Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Špatně teplé starty po 2 hodinách

Od: karina odpovědí: 13 změna:
Dobrý den,
Chtěla bych se zeptat, mám golfa IV 1,6 benzín.
Mám problém s teplým startem, za studena chytne hnedka, ale když dojedu někam, kde zůstanu 1,5 hodiny až 3 hodiny, tak nejde nastartovat.Vubec se tomu nechce, asi na po 4 při přidání plynu začne něco rachotit, vypnu a znova nastartuj i s plynem a začne cukat, až na po 6 nastartuji, ale s plynem, Dělá mě to za teplého počasí i.
Mám meneny egr,palivový i vzduchový filtr.
Poradíte mi, dekuji

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

break

1x
Hádal bych , že už je unavenej startér. Nedá správný otačky a při zahřátým motoru musí překonat větší zátěž. Stejně tak bych se podíval i na vysokonapětový kabely resp změřit kolik jde na startér.

 


0x
U Francouzů jsem se několikrát setkal s tím, že podobné symptomy mělo zanesené halovo čidlo - snímač otáček kliky. Extrémní projev závady je, že autem někam dojedeš, všechno funguje a pak už bez varování vůbec nenastartuješ ale i tyhle případy kdy se to projeví jen na teplém motoru se stávají.

Já mám zase opačné zkušenosti, díky vadnému čidlu-snímači otáček klikové hřídele,špatné starty se studeným motorem, s teplým vždy ihned. Prověří se lehce-pokud je to tímto-pak zkusit místo startu roztlačit. Je-li čidlo vadné chytne nahned! Spíše bych se zaměřil na teplotní čidlo pro ŘJ! Ale dotaz není na francouze ale na VW, na G4

Proto hned v první větě píšu že jde o zkušenost z francouzských aut. Ten snímač otáček bude u koncernových aut určitě taky a u některých značek i duplicitně jeden na klice a druhý na rozvodech. To je pak radost takovou závadu hledat

Jj i novější Pugy mají dvě-kliky a vačky!

karina

Děkuji,diagnostika od léta nic neukázala,bylo to asi na 4 diagnostikach a nic,hlavně auto nechce ani natočit, až když přidám plyn, dělal mě katalyzátor v létě, repasovaný a od té doby to zlobí startování, když je teplo
Čidlo by mělo poznat diagnostika?

Zkuste se nechat rotztlačit pokud nebude chtít nastartovat starterem.. Ještě dotaz jak je na tom baterie? -pokud je to čidlem, může to způsobovat i baterka alespoň u PSA, mj motory řady XU

karina

Baterie je dobrá, mám ji 3 roky a byla měřena, když ráno i dopoledne u práce nastartuji, ale když je chladněji,ale roztlacet se auto nemá, kvůli rozvodovemu řemeni, bylo mě to doporučeno.
Čidlo se pozná na diagnostice nebo nemusí?

Roztlačovat se může nebo nemáte rozvody měněny dle normy -km a roky?! A 3 roky stará baterka je už za zenitem!

Potom by se nemělo ani startovat to může taky prdnout řemen nebio to nevíte?Pokud ne tak zrovna kolegovi se to kdysi stalo-zastavil u obchodu, šel si pro sváču a cíga a již neodjel, nechal odtáhnout a ejhle řemen KO Já se nebojím a klidně bych kterékoliv ze tři aut roztáhnul nejen roztlačil ! Navíc navíc oficiální prohlášeníé od škydy bal, že se klidně mohou roztahovat s podmínkou-nechytne-li na cca10m , pak již nemá cenu -skrze benzín v katu!

Nevím jestli vadné čidlo ukáže diagnostika. Vím že bylo potřeba zjistit jaký elektrický odpor má zdravé čidlo a proměřit podle toho to svoje. Servisy ale nerady dávají tyhle informace aby nepřicházely o jednoduchý kšeft takže člověk většinou líp pochodil na internetových fórech příznivců dané značky. Pro mě bylo vždycky jednodušší čidlo vyndat, vyčistit, vyprat v lihu a nasadit zpátky. Kdyby to nezabralo kupoval bych automaticky nové.
break
Totak: a čím bys měřil čidlo kliky? Odpor nestačí k měření...
Na fóru Citroenů i u Rencků jsem se právě setkal s tím že tam řešili, že se podle odporu dá vadné čidlo od zdravého poznat. Jak píšu.. Já sám jsem to nedělal. Předpokládám že to čidlo bude pohyblivé jádro v cívce které přitahuje protikus na klice a tím že se jádro v cívce pohybuje generuje určitý proud podle kterého řídící jednotka pozná že se klika hýbe. Pokud bude cívka vadná tak počítač signál nedostane. Stejně tak bude li jádro v cívce zatuhlé bordelem. To pak ale samozřejmě měřák nenajde. Takže když jako já čidlo vypere v lihu- tím rozhýbe a pak změří odpor cívky jestli není v háji vinutí měl by mít 90% pravděpodobnosti jistotu že čidlo funguje a má hledat jinou příčinu.

@totak... to by bylo příšerně poruchové a nějaký pohyb jádra by byl limitován otáčkama, kdy by se nestíhalo vracet.

Ze stejného důvodu zkončili relé počítače. Dojeli na rychlost setrvačnosti kontaktů.

Viz.:


Čidla v automotiv průmyslu musí být rychlá a odolná vůči vlhku, teplotám a vibracím. Zde už asi chápeš, že je tvá odpověď blbost.

Používá se na snímání kliky Hallovo čidlo. Někdy stále i snímač indukce, kdy cívka s pevným jádrem je blízko rozujícího kovu s výstupky, které se periodicky přibližují nebo oddalují (prostě ozubené kolo co se točí a u něj je těsně pevné jádro s cívkou co stojí). Ale na Hall snímání to nemá, protože cívce vadí extrémní teploty.


Nejde o to, že se motor hýbe, ale hall snímač může zjistit jeho přesnou polohu, jak je natočen dle výstupků na setrvačníku, kdy je tam uměle vyfrézován jiný schod a ten snímač každou otáčku zachytí v určitý moment jako odlišný signál a tím ví, kdy má řj pálit jiskru nebo vstřikovač dát dávku paliva. Tohle umí jen hall.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]