Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ochrana před korozí

Od: honzak* odpovědí: 7 změna:

Dobrý den. Generálkuji jednoho skoro veterána, přes 20let staré auto. A řeším problém, jak ošetřit podvozek (má samostaný nosný rám) a karoserii. Pročetl mnoho diskuzí na různých autostránkách, a rady jsou různé, až protichůdné. Obrušuji rez drátěným kartáčem, zbytky původní barvy odstraňovačem nátěrů a špachtlí. Až bude podvozek v rámci možnosí bez rzi, chci nosný rám natřít antikoroziní suříko-fermežovou barvou. A první problém, zda použít odrezovač či nikoliv. Prý snad při nedokaném odstranění zbytků odrezovače kyselina fosforečná poškozuje materiál. A také jak suřík tak kyselina mají s železem a zbytky rzi vytvářet dále neoxidující sloučeniny, tak zda kombinace těchto dvou látek není zbytečná, nebo i opačného, protichůdného výsledku.

Dále by chtěl rám natřít nějakou odolnou syntetickou barvou, a nakonec ošetřit zevnitř i zvenčí konzervačním antikorozním olejem. A opět si nejsem jist, zda olej nemůže poškodit nátěr.

A poslední část dotazu, jak moc je nebezpečné použít suříkovou barvu na karoserii vozu. Bude sice vyvařená, ale dá se předpokládat že za pár let bude opět potřeba něco sem tam zavařit, a zda při ohřátí zbytků staré barvy nebude vznikat nějaký příliš jedovatý kouř.

Děkuji Honza.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*

0x

Honzáku dnes se už suříková a fermežová barva nepoužívá. Jsou daleko odolnější brvy.

V první řadě je potřeba vše co nejlépe očistit od koroze až na čistý kov to je 90% úspěchu. Potom použít dvousložkovou polyuretanovou barvu ,nejlépe první vrstvu řidší barvou natřít důkladně štětcem a druhou nastříkat. Potom toužít kvalitní antikorozní nástřik na ochranu podvozku a nakonec stříknou voskem. Veškeré dutiny vystříkat voskem a nejlépe namíchat 2:1 s vyjetým olejem z diesel motorů. Vystříkání dutin je ideální v létě aby vosk s olejem dobře vyvzlínal do všech míst. Dej taky pozor aby zůstaly průchozí odtokové kanálky (dveře ,prahy)

Není třeba ani říkat že veterán se dělá důkladně. Obnova vosky je dobrá každé 3-4 roky. Nezapomeň taky hlavně okartáčovat sváry.

Jinak přeji krásnou práci na miláčkovi.

doplněno 09.06.10 14:01:

No dělej dle svého , pokud jsi přesvědčen ,že chemie za 40 let nepokrošila, tak to tak udělej. Takto se natíraly MB1000 a Š 100 v 60-70 letech.. Hnily báječně. Suříková barva je levná a dostupná i v Polsku

Je to asi zbytečné ,ale na nepřístupná místa se používá pískovačka.

maxwell*

Taky by šlo použít zinkovou barvu, resp. spray, a to přímo na odrezený kov. Poté bych postupoval viz. výše .

honzak*

Děkuji za rady. Vámi navrhovaný postup jsem měl v plánu původně, ale po několika hodinách pročítání různých diskuzí na toto téme jsem se rozhodl pro výše uvedený postup. Suříková barva se nepoužívá pro svou jedovatost, u nás je zakázán její prodej, v jiných zemích je stále v prodeji. Z dostupných informací jsem usoudil, že je to nejůčinnější antikorozní barva, uvádí se že dnešní í barvy dosahují asi 80% jejího účinku, a není tak náročná na dokonalé odstranění rzi. Samozřejmě, kde to jde tak brousím až na lesklý kov, ale na pár nepřístupných místech se nedaří.

Antikorozní nástřik, něco jako BODY nebo Rezistin na autě bylo původně, tak na půlce to drží a jde špatně dolu, a jinde to utvořilo vrstvičku která se dá odlomit a pod tím rez. Nátěr syntetickou barvou by měl být v tomto směru udolnější, a v případě poškození či koroze znáze opravitelnější, tedy aspon to doporučovali na jedněch stránkách věnovaných vojenským veteránům.

cyril*

Jak je vidět, tak není jednoduché odhadnout, kdy se autor příspěvku snaží sehnat radu pro popisovaný problém a kdy jen potřebuje souhlasné přitakání ke svému způsobu řešení.

honzak*

Prosba o radu byla, jesli je možné kombinovat suříkovou základovku a orezovač na bázi fosforečné kyseliny, to je to co mne trápí, a jelikož v chemii nebyl nikdy moc dobrý, tak nevim. Na otázku jak obecně ošetřit podvozek je mnoho různých, až protichůdných názorů, zkušenosti jsou různé.

honzak*

Pískování by se mi líbilo, ale vzhledem k tomu že opravu provádím "na dvorku" si toto dovolit nemohu. Tedy odmontoval vše co se dá, a kartáčem na úhlové brusce, vrtačce, a smirkovým papírem drhnu podvozek, čeká mne vyvařování pár míst skrz. Suříkovou barvu nechal dovést od známého z polska (je i v italii) a něco sehnal i v cz, levné to zrovna nebylo. Názor, že je minium vhodnější jsem nabyl z různých stránek věnovaných starším autům, i na wincikopedii (či jak se to píše) mne v tomto pomohla. Karoserii opravím "modeně", bojím se pozdějšího svařování plechů natřených olovnatou barvou, a nástřik i utlumí hluk. Děkuji Vám za rady, případně dám po pár letech vědět, jak to dopado..

 

arakain77*

0x

Dobrý večer.

Nechci vám do toho moc kecat,ale nestálo by za uvážení rám toho krasavce nechat pozinkovat?A ještě přidat další díly patřící k rámu? Mě osobně pomohly zinkovny se starou a krásnou motorkou.Zkuste tu variantu taky.Doporučil bych asi zinkovny Weigel.Sice se to nemá,ale je to jedinná mě známá firma,co si s tím hravě,kvalitně a levně poradí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]