Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Platba CKP

Od: diesel® odpovědí: 29 změna:

Mám na Vás kolegové rádci dotaz ohledně jednostranného zrušení PR a díky tomu plabu do fondu CKP. Jak byste danou situaci řešili. Pojištovna Slávia nám jednostranně ukončila smlouvu. Potud vše ok -beru je to možné a v souladu se smlouvou i podmínkami. Jenže problém nastal, že nás NEINFORMOVALI o ukončení , a ruku na srdce -kdo si to pamatuje?, tím spíše že před výročím jsme byli informování o tom, že smlouva se nemění!. Ihned po zjištění (cca po cca 7 dnech) když jsme na toto přišli, in´hned se uzavřela nová smlouva. Jenže CKP se ihned ozvala. Nemám nioc proti, ale za šlůendrián nějkakého úředníka na Slávii se mi nechce oněch cca 600 kč platit. Být to jednoznačně a výhradně naší chybou ani nemrknu okem. Jak byste tuto situaci řešilI?
PS obrátil jsem sa na DAS , kde jim pošlu dle požadavku doklady co mám a uvodím a ještě mám další postup ale ten vůbec nevyjde,asi tedy.

Děkuji za Vaš názory a případné řešení!

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

break

3x
Prvně bych se opravdu ujistil, že je chyba na jejich straně. Ale 600 není nic tak drastickyho.

 

paveldvorak

3x

pojištovna není úřad...to je komerční firma...

já bych to řešil podle zákona o pojištění odpovědnsti, ten platí pro obě strany...tam jsou všechny možnosti zániku pojistné smlouvy...ve smlouvě by měl být i způsob vzájemné komunikace...Je nutné zjistit, kdo, zda a čím tu smlouvu porušil...bez toho není co poradit...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

já dostával všechny dopisy poštou, poté ,jendou mi manžlka omylem vyhodila poštu spolu s reklamními prospekty, kterých byla plnáí schránka...tak jsme si u pojištoven domluvuil vzájemnou komunikaci pouze emilem, většina pojištoven má msvíc klientskou zónu kam se může klient přihlusit a řešit vše elektkronicky...


Neinformovali NIJAK o jednostranné výpovědi-ani písemně aní elektronicky. Až na tlf urgenci, písemně že...

paveldvorak

Pokud smlouva nezanikla ze zákona, nelze vyloučit, že pojistná smlouva NEZANIKLA ...resp. zanikla až po urgeních a POZDĚJŠÍM - písemném doručení výpovědi...smluvní vztahy nefungují tak, že jedna strana si ve své evidenci vyznačí výpovéď smlouvy a druhou stranu o tom neinformuje...

Logicky by pak mohla smlouva trvat až do doby, kdy byla jednostranná výpověď DORUČENA DRUHÉ STRANĚ...resp, do termínu který byl v té výpovědi uveden...tak to funguje v právních státech...Přímá retroaktivita není podle české ústavy přípustná...nelze někomu jen tak písemně oznámenit že mu byla před 3 měsící tedy zpětně vypovězena smlouva...

Takže se znalostí věci rozporovat písemně u vedení pojištovny datum zániku smlouvy, trvat na posunutí a ukončení až k datu řádné písemné výpovědi, získat o tom podkaldy proCKP...resp. teoreticky stačí když to komerční pojioštovna opraví v elektroickém systému konec smlouvy posune , tím vlastně data předá i ČKP:...a vy to čkp jen sdělíte aby si to ověřila...pak by to bylo vidět i na webu ČKP "bezpojisteni.cz"

ČKP není komerční firma.

paveldvorak

ok, pracovníci ČKP jsou polouředeníci / polozaměstnanci polosoukromé firmy, současně "polostátní" proto, že je zřízena ze zákona...


Pokud by to bylo jak píšete úpak by ckp neobeslala s " žádostí o příspěvek " do fondu. Vdopise bylo jednoznačně napsáno, že smlouva byla ukončen jednostranně dnem 6.9. 22. tento dopis přišel na tf urgenci dne 13.9.22, kdy jsem brzy ráno uzavřel novou smlouvu.Od té doby pojištovna hraje na mrtvého brouka! NA NIC NEREAGUJÍ .

Pokud by všechny tyto zanikly a zůstala jen Slávia-zruším auta a budu raději jezdit kolmo nebo MHD.

paveldvorak

s pojištovnou se komunikuje písmeně, buď dopisem s dodejkou, nebo datovou schránkou...odesílatel má doklad o doručení...pokud budu přescědčen o otm, že pojištovna pochybila , oznámím jí, že pokud nenapraví své pochybení, oslovím advokáta a náklady po ní budu požadovat...

 


2x

O dodatečném termínu nejméně 30 dnů informuje pojištovna doporučeným dopisem. Pokud jste si dopis nevyzvedli a nezajistili podmínky pro náhradní doručení do schránky, považuje se dopis za doručený. Pojištovna nemůže za těchto podmínek pojištění dále udržovat.

Stejně tak, pokud jste podepsali v podmínkách, jsou jiné možnosti doručení, např emailem nebo do klientské zóny na webu.

Poplatek ČKP není nyní (obzvláště za sedm dní) drastický, zaplatte a zapomeňte.

Buďte rádi, že v té době nevznikla vaší vinou škoda...


doplněno 16.11.22 12:18:

Zajímavé. Co vás vedlo k telefonátu, když jste o ukončení nevěděli? Co bylo popudem se o to zajímat?

Co bylo důvodem k ukončení pojistky?


Asi to že chyběla nová ZK a PČR řešila jen domluvou!

 


2x

Diesle, zaplatte, třikrát ověřte, že to je vše (mají príma zvyk poslat zkusmo malou částku a potom přitvrdit) a zapomeňte. S touto bandou nemá smysl bojovat, já to zkoušel, jako poškozený, rozsekalo mě nepojištěný auto. V okamžiku, kdy jsem nesouhlasil s jejich řešením, prostě přestali komunikovat. Poslali směšnou částku a nezajímalo je nic. Sranda byla, že když jsem se jim za covidu pokoušel dovolat, měli automat typu "stiskněte jedničku". Když jsem zkoušel volbu "nabouralo mě nepojištěné vozidlo", zvonilo to pětadvacet minut a vyplo se to. Opakovaně. Zkusmo jsem zmáčkl " havaroval jsem nepojištěným vozidlem" a zvedli to po druhém zazvonění. To, mslm, o něčem svědčí...


Ověřovat nemusím jde jen o pár dnů-od ukončení do uzavření nové . S tou prvotní malo sumou mám už zkušenost taky kupující neuzavřel PR a přišlo taky nejprve za asi 7 dnů, zaplatil jsem, , prostě špatně jsem si to přečetl , když přišla druhá ... přesně jak píšete.Poslán na CKP sken KS a odpověď že to ruší a vmáhat od kupujícího.Pak jsem auto , zrušil-tehdy na zánik použití či jak se to jmenovalo. Asi takhle kupujícímu tehdy nestačilo , že je plná (65 litrů) nádrž nafty a díly -filtry, olej na výměnu. bylo třeba jen udělat brzdy a výfuk (neměl jsem už sílu a chut na opravu po předchozí opravě a výměně motoru)...a TK

 

jm

1x
Možná jsem to přehlédl...
Byla pojistka zaplacena? Vrátili vám peníze?

Pojistka byla jednostranně ukončena s výročím, aniž by informovali o této skutečnosti.S tím že cca 8 týdnů? před výročím nás informovali, že smlouva bude pokračovat dál ne že ji ukončí!

jm
Byla uhrazena včas? Nebo jste ji předem neplatil?

Umíte číst? přečtěte si vše! a neptejte se, nebo to mám opět méně chápavým znovu celé vypsat?!

jm
Nezlobte se na mne. Já se ptal na zásadní věc!
Přijde mi 2 měsíce před výročím dopis, mám dvě možnosti. Zaplatím a pokračuje nebo řeším výpovědí a pojistim znovu případně jinde.
Vy píšete že vám napsali o automatické prolongaci smlouvy. Zaplatil jste na další rok? To je to co se ptám a vy nikde nepíšete.
Děkuji za konkrétní informace.
Zásadní pro další řešení.

protože to není třeba!

 


Tak ještě jednou ani elektronicky nedali vědět a písemně až na telefonát na infolinku dané pojištovny. . nejde mi o pitomých 600 kč, ale jen o to, že se musí díky zaplatit lajdáctvím nějakého úředníka na Slávii! JInak na elektronickou komunikaci? Je to víc jak 2 měsíce, při jejich lhůtě řešení "problému" kde mají stanovenou lhůtu jen 6 týdnů se doposud neuráčil nikdo od dané poj. ozvat!

 


0x

Pane kolego, je to nepříjemné, ale jak sám píšete je to Vaší vinou, dle "a v souladu se smlouvou i podmínkami."

Máte v podmínkách, že Vás musí informovat? Mě se nikdy nestalo, že by byl podobný problém, a to mám několik vozidel na starosti. Sousedovi se to stalo, upadla složenka za lednici a zapomněl. Přišla sankce, zanadával si na sebe a zaplatil.

Vy můžete nadávat na koho chcete, pojišovna nic neporušila a sankci uhraďte, jak radí i ostatní.


Milane ne píší že naší chybou! a informovat , že Vám něco zruší? To msuí každá pojištovna informovat. Tím spíš, že před výročím informovali, že smlouva zůstává, pokračuje, ne že zanikne..

 

ahoj*

0x

Tvrdíte, že: "Neinformovali NIJAK o jednostranné výpovědi-ani písemně aní elektronicky."

Ale to je nesmyslné a nemožné a nelogické. Výpověď je jednostranný akt, a musí dojít druhé straně.

Ale možná si to jen pletete s ukončením uplynutím času? Smlouva je vždycky na rok. To vám ale nedali výpověď, ale jen vám neprodloužili / neobnovili smlouvu. A trohle si už skutečně musíte hlídat sám, možná oni mohli něco porušit tím, že se vám neozvali (tvrdíte), to byste si musel prostudovat VOP a smlouvu, co tam o tom mají.

A prozradíte nám, proč k tomu došlo? Měl jste nějaké nehody?


Umíte číst a chápete čtené -popřípadě přečetl jste si vše? Pak byste to co jste napsal nemohl napsat!

 

cpoj

0x

Ze zákona pojištění odpovědnosti zaniká uplynutím doby, na kterou bylo pojištění odpovědnosti sjednáno. Zde se žádná výpověď určitě nepodává...

Pojištovna vám možná zaslala 2 měsíce před uplynutím doby dopis, ve kterém myslím uvedeno, že když nové pojištění nezaplatíte, tak pojištění bude ukončeno nebo ani nevznikne - bez dalšího. Tedy najděte si tento dopis, který vám přišel dva měsíce před výročím, přečtěte si ho...

Vaše otázka je napsána poněkud neurčitě. Takže vy jste zapomněli zaplatit nové období a divíte se, že pojištovna pojištění zrušila? A k jakému datu? K datu uplynutí nějaké lhůty a nebo k datu uplynutí původní smlouvy?

Tedy na základě čeho se domníváte, že pochybil někdo jiný než vy?

víte kolik mega měsíčně by pojištovnu stálo, kdyby podobné liknavý pojistníky upomínala? Záleží na tom, co bylo napsáno v tom dopise, který jste obdržel.


Další co neumí číst a nechhpe čtené!

 

A co mu , nebo jim to dovysvětlit, nač se ptají? Pak to třeba pochopí.

paveldvorak

Bylo by vhodné vložit sem scan té informace od pojištovny, pak nebude nutné nic vysvětlovat

Pokud to bylo jednostarnné bude to tam uvedeno a pak i CKP pochopí že je to v rozporu se zákonem

top

Na skenu bude, že mu smlouvu ukončí když nezaplatí

A on se diví, že mu smlouvu ukončily, když nezaplatil


Na skenu nebude nic.už jsem to stornoval .Jinak bylo by tam : "Smlouva byla jednotranně ukončena ke dni ddmmrr " O případném zaplacení či nezaplacení nebylo nic. Stačí? pokud ne pak máte smůlu . Už mne to nezajímá-mám vyřešeno! Tímto ještě poděkování za rozumné návrhy některých!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]