Nejste přihlášen/a.
V červenci jsem měl drobnou kolizi na křižovatce. Nedobrzdil jsem a narazil rychlostí cca 5 km/h (odhad) do auta, které zabrzdilo uprostřed křižovatky (důvod nechme stranou). Z události mám videozáznam a pár fotek. Došlo k odření hrany nárazníku a lehkému poškození couvacího senzoru, jeho funkce narušena nebyla. Škoda sotva viditelná, policajty jsme nevolali. Teď mi přišlo vyrozumění, že z mého ručení pojištovna zaplatila za opravu 63 000 Kč. Vím, že opravy jsou dneska drahé, ale tahle částka se mi nelíbí. Lze se proti tomu nějak bránit? A má to vůbec smysl?
Pro představu o síle nárazu ještě doplním, že na mém autě jen praskl plastový rámeček pod RZ.
Tak ještě doplním - jde mi o to, že jsem neměl pčes 30 let zaviněnou nehodu a mám proto slušný bonus. Pokud se snížení bonusu odvíjí od výše škody, přijdu dlouhodobě kvůli nicotné nehodě o nemalou částku peněz.
Takže zítra spěchám do pojištovny a budu chtít upřesnit, za co si to servis účtoval.
Šest let zpátky, dvojková Fabie, na první pohled "jen" prasklina v nárazníku. Skutečnost: Nárazník, 5.dveře, zadní čelo, rovnání, lak zadku, 1 světlo na dveřích přestrojili, co se dalo, ale některé věci jim zkrátka zůstaly v ruce. Účet za 70 tisíc (v autorizáku), auto 6 týdnů mimo provoz. V těch 70 tisících je týden náhradního vozidla, zbytek pojištovna odmítla autorizáku proplatit.
Abychom se vrátili k jádru věci. Jste pojištěný, dle mého byste minimálně měl mít přístup k informacím ohledně rozsahu a rozpisu ceny provedené opravy. Jestli to má cenu řešit je věc druhá.
Autorizák. To mluví za vše. Dám vám jiný příklad. Přítelkyně mi zrušila pravý přední blatník. Nic jiného, jen ten plech. V autorizáku mi na to řekli že to bude stát 20 tis. Když jsem se zvedl že jdu pryč, tak slevili na 15 tis.. Prý když to tedy není na pojištovnu, ale budu to platit osobně. I tak jsem ale znechuceně odešel že to je zlodějina. Blatník jsem koupil jinde, hodil ho do kufru a jel do normálního velkého servisu, kde mají i lakýrníka. Tam ten blatník namontovali, hodili ho do barvy i s přestřikem na okolní díly. Na vozidle tak nešlo poznat že tam je něco měněno. Suma sumárum mne celá ta anabáze vyšla na necelých 9 tis.
Vůbec se tedy nedivím že vy jste platil 70 tisíc. Autorizák ty ceny natahuje a jakmile to jde přes pojištovnu, tak dvojnásob natahuje.
@bobika: Já nic neplatil, "moje" je to první auto, tehdy ještě služební. Prohnula se Allianz, mmch na tý Oktávce mohla jít škoda klidně přes 100, předek procpanej elektronikou. Ty dvojí ceny jsou mi jasné. Ženě zkrátili Feldu ve stejným stylu jako mně Fabii. Totálka, dostali jsme cca 20k, za 2,5k opraveno (bez laku), auto jezdí doteď .
@amper špatně jsem to napsal. Platila to pojištovna. Kdyby jste to platil přímo vy, tak by cena byla třeba 50 tis. ve stejném servisu. Jít jinam, tak třeba dokonce 40 tis. I tak je ale smutné že takovéto jednání servisů vůbec existuje.
no...asi ten couvací senzor-je to dost drahá záležitost---píšete lehké poškození-třeba jak se sundal nárazník na lakování tak třeba zjistili nějakou prasklinu v tělese senzoru...a jak dlouho by to v provozu/třeba vlhkost/ vydrželo je otázkou...a do kufru jste se pod kobereček jestli není puklík v podlaze dívali?Před rokem mojí vinou jsem měl nehodu-já mám starého Seata-oprava blatníku mne stála 7000 Kč a pán co do mne narazli předkem s rok starým SUV tak tam byl ůčet 163 tisíc a to ještě čekal několik týdnů na škodovácké díly které nebyly...pán nechtěl volat policii. měl naspěch..rád jsem souhlasil...takže jsme to jen sepsali...
Hlavně by to mělo zajímat tu pojištovnu co to platí... Tebe ani ne, byt to v hlavě vrtá... Jednou mě naboural borec s roční Toyotou , já měl škodu cca 30.000 Kč.. A on měl "jenom" prasklý nárazník a nějaké pohledově né tak hrozné poškození a pak jsem s ním mluvil a on měl škodu 96.000 Kč... Měl štěstí že měl auto pojištěné... Ono v autorizovaném servisu stojí už jen ten nárazník nalakovat třeba nad 15.000 Kč atd.
Cena je v poradku, slo o autorizovany servis + tabulky pojistovny.
Corsa E 2018 - Mel jsem prasknuty naraznik po nezavinene nehode, pojistovna vypocitala cenu 20tis (a tu jsem dostal) jako vymenu dilu na zaklade nabidky cenu u opel servisu (sama si to zjistila). Oprava v servisu me stala 3tis. Svareni a nalakovani.
Alfa 159, havarijko - Celni naraz se srnou. Kapota, naraznik, svetlo, drzak chladice a nejake plastove blbosti + lakovani. Vypocitana cena servisu 90tis s dph. Pojistovna mi vyplatila 70tis. Ja si to opravil za 10tis.
Ano má. Od ponížení či sebrání bonusů až po nayvýšení, tzv malus!. dle škody a výše bonusů klidně navýšení na dvojnásobek původní sumy PR!
Není to jedno. Autorizované servisy ceny natahují a pojištovny platí. Pojištovny ale nejsou charita. Ony si to vyberou tím že zdraží pojistku všem. Těm co havarují samozřejmě o něco více. Ve výsledku tedy tu zlodějinu stejně zaplatí řidiči.
tomaso Pojištovnám je to buřt.. Vyberou si to na pojistkách.
007cz Vy jste ale hodně optimista. Jak je tedy možné že oprava na pojištovnu má jinou cenu, než stejná běžná oprava?
Jak je možné že servisy si nestydí říct i 800Kč za litr longlife oleje, zatímco já ho i bez jakékoliv slevy seženu za 1200Kč 5 litrů? Tak je to ale u všech dílů. Občas se to dá odůvodnit originál dílem, versus neorigo. Ne ale vždy. Časová náročnost práce může být jaká chce a stejně tak tabulky pojištovny, když se potom začnou fakturovat vícepráce, které se ale reálně ani nemusí provádět. Vždy záleží na serioznosti servisu.
Autorizáckých 800,- za litr voleje neni natahování ceny, ale jen započítaný náklady na kravatáka co tam vaří kafíčko
A je pořád dost hejlů který jim to daj, tak proč tyhle ceny nemít...
60k za drclej nárazník je běžná cena z autorizáku a tak 20k z toho bude náhradní vozidlo... Na bonusy by výše škody neměla mít vliv (ale záleží na konkrétní smlouvě, každá pojištovna to může mít trochu jinak, někdo třeba za první bouračku bonusy ani nestrává..)
Určitě to není odpovídající cena...pokud to byl jen tukly narazník tzn. vizuální vada bez čehokoliv dalšího...tak i 10tis je moc..
tak pokud máš aspoň základní vědomosti jak vypadá konstrukce auta a trpíš aspoň základním logickým myšlením, tak víš, že ten plastovej nárazník s lakem obsahuje akorát ty čidla a elektrický svazek k nim a je našrubovanej ke kastli auta. Přičemž když demontuješ samotnej nárazník tak je pod ním akorát železná traverza což je prakticky ten nárazník. A abys tu traverzu pořádně poškodil a tím zbytek zadku auta, tak musíš vyvinout enormní množství síly (čti = narazit při velké rychlosti). Což zhledem k tomu, že ten kdo do toho auta narazil má pouze trošku zmuchalnou spzku nebo rámeček vylučuje větší poškození...Druhá strana má akorát pošolochaný čidlo a lak. Kdyby to byl větší náraz, nárazník praskne. stačí takto?
I když to není předmětem otázky, bylo by možná v rámci objektivity ještě dobré napsat, že to auto, které nedobrzdilo, nebyl Fiat 500, ale Jeep. Moje chabé zkušenosti mne stále vedou k tomu, že pružnost plastu nárazníku je někdy až zarážející a kdoví, co se skrývá pod ním. Čímž nevylučuju možnost, že ona na první pohled zarážející cena opravy je obyčejné šméčko. Obojí je možné.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.