému bordel a rez a hlavně vyrezlé mrazové zátky, které se dnes už dají koupit i nerezové. třeba zetor-shop je tuším má nebo Mikeš.
Tatry 815, 813 měli patronu a pumpičku na éther do sání.
Vzal bych si být tebou spíš baterky určené pro stavební stroje. zetor není moc dobře odpružen a desky článků AKB dostávají nafrak.
čepek má spolehlivou dopravu kurýrem.
Já bych si to předělal. Protože stavební stroje a traktory a náklaďáky to mají situované se svorkami u sebe.
S póly na okraji od sebe to mají osobní a dodávkové vozy a tam je malý výběr těch odolných baterek proti vibracím.
Stačí nechat plus a natáhnout jinak kostru.
Akorát je to u Zetorů s kabinou nešikovné s umístěním baterky. Baterka je volně a poly těsně u rámu, takže manipulace s klíčem vyžaduje velkou obezřetnost postupu odpojování a připojování, aby jsi klíčem neškrtl o rám, což u 140Ah baterky s 1000A proudem klíč doslova přivaří a rozpálí v ruce doruda, pokud přímo baterka zkratem nebuchne.
Netuším přesně, ale schránky na baterku jsou u URI tuším dvě a nádrž za volantem. Počítalo se 2x 90Ah každá ve svém chlívku v paraelním zapojení.
Ano, pochopitelně že rotor točí rychleji před reduktorem, ale díky tomu převodu mu klade motor menší odpor, takže se točí snadněji a rychleji i za reduktorem oproti přímému rotoru startéru na setrvačník v originálním PAL provedení.
Když pojedeš na kole do kopce, tak se taky bez přehazovačky předřeš a možná celý kopec na šup stejně nevyjedeš a řetěz bude trpět na prasknutí v nějakém hodně prudkém kopci.
S přehazovačkou budeš šlapat jak čamrda, ale pojedeš rychleji než bez přehazovačky a kopec vyjedeš celý, ale budeš šlapat jako o závod s menší silou v nohách.
U toho zetora je právě potřeba ten plynulý chod otáček a čím větší, tím lepší. Sice startér bude kvičet díky rduktoru a pojede jak o závod, ale plynulý chod kliky motoru bude mít větší snahu naskočit.
U origo startéru, kdy startér točí nepravidelně a před každou kopresí má tendenci spomalit či zdechnout je šance na nastartování téměř nulová
...
Proto všechny auta mají už dlouho výhradně startéry s reduktory, krom nějakých mini prcků motorů, kde to není třeba.
I Karosy. Tam je to slyšet nejvíc, jak startovali líně ty mrchy řady 700 a pak ty modernizované a pak ty s Renaultem a Iveckem. Proč to nemodernizovat, když je to prostě lepší 100 a 1
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.